Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Van mij mag je hoor! Ik voel me niet zo snel afgezeken. Gooi het er maar uit.
    Maar vergeet niet dat er om meningen gevraagd werd, en de mijne geef ik je. Ook als het je niet bevalt. :)

2. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Vind het echt onzin om te doen... Kunnen de leerkrachten prima zelf lijkt me, immers hebben ze enorm veel vakantie kan best 1 dag per jaar minder...

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahahaha, kom maar een weekje meedraaien.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nogmaals, Agter; je KUNT niet betalen voor de schoonmaak van de school van je kind. De school mag hier namelijk geen geld voor vragen. De (vrijwillige) ouderbijdrage is alleen voor buitenschoolse activiteiten. Dus die vlieger gaat niet op.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je het dan maar zelf moet doen. Maar even geld ertegenaan smijten is in dit geval geen oplossing.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar daar gaat dan het hele systeem van het basisonderwijs wat we hier in NL hebben, dan moet je toch een particuliere instelling zoeken lijkt me. Ieder kind moet naar school kunnen, op deze manier gaan we de verkeerde kant op.

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch fijn dat er ook ouders die onze taken als leerkracht en school serieus nemen en willen helpen heel fijn! Het is lang niet altijd even dankbaar werk. Voorbeeld te noemen (off topic sorry maar wil het even noemen): invalster bij ons op school wordt uitgescholden voor kut juf groep 5 (9 jaar oud!) en dus moet nablijven en de moeder vervolgens pissig de klas binnen komt en boos wordt op de juf! Hallo moeder hoor je niet wat je niet wat je kind heeft gedaan???????

7. Miriam1988

Miriam1988 Actief lid

10 aug 2011
    140
    18
    18
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Friesland
    M'n moeder deed t vroeger ook bij mij op school, dus als t zover is ga ik t ook lekker doen!

8. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Ben zelf docent... :) wel op de universiteit maar toch

9. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Echt ongelofelijk sommige reacties hier....
    Lekker kortzichtig ook.

Leraren liggen in de zomervakantie echt geen 6 weken in de zon hoor. Het oude schooljaar moet afgesloten worden en het nieuwe voorbereid.

Niet iedereen kan of wil een hogere ouderbijdrage ophoesten, zodat er een schoonmaakploeg kan komen.

Ik help liever mee op school, zodat de ouderbijdrage die ik betaal gebruikt kan worden voor leuke dingen voor de kinderen...

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn ouders waren van die ouders die nooit ergens mee hielpen vroeger op school. Nergens mee. Ik vond dat nooit leuk als kind. Bijna iedereen had wel een ouder die ergens aan mee deed. Helpen bij handenarbeid of mee op schoolreis. Of rijden als we een excursie oid hadden.

Als het straks nodig is op de school van mijn zoontje zal ik zeker helpen waar mogelijk. Ik ga er geen vrij voor vragen, dat niet. Maar op mn standaard vrije dagen geen enkel probleem.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    De school heeft tegenwoordig ook niet zoveel meer te zeggen over wie of wat er komt schoon te maken. Je zit tegenwoordig met de Europese aanbesteding en moet kiezen voor degene die zich op de meest van jou punten inschrijft en daarbij vaak ook nog de goedkoopste. Onze school zat hierdoor vast aan een drama van een schoonmaakbedrijf, waar het eigenlijk onmiddelijk vanaf wilde, maar dat mag dan niet!!!! Wij hebben als ouders tussendoor ook de toiletten schoongemaakt, want ik wil pertinent niet dat mijn kind de dupe wordt van al dat grote mensen geneuzel!! Gelukkig is het contract beëindigd en is er nu wel een goede schoonmaakploeg, maar nog steeds met beperkte tijd, dat is nu eenmaal zo met alle bezuinigingen. Nou, dan sta ik met tegenzin, maar zeker met liefde de huishoek te stofzuigen hoor. Iedereen wil toch dat zijn/haar kind in een schone omgeving kan spelen/leren?

Wij worden 1x per jaar een avond ingeroosterd. Er zijn 4 schoonmaakavonden per jaar, waarvan je dus 1x aan de beurt bent. Sja en dan sta je daar en zie je dat er bij onze klas 4 man sterk stond (er worden er 4 per keer ingeroosterd) en bij de klas aan de overkant stond een moeder alleen! Belachelijk vind ik dat. Zonder afmelding het af laten weten en een ander met al het werk opzadelen. Dus heb ik daar geholpen, met een uurtje waren we klaar en zaten de kinderen van de afweters de volgende dag ook in een fris lokaal!!

Als je denkt dat een schoonmaakbedrijf een hele school van onder tot boven schoon kan maken, dan ben je echt verschrikkelijk naïef;)

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zie iedereen over eenngoed voorbeeld zijn voor zijn/haar kind

Prima ben ik t mee eens..
    Maar dat hoeft niet alleen perse met school poetsen toch..

Kan ook gewoon in t normale dagelijks leven

13. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dus ook veel bakken blokken, noppers en knex uit te wassen :D

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    En moet jij ook tafels poetsen of is de schoonmaak daar wel voldoende geregeld cq betaald?

15. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Jij denkt dat als de bel gaat om 15:00 dat het dan ophoudt voor de leraren ? Lekker kortzichtig allemaal. Ik zou zeggen, draai idd eens een weekje mee.

16. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @beebielove: geloof me, dat is niet zo. Ik maak werkdagen van 7.30 tot 17.00 uur en in de weekenden en avonden gaat mijn administratie vaak mee. Daarnaast ben ik meerdere dagen van de herfstvakantie, voorjaarsvakantie en meivakantie kwijt aan rapporten en observatielijsten. In de zomervakantie moet ik terugkomen voor vergaderen en het in orde maken van mijn lokaal. Ik vind mijn werk heerlijk en zou niks anders willen, maar werken het onderwijs is heel anders dan veel mensen denken. Wanneer de kinderen weg zijn begint het werk voor mijn gevoel soms pas (vergaderingen, administratie, voorbereiden, gesprekken.....). En dus blijft er voor schoonmaken weinig tijd over. Mijn vriend geeft altijd aan dat ik me niet druk moet maken over hoe anderen naar mijn werk kijken (voordat hij met een juf ging daten dacht hij ook hoe jij denkt), maar als ik zoiets lees moet ik er toch echt op reageren.

Ik vind het wel echt super om te lezen dat heeeeel veel mensen wel begrijpen dat je als leerkracht niet ook de schoonmaker kan zijn en dat er hier zoveel moeders willen helpen. Ik zal later op mijn vrije dagen ook echt de juf van mijn kleine man gaan helpen, want dat heeft de school gewoon nodig. En ik wil graag dat de juf van mijn kleine jongen haar tijd besteedt aan het ontwikkelen van uitdagende hoeken en mooie lessen (en niet het soppen van de lego).

17. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    nee maar wel in de avonduren / vrije dagen doorwerken en de collegezaal opruimen na gebruik... vaatwasser inruimen keukentje afnemen enz.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dotty, ik ben het helemaal met je eens. Volgens mij vergeten heel veel mensen dat je niet alleen de juf helpt, maar ook dat dat ene uurtje even je handen uit de mouwen steken vooral ten goede komt voor je kind!! Of is dat niet belangrijk genoeg?

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    En maak je dan ook zelf je collegezalen schoon??

Ik vind het wel goed om te lezen. Heb er eigenlijk nog nooit zo bij stil gestaan. Mijn moeder heeft vroeger ook wel meegeholpen met voorlezen en schoolplein-wacht tussen de middag. Maar schoonmaken kan ik me niet herinneren.

Ik zou persoonlijk ook best iets meer willen betalen (als het zou kunnen), maar ben anders ook niet te beroerd om een beetje mee te helpen. Maar sta dus niet overal vooraan ;)
    Ik begrijp wel dat er een schoonmaakbudget is en er daarom dingen overblijven helaas. Scholen hebben het niet bepaald breed.

20. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou vanavond een boek lezen maar ik kom er gewoon niet aan toe en wou vroeg gaan slapen want ik heb deze voor de derde keer dit jaar 2 avonden tienminutengesprekken waarbij ik van smorgens tot savonds 21.30 klaar sta voor de ouders om hun wat te vertellen over hun kind....

Ik vind het erg triest hoe er tegen leerkrachten en onderwijs aangekeken wordt. Die reacties zoals hierboven onvoorstelbaar..... Ik weet niet wat ik lees..... Ouders waar zijn we mee bezig? (gelukkig niet alle ouders) ik hoop mijn dochter te leren dat het goed is om elkaar te helpen en te laten zien dat ik betrokken ben bij wat zij doet gedurende de dag. De kinderen vinden het geweldig als papa en mama naar school gaan om te helpen en zijn helemaal trots. Daar doe je het toch voor?

Deel Deze Pagina