Schoolmoeders ergenisje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Debaky, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Hier werkt er bijna geen 1 moeder, dus iedereen helpt altijd mee.
    Ik begrijp wel dat een moeder die nooit helpt niet als 1e uitgekozen wordt om met het schoolreisje mee te gaan. Moeders die vaak helpen hebben, in mijn ogen, meer recht.

Lijkt me overigens erg vervelend als er veel moeders afvallen ivm werk. Dan zijn t altijd dezelfden die klaar staan. Zou ik echt niet blij mee zijn.

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier krijgen klassenouders, or en mr leden voorrang. Andere ouders gaan zelden mee, dan hebben ze al genoeg hulp. Ik ben voor het tweede jaar klassenouder maar wil juist níet mee, ik begrijp echt niet wat er leuk aan is!:)

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Er is tot nu toe werkelijk nog nooit onenigheid gekomen. Dit is de eerste keer dat er 1 ouder van de 26 kinderen zo uit zijn slof schiet. Deze app is puur en alleen voor als er hulp ouders gezocht worden of als er ( zoals eergisteren ) nieuws is, gisteren was de overblijf telefoon niet bereikbaar en dan word dat via deze app netjes door gegeven. Erg handig hoor, iedereen is dan meteen op de hoogte.

Dit is handiger dan zo'n soort telefoon boom van vroeger waarin de ene ouder de andere zou bellen en die andere ouder dan weer een ouder etc ;)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Eens hoor. Hier ook altijd dezelfde.

Ik werk niet. Help standaard 1 ochtend in de week, met extra oefenen, iedere week een ochtend de kindjes die slecht ned. Praten. Ook met alle andere dingen waar ik kan help ik. Schoolreisje hoefde ik niet mee, gingen indd de mama's die nooit kunnen. Geen probleem hoor. Maar deze mama's werden wel boos toen ik niet mee kon komen poetsen einde van het jaar. Sindsdien help ik alleen die 2 ochtende nog en doe ik voor de rest veel minder.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Aan de boze smilies die ze gebruikte was de toon van haar bericht heel duidelijk hoor :D

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Ik hoor ook wel eens van kliekvorming onder de helpers.. die altijd vooraan staan en daar ook mee te koop lopen en dat je daar als werkende moeder met de nek aangekeken wordt. Van wat ik hoor he.. en dit is zonder strik verwoord ;) als ik eraan denk dat ik daar over 2 jaar tussen moet staan krijg ik het al benauwd.. ik kan me dus voorstellen dat als dat gebeurt.. hoe mag je dan als werkende ouder ooit mee op schoolreisje??

Ik kan me eerder rouleren voorstellen. Je kind zit jarenlang op een basisschool. Jij dit jaar, zij volgend jaar en zo komen we allemaal aan de beurt...

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vervelend vind ik het niet, vind het eerder jammer.

Als ik zie hoe leuk mijn zoontje het vind als ik kom helpen dan vind ik dat geweldig :D En ik doe eigenlijk samen met nog 3 andere moeders elkaar een beetje afwisselen zeg maar, wij zijn eigenlijk altijd de gene die wel aangeven te willen helpen.

Maar goed, ik vind het dan ook leuk, ik werk niet ( althans ben wel gastouder maar niet op vaste dagen ) de kinderen in de klas vinden het leuk als ik kom.

Nu ga ik aankomende donderdag avond ook weer helpen met het kerst diner :D Geweldig! Ik geniet er echt van :D

8. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Bij ons gaan de mensen uit de ouderraad mee op schoolreisje.
    En bij activiteiten op school waar hulp voor nodig is komt de hulpvraag via de email , maar ja het is dan ook een kleine school met 40 ouder paren.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier is dat gelukkig niet zo. Ik moet zeggen dat we als ouders zijnde allemaal gewoon normaal met elkaar om gaan.

Ik zal persoonlijk nooit iemand met een scheef hoofd aan kijken als die gene veel werkt en niet kan mee helpen, ik vind alleen wel dat je dan niet moet klagen als je niet mee mag ( in dit geval dus ) met het grote schoolreisje.

10. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Bij ons op school (ben ook juf) krijgen zowiezo de or ouders eerste keus. Daarna wordt dit aangevuld met de vaste hulpouders zoals luizen etc. Wij zijn maar een kleine school dus het komt bijna nooit voor dat er 'losse' ouders nodig zijn.

Maar ik herken het wel voor klassenactiviteiten. Ouders die nooit eens kunnen/willen rijden voor een activiteit, zal ik niet zo snel benaderen voor hulp bij een uitje op loopafstand of bijzondere activiteit in de klas.
    En eerlijk is eerlijk. Als ik als juf een tijdje 'opgescheept' zit met deze ouder, kies ik er wel 1 waar ik het zelf mee uit kan houden. Anders ga ik me alleen maar lopen ergeren. ;)

Maar ouders zoals jij beschrijft heb je overal. Ik zou het even terug koppelen aan de leerkracht, hebben ze morgen tijdens de lunch weer iets om te bespreken/lachen. :p

11. tuc

tuc Niet meer actief

Hier worden voor schoolreis vanuit de leerkrachten ouders benaderd en ja dat zijn uiteraard als eerste de ouders die vaker helpen.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Onze contact ouder kennende zal ze dit zeker weten wel even terug koppelen :D

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Je kunt er maar druk mee zijn. Bij ons komt de vraag om te helpen vaak op heel korte termijn. Voor veel werkenden dus onmogelijk om maar zo even vrij te vragen. Toen ik nog niet werkte, kon ik altijd helpen. Leuk. Gezellig. Tot ik dus werkte. Dan kreeg ik op vrijdag de vraag of ik op dinsdag kon komen helpen. Nou nee dus en geloof me; dat frustreert enorm. Als er dan iets ver van tevoren bekend is, dan moet je daar dus vrij voor vragen en dat vrij vragen doe je dus niet voor piet snot bij voorkeur, want je vrije dagen zijn heilig om eventuele ziekte-gevallen en andere calamiteiten op te vangen en je vakantie in te vullen. Dus ja, dat is wellicht ook de kant van de werkende moeder die nooit eens kan komen helpen en dan ineens over de zeik gaat om een schoolreisje.

Voorrang omdat je vaker helpt, in de ouderraad zit of wat dan ook is ergens oneerlijk. Iedereen heeft een ander karakter en het ene is nou eenmaal meer geschikt voor een ouderraad dan het andere. Ik treed zelf ook liever niet op de voorgrond, dat mag mij niet het recht ontnemen om evenveel kans te maken op andere activiteiten. En wij onze kinderen maar leren dat iedereen gelijk is...

14. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw

als ik kan dan help ik ik werk ook!

maar het is niet voor iedereen weggelegd om maar kortdag of iets anders een vrij dag op te nemen, (ik werk parttime dus kan het wat makkelijker combineren ) ben je zo door je dagen heen en je wilt ook graag normaal in de zomervakantie vrij hebben samen met je kinderen, en daarbij schoolreisje is dan 1 keer in het jaar makkelijk jaar vooruit te plannen.
    vind het dan werkelijk best sneu dat dat zo onder ouders gaat ik help daarmee dus ik heb Daar meer recht op ja is makkelijk kletsen voor die thuisblijfmoeders ( dan ben ik daar ook hard in) heb respect voor ze daarniet van maar ze snappen werkelijk niks van het plaatje werkende moeders komt blijkbaar dat ze het zelf niet meemaken ;) en dat is dan mijn ergenisje

15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Ik vind het niet terecht dat jij of andere ouders die vinden dat ze vaker helpen, voorrang krijgen op schoolreis. Ik vind sowieso dat de school dit moet regelen en niet ouders via een app. Als jullie er niet uitkomen zou ik het ook aan school overlaten. En anders gun je het die moeder gewoon, misschien werkt ze veel of zit er iets anders achter, weet jij veel. Vind het een beetje kinderachtig overkomen:).

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Foei ;)

17. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Vroeger bij ons op school was het zo, dat eerst de papa`s werden gevraagd om mee te gaan naar het schoolreisje. Ik vind dat nog steeds een leuke regel :)

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Bij mijn kinderen op school werkt het ook zo dat ouders uit de OR en klassenouders/ hulpouders voorrang krijgen. Maar we zijn dan ook met een vrij kleine groep. Er zijn hier gewoon veel ouders die niet werken maar geen zin hebben om te helpen, helaas ;)

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Ik rijd regelmatig met rijden naar excursies en fiets met de gym mee maar ze weten van mij dat ik van een schoolreisje niet vrolijk wordt dus nog nooit gevraagd.
    Moet er echt niet aan denken

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Om eerlijk te zijn... Ik ga geen vrij nemen voor schoonmaak klusjes etc, ik ben 1 keer in de 2 weken vrij op vrijdag en wil dan met alle liefde helpen maar apart een dag vrij nemen voor 1 à 2 uurtjes helpen vind ik zonde van mijn uren. Ik ben alleenstaande moeder dus heb mijn verlof voor de school vakanties hard nodig. Daar in tegen een dag verlof nemen voor een schoolreis zou ik wel doen, omdat het dan hulp voor een hele dag is

Deel Deze Pagina