Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Afgelopen week werd er gevraagd aan mij of ik misschien zin en tijd had om mee te helpen schoon te maken op school, vanmorgen was ik dus samen met een andere moeder aan de schoonmaak gegaan, we zijn heel goed opgeschoten en we hebben veel gedaan.

    De juf had een rooster opgehangen voor deze week met de vraag of je je naam in wilde vullen op de dag dat je misschien tijd had om mee te helpen dat alles schoon zou worden. Tot mijn grote verbazing stonden daar 2 ouders op voor de hele week ( waar ik er dus 1 van ben ) :$ .. Ik kan daar niet met me kop bij, sommige moeders kunnen wel van half 9 tot 11 met elkaar praten voor het schoolplein maar voor schoonmaken halen ze de neus op.
    Waarom is het voor ouders zo moeilijk om even mee te helpen ?? Kan me daar zo dood aan irriteren, vanmiddag gaan we met de school naar de Speeltuin omdat het lekker weer is en dan zie je ineens hordes met moeders ;) Ja sorry hoor, wel de leuke dingen mee doen maar even het wat mindere daar draaien we ons voor om.. Is het nou echt zo erg om even een doekje over de kasten te halen en over de bakjes met speelgoed ??

    Kijk ik snap best dat er ouders zijn die werken en geen tijd hebben en daar heb ik het dan ook niet over, gaat mij meer om die moeders die dan wel uren met elkaar kunnen lullen maar niet even de moeite nemen om een uurtje mee te helpen aan het schoonmaken.
    Net was er ook een moeder die zei '' Waar kom jij nou vandaan '' Ik zeg '' Ik heb de juf even geholpen met de afscheidskado's te maken en schoongemaakt '' zegt ze '' Jij bent gek, kan ze toch zelf doen ?? Dan had ze maar geen juf moeten worden '' :$

    Zijn er hier ook van die luie moeders ?? Ben ik de enige die me hier aan irriteert ?

    *Ik spreek ( zie ik ) veel over moeders maar bedoel gewoon in het algemeen ouders..
     
  2. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja ik ben ook zo een luie moeder,als het even niet hoeft doe ik het niet. Voel me gewoon niet zo verbonden met de psz,sorry.
     
  3. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Oke, vind dat best erg om te lezen, maar ben je dan ook iemand die wel de leuke dingen wilt doen zoals uitjes enzo ?
     
  4. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    uhm ik werk......... dus de hele week helpen zou echt niet kunnen, en weet ook niet of ik er zin in heb, werk zelf op de nso en daar moet ik dat toch ook allemaal zelf doen!

    en als ik dan kijk hoe snel het bij ons schoon kan zijn enzo snap ik ook niet echt dat je een hele week moet schoonmaken in een klas :s

    sorry........
     
  5. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik ben ook zo een rare moeder maar ja meer in die zin dat ik bij mezelf denk ze hebben toch schoonmakers daar op school die krijgen er voor betaald :):) dus nee schoonmaken e.d doe ik inderdaad niet aan mee (onze scholen hebben schoonmakers weet niet of dat op elke school zo is)

    schooluitjes daarentegen wel want daar is geen personeel voor :)
     
  6. Sannebc

    Sannebc Niet meer actief

    Hier wordt gewoon iedereen ingeroosterd, verdeeld over 2 avonden in de laatste schoolweek.
    Als je écht niet kan moet je je afmelden. Gelukkig gebeurt dat heel weinig.
    Ik vind dat je je met elkaar moet inzetten, ook voor de minder leuke dingen. En niet alleen mee willen gaan met leuke uitjes oid.
     
  7. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zulke luie moeders zal je altijd wel houden. Maar ik vind het wel erg bedroevend, dat er maar 2 moeders waren die schoon konden maken.
    Bij mijn dochter op school doen ze het 's avonds, misschien dat eens voorstellen. De meeste hebben dan toch een oppas. (dat zou bij mij een reden zijn om overdag niet kunnen schoonmaken) Volgens mij zijn bijna alle moeders wel geweest. Diegene die niet wilde of konden hebben een zak met speelgoed of wat dan ook meegenomen.
     
  8. Momof3

    Momof3 Fanatiek lid

    5 dec 2011
    3.421
    0
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij ons doen de ouders niks.
    Kinderen t/m groep 3 krijgen dingen mee naar huis die schoon terug mee moeten aan het einde van de vakantie.

    Ze hebben schoonmakers die alle dingen grondig schoonmaken.
    Wel moesten de kids een doekje en sponsje meenemen op de laatste woensdag (niet dat ze gebruikt zijn hahahahahaha)
     
  9. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het gaat niet alleen om de vloer vegen en dweilen, maar alle spelletjes worden schoongemaakt en de houten spelletjes worden in de boenwas gezet.
     
  10. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    @Babyhope:

    Je hoeft ook niet de hele week schoon te maken maar als iedereen gewoon een uurtje per dag even schoonmaakt is dat toch mooi, die moeder en ik hebben net van half 9 tot 12 schoon staan maken, vind ik geen probleem opzich maar vind het wel jammer dat niemand dan even helpt..

    schoonmaker is hier weg en komt pas weer na de schoolvakantie.
     
  11. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Precies ...
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Liever ook niet,maar als ik dan niet mee ga kan mijn kind ook niet gaan. Neem dan vaak mijn moeder of mijn man mee als gezelschap,vreselijk vind ik het.

    Maar goed,ik moet wellicht nog een beetje in het moeder-kind-school verhaal groeien.
     
  13. heeeeel herkenbaar

    ik ga nooit met uitjes mee op school, en ik ga nooit mee schoonmaken.
    wel neem ik spullen mee naar huis en maak ik die schoon.

    Het zijn altijd dezelfde mensen voor de leuke dingen, en ook altijd dezelfde die niet mee doen met de niet leuke dingen...irritatie alom

    ik was er jaren terug al klaar mee :D
     
  14. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Nou dat zou ik maar doen ja, is toch juist leuk om mee te gaan als het kan, zo zie je ook gelijk een beetje hoe je kind het allemaal doet op school.. Maar goed, zo kijk ik er tegen aan.
     
  15. mama to be

    mama to be Actief lid

    1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Ik zou het ook geen probleem vinden. Ik kon vorige keer niet meehelpen op de schoonmaakavond en heb toen wat dingen meegenomen om te wassen. Zo doet iedereen wat.
    En er werd net gezegd dat de schoonmakers dat maar moet doen, die hebben nauwelijks de tijd om de tafeltjes af te nemen en te stofzuigen. Laat staan alles schoon maken.
     
  16. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wat jammer zeg!
    Hier hebben ze een hele boel actieve moeders. Zo actief, dat ik nooit wordt gevraagd, heb het al eens aangeboden zelfs haha.
    Nu werk ik wel 17 uur in de week, en zitten nog met kleine, en vrij drukke avonden. Maar zo af en toe wil ik best helpen hoor :D

    Sowieso vind ik die roddelende moeders op dat schoolplein bloed irritant. Dat geroddel :$ Ik haal de oudste vaak me de auto op, dus sta er eigenlijk NOOIT tussen. Thank god.
     
  17. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Present.

    Oke, dochter gaat nog niet naar school, maar ik kan me maar zo voorstellen dat ik tegen die tijd ook bij de 'luie moeders-club' hoor.
    Ik werk drie dagen per week, op de overige twee heb ik hier in huis genoeg te doen dus dan zit ik echt niet te wachten om ergens anders nog weer met een emmertje sop in de weer te moeten.
    Of ik mee zou gaan voor de leuke dingen betwijfel ik... volgens mij is dat ook niet echt mijn ding.
     
  18. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Je vraagt een eerlijk antwoord en die krijg je;)

    Iedereen andere ideen en interresses. Kan het ''leuk vinden'' niet afdwingen.

    Er werd tijd terug wel bakken met speelgoed meegegeven om af te wassen en dat heb ik braaf gedaan. Maar avonden naar de psz om te versieren etc,nee sorry. Daarbuiten loopt mijn man ploegen dus veelal alleen s'avonds.
     
  19. sweet84

    sweet84 Bekend lid

    16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zal hier verder maar niet echt op in gaan. Maar ik ben ook leerkracht en ik weet dat schoonmaken erbij hoort, maar er zijn wel wat belangrijkere dingen hoor waar we ons mee bezig moeten houden. Ik vind het trouwens heel fijn als er ouders zijn die komen helpen. Het wordt echt gewaardeerd! Ik heb een bovenbouw groep, dus schoonmaken doe ik altijd met de kinderen. Muziek hard aan en gaan met die banaan! We zijn altijd zo klaar! Bij de kleuters is het een ander verhaal en die groepen hebben zoveel materialen waarmee de kinderen het hele jaar mee werken dat het echt wel een schoonmaakbeurt nodig heeft. En nee daar zijn de schoonmakers niet voor. Je mag blij zijn als ze 1x in de week het lokaal dweilen!
    Dus hulp van ouders is zo welkom en hoeveel moeite is het nou? Jouw kind heeft wel al die tijd met het speelgoed gespeeld en met de materialen gewerkt. En tijdens het schoonmaken kan er ook gekletst worden met andere ouders...
     
  20. mama to be

    mama to be Actief lid

    1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Ik zal hier verder maar niet echt op in gaan. Maar ik ben ook leerkracht en ik weet dat schoonmaken erbij hoort, maar er zijn wel wat belangrijkere dingen hoor waar we ons mee bezig moeten houden. Ik vind het trouwens heel fijn als er ouders zijn die komen helpen. Het wordt echt gewaardeerd! Ik heb een bovenbouw groep, dus schoonmaken doe ik altijd met de kinderen. Muziek hard aan en gaan met die banaan! We zijn altijd zo klaar! Bij de kleuters is het een ander verhaal en die groepen hebben zoveel materialen waarmee de kinderen het hele jaar mee werken dat het echt wel een schoonmaakbeurt nodig heeft. En nee daar zijn de schoonmakers niet voor. Je mag blij zijn als ze 1x in de week het lokaal dweilen!
    Dus hulp van ouders is zo welkom en hoeveel moeite is het nou? Jouw kind heeft wel al die tijd met het speelgoed gespeeld en met de materialen gewerkt. En tijdens het schoonmaken kan er ook gekletst worden met andere ouders...


    Hier ben ik het volledig mee eens!!
    Man zit ook in het onderwijs, maar echt goed het lokaal schoonmaken word niet gedaan tenzij je het zelf gaat doen.
     

Deel Deze Pagina