Schoolmoeders ergenisje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Debaky, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een bevoegde ouder heeft zich toch gewoon aan de privacyregels te houden?

    Voorbeeld: ik ben leerkracht, maar ik werk niet op de school van mijn kinderen (bewuste keuze). Ik word echter wel eens gevraagd om in te vallen als de directie omhoog zit, ook in de klas van mijn kinderen. Dan snap ik dat de privacy van kinderen heilig is. Logisch toch?

    Als de juf van mijn kind cito-toetsen voor het leerlingvolgsysteem af moet nemen, dan val ik ook wel eens een uurtje in (vrijwillig) in de klas. Dan kan de juf toetsen en blijf ik bij de klas.
    De juf blij, zij kan in alle rust toetsen afnemen en ik heb mijn taak als betrokken ouder ook weer vervuld.
    Ik snap niet dat dit een probleem zou kunnen zijn.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Snap ik wel heel goed. Jij snapt dat het privacy gevoelig is, maar niet iedereen is daar van op hoogte of houdt zich eraan. Ik denk niet dat je ervan uit kunt gaan dat iedereen integer is op dit gebied. Zeker niet als ze het vrijwillig doen.
     
  3. MamavanLiv

    MamavanLiv Actief lid

    5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien is het verstandig als je het goed leest! Het was een toespraak aan de ouders die zich een week lang hadden ingespand om alles goed te laten verlopen met de kerstviering. De ouders die hun steentje hadden bijgedragen aan alle activiteiten daaromheen.
    Op die zogenaamde bedank toespraak waren ouders op af gekomen die normaal niet verder komen dan het schoolplein. Ik vind het dan niet terecht dat zij het kerst-bedankje in ontvangst nemen, terwijl zij er totaal niet aan deel genomen hebben. Vind het eerder achterbaks en inhalig van die mensen!

    En dat is mijn mening daarover!

    Wat betreft dat schoolreisje maak ik mij niet druk om, maar dat had ik al gezegd!
     
  4. MamavanLiv

    MamavanLiv Actief lid

    5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoor je mij zeggen dat iemand 'achter de schermen' minder waard is?
    Ik weet bij ons op school precies wie in de OV zitten en dergelijke. Ik heb juist onwijs veel respect voor deze moeders die heel veel werk verrichten voor school!
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113

    Nou ik zou dat dus absoluut niet willen. Of iemand bevoegd is maakt mij geen bal uit. Ik wil dat dat bij de leerkracht van mijn dochter blijft of de rt'er.
     
  6. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    En ik vind het ronduit kinderachtig om te klagen bij de directie daarover. Alsover we het over een groep bakvissen hebben ... verschrikkelijk dat ze daar staan, het is toch wat. Ben je door deze mensen minder bedankt? Of heb je een hapje minder gekregen? Of what? Dat zij daar staan terwijl ze volgens jou niets hadden gedaan is vooral hun eigen probleem.

    Om deze ouders inhalig en achterbaks te noemen vind ik echt te erg voor woorden. En dat moet dan een voorbeeld zijn voor de kinderen... TE erg!
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113

    Nou ik snap ergens wel wat ze bedoeld...hier op school wordt voor alle hulpouders aan het einde van het jaar een feestavond georganiseerd..kan een bbq zijn, of een dj met hapjes oid. Er wordt op school goed genoteerd wie helpt...voor allerhande dingen, ook als je bv enkel een boekje bent komen voorlezen bij de kleuters ofzo. De ouders die geholpen hebben krijgen via hun kind een uitnodiging mee. Het zou toch idd wat zijn als daar een groep ouders komt mee eten die helemaal niks gedaan hebben....daar is het niet voor bedoeld.
     
  8. xbabyxdx

    xbabyxdx Niet meer actief

    Nou inderdaad! Zo leuk is een schoolreisje helemaal niet.... wat een stress de hele dag. :D De hele dag ben je aan het tellen of iedereen nog wel aanwezig is. Mij niet gezien!
     
  9. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hahahaha, wat een topic! :$
    Je kan er maar druk mee zijn...
    Misschien niet zo'n gek idee om (meer) te gaan werken, dan kan je hoofd- en bijzaken wat beter leren scheiden. ;)
    Onvoorstelbaar wat een heisa om niks!
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is ook echt verschrikkelijk, vooral als je de lastigste jongen uit de klas in je groepje hebt ;). Maar ik heb het puur gedaan voor mijn dochtertje. Ik zag ook wel tegen de dag op, zeker omdat mijn man toen net voor 6 weken in het ziekenhuis lag, was al gesloopt voordat ik aan het schoolreisje begon ;)
     
  11. xbabyxdx

    xbabyxdx Niet meer actief

    Jawel hoor! Mijn man gaat weleens mee op schoolreisjes, helpt soms mee op school en regelt het overblijf rooster. :)
     
  12. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja mijn man rijdt wel eens met schoolreisjes en hij heeft ook meegelopen met de avondvierdaagse.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man helpt ook wel eens en als hij niet in het ziekenhuis had gelegen was hij ook mee geweest met het schoolreisje. Daar gingen trouwens wel meer vaders mee.
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dat is toch volkomen anders dan luisteren naar een speech?
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113

    Misschien heb ik het verkeerd begrepen...ik dacht dat het om een bedankochtend/middag ging waarbij alle helpers ook wat kregen
     
  16. xbabyxdx

    xbabyxdx Niet meer actief

    Leuk juist als papa's ook meegaan! Is een keer wat anders dan alle mama's. :)


    Waar ik mij het meest aan erger is het " jij doet nooit wat voor school, dus jij mag niet mee " mentaliteit. Ik hoor dat vaak om me heen. Ik vind het een beetje onnodig. Het zou gewoon voor iedereen toegankelijk moeten kunnen zijn om mee te "mogen." En anders..... Schakelen we gewoon de papa's in! :D Dan nemen zij lekker een dagje vrij en gaan gezellig mee. Wedden dat het veel rustiger verloopt allemaal? :p
    Helpen op school doe je voor je kind en niet voor jezelf, of voor een ander om te laten zien hoe goed je wel niet bent.
     
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Dit begrijp ik niet zo goed geloof ik? Wat bedoel je met privacy?

    Of ik een kind help met lezen of met breuken of met een kerststukje knutselen? Ik zit toch niet n magister of een ander lleerlingvolgsysteem?

    Het enige wat ik merk dat mj echt tegenstaat (terwijl mijn dochter pas in mei naar de basisschool gaat) is dat schijnbaar iedereen maar in en uit kan lopen op al die basisscholen. Ik vind dat dus echt raar! Jullie niet?

    (Even te verduidelijking; ik werk op cluster 4 voortgezet onderwijs, ik heb de 'extremen' in de klas. Heb er ook altijd maar maximaal 8 per lesuur/blok, 16/17/18-jarigen. Er is in mijn mentorklas maar 1 kind dat niet mishandelt/misbruikt is in zijn/haar jeugd. Vandaar mijn bezorgdheid hier om heen en dat ik ook vind dat niet iedereen zomaar mag/kan helpen op een school. Ja kan nl niet aan iemands uiterlijk zien hou ze zijn)
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als school net begint en iedereen aankomt kan je het niet controleren, maar verder zijn de deuren dicht (en kan je niet zomaar van buiten naar binnen).
     
  19. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh dan had ik het ook niet begrepen. Ik dacht dat in die toespraak mensen genoemd werden, die helemaal niks gedaan hadden. Maar het gaat om het bedankje...

    Dat wil zeggen... Was dat bedankje ook echt bedoeld voor de ouders, die zich ingezet hebben, of is het iets wat iedereen kreeg?

    Nu je het zegt... Ik heb vorig jaar ook zo'n uitnodiging gehad... voor alle ouders, die zich ingezet hebben. Ik ben niet gegaan, omdat ik vorig jaar nauwelijks iets gedaan heb. Volgens mij heb ik 2x gereden. Maar een andere moeder zei, dat ik gerust had kunnen komen.

    Ben blij dat ik niet gegaan ben. Ik zou me heel onprettig voelen als ik zou weten, dat dit zo ervaren wordt...
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.528
    113

    Hoezo, je hebt dan toch geholpen en bent daar toch terecht.
     

Deel Deze Pagina