Schoolmoeders ergenisje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Debaky, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vanavond op de klas groeps app van mijn oudste zoontje is er wat onenigheid ontstaan tussen wat ouders en vraag mij af wat jullie er van vinden.

    Het gaat er kort gezegd om dat als er hulp ouders gevraagd worden voor activiteiten op school ( denk aan het juffen en meester feest, het jaarlijkse water feest, Sinterklaas feest etc ) er altijd de zelfde ouders zijn die mee helpen. Nou is dat op zich geen punt hoor, ik snap best dat als je een werkende ouder bent dat het dan niet altijd uitkomt maar dit soort ouders ( ik spreek nu over de ouders van onze klas ) staan wel vooraan als we het jaarlijkse schoolreisje gaan doen.

    Nu was het dus zo dat er vanavond bekend gemaakt werd dat we dit schooljaar met onze groep naar de Beekse Bergen gaan en dat ze daar dus hulp ouders voor nodig hebben. Ik gaf dus aan dat ik wel mee wilde helpen, ik help ook altijd bij de wat minder leuke activiteiten en vind het dan eerlijk gezegd wel zo fair dat dan de ouders die ook helpen hier een soort van voorrang op hebben. Nou ging er dus een moeder echt letterlijk uit dr stekker omdat zij vond dat zij nu wel eens mee mocht. Dit is dus een moeder die werkelijk nooit maar dan ook nooit helpt met de minder leuke dingen want dan heeft ze nooit tijd omdat ze dan moet werken ;) Madam heeft wel ineens tijd om naar het jaarlijkse '' leuke '' uitje te gaan.

    De meeste ouders vonden het dus echt belachelijk hoe zij reageerde maar ik vroeg mij af hoe jullie zouden reageren?

    Nogmaals, ik snap dat werkende ouders niet altijd kunnen helpen in de klas en dat respecteer ik ook, wat ik echter niet begrijp is dat dit soort ouders het dan wel nodig vinden en wel ineens tijd hebben om dan met de leuke uitjes mee te gaan.

    Kom maar op met je ongezouten mening :D
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Lastig....ik ben ook een moeder die altijd helpt ( OR, en eigenlijk nog wel 1001 andere dingen die zich aandienen)

    Maar....

    Juist omdat ouders die werken bijna nooit kunnen snap ik ook wel dat als ze wel een keer kunnen dan ook wel graag willen gaan...

    Ik vind het dus best een lastige...ook al sta ik er dus ook altijd...
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ja, heel vervelend, dat soort mensen. Ik vind dan ook dat de mensen die anders vaak helpen, nu ook dit mogen doen!
     
  4. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is precies de reden dat wij op school zelf ouders individueel benaderen om mee te gaan met schoolreisje. En wij (de juffen) kiezen dan dus idd de ouders die het hele jaar al klaarstaan.
     
  5. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Lastige situatie...

    Ik zou alle namen in een bak gooien en er een naam uittrekken.
    Of een juf de naam laten trekken uit de bak.

    Misschien is stemmen een idee?

    Denk dat er anders sowieso iemand op z'n tenen getrapt wordt ;)
     
  6. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Bij ons op school hebben ouders die vaker helpen (Sinterklaascommissie, luizenmoeder etc) voorrang bij het schoolreisje! Vind ik eigenlijk niet meer dan logisch. Voor wat hoort wat...
     
  7. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja maar deze moeder in kwestie flikt dit ieder jaar. Ze kan namelijk wel vrij vragen op dit uitje maar een keertje extra vrij vragen als het weer eens juffen en meester feest is of als er plak/kunst werkjes in de boekjes van de kids moet worden geplakt dan is madam dus ineens te druk, moet ze werken etc.

    Dus als het een keer is zou ik ook zeggen ik snap het wel maar aan de andere kant denk ik, ik vind dat eenmalige schoolreisje ook wel leuk.

    Ik ben net zoals jij trouwens, ik help eigenlijk overal alleen zit ik niet ( bewust ;) ) in de OR.
     
  8. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik snap niet dat dit soort zaken via een groepsapp worden besproken?
     
  9. Ijsbergsla

    Ijsbergsla Actief lid

    7 aug 2015
    185
    12
    18
    Nou ben blij als iemand anders mee wil op schoolreis. Wat een hel de hele dag zorgen dat je iedereen nog hebt. :p
     
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind dat dus een top regel.
     
  11. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik vind het belachelijk dat ze zo fel reageert. Ze kan ook aangeven dat ze juist graag mee wil omdat ze normaal bijv. Nooit kan ivm werk.

    Hoe dan ook, de manier waarop zou ik storend vinden. Verder zou ik me niet druk maken wie wat vaker doet...
     
  12. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Hier kiezen de leerkrachten welke ouders er mee gaan op de 'leukere' activiteiten, dat zijn dus vaker ouders die anders ook helpen.
     
  13. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Omdat de meeste ouders dus veel werken en we elkaar niet veel zien op het schoolplein heeft de school dus voor iedere klas aangeraden om een groeps app aan te maken waarin dit soort dingen worden besproken.

    Op deze manier word je als ouder dus op de hoogte gehouden van allerlei dingen. Uiteraard geen persoonlijke dingen, dat loopt via de juf natuurlijk ;)
     
  14. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ook minder leuke dingen moeten gedaan worden. Mijn moeder werkte ook (parttime) en toch vond ze altijd tijd om te helpen. Het geen kwestie van geen tijd, maar een kwestie van andere prioriteiten. In december is het vooral bij administratief werk heel druk (jaarafsluiting etc) maar er zijn ook dingen als pasen etc.

    Misschien was ze ongesteld? ;)
     
  15. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het altijd super leuk om te doen. Nou zijn dit allemaal 8/9 jarige dus daar kan je ook gewoon nog leuk mee kletsen, en misschien scheelt het dat de kids uit de klas van mijn zoontje gewoon leuke kinderen zijn. We hebben altijd de grootste lol met ze alle :D
     
  16. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

    Whaha ja wie weet ;)

    Zal het straks eens vragen in de app :D
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja ik denk er ook zo over. :)
    Ik doe liever mee aan de schoonmaakavond :D
     
  18. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind het bijzonder dat er een groepsapp voor is..lijkt mij dat er veel onenigheid uit naar voren komt.

    Ik vind het niet logisch dat mensen die veel op school helpen voorrang hebben op een uitje als een schoolreis. Anderen die wellicht ook helpen/ maar minder vaak zouden net als de moeders die overdag/ fulltime of e.d. werken nooit een kans krijgen omdat de ouders die meer/ altijd helpen dan standaard voorrang krijgt.

    Ouders die fulltime werken of toch dagen in de week/ kleine kinderen thuis hebben rondlopen ,ik noem maar wat kunnen inderdaad niet zomaar vrij nemen om te komen knutselen/ opruimen of e.d. Een schoolreisje is in die zin ( is een hele dag ) toch vaak wel een moment om een snipperdag op te nemen.

    Vind dus dat er gewoon eerlijk geloot moet worden onder de ouders die zich opgeven graag mee te gaan.
     
  19. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Bij ons op school hadden de ouders die vaak hielpen voorrang op schoolreisjes.
    Ik ben het daar helemaal mee eens.
     
  20. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Oei! Daar zou ik helemaal geen voorstander voor zijn. Communicatie via de app komt vaak altijd heel anders over dan bedoelt. Het is natuurlijk maar net hoe iemand iets wilt opvatten of lezen.
    Ik snap dat het vervelend is als er ouders fulltime werken, maar denk niet dat een groepsapp een oplossing is.
     

Deel Deze Pagina