Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Hopelijk komen jullie mij dan ook helpen als ik 150 tentamens in het weekend nakijk. Of s avonds onderzoeksgegevens invoer.. Overigens kennen wij geen herfst, mei en voorjaarsvakantie..

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wij in het bedrijfsleven ook niet.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Da's toch van een heel ander kaliber dan het uitzuigen van een huis/poppenhoek, verkleedkleren wassen, blokken, lego, knex, bouwmateriaal etc. een sopje geven, kasten leeghalen en schoonmaken, aan de kant schuiven en eronder schoonmaken en noem maar op... Kleine kinderen gebruiken veel meer materiaal en spèlen!!! En dan worden spullen vies. Goeie juf die dat allemaal bij kan houden èn haar daadwerkelijke taak naar behoren kan doen..

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kijk en dat hoort dus gewoon bij je taak als leraar! Bij dat soort dingen helpen we nu ook niet namelijk..

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @loetje: dat is het ook! Als ik later op de school van mijn kleine man help, dan weet ik dat mijn hulp ten goede komt van zijn onderwijs op welke manier dan ook: of omdat ik de juf ontlast door klusjes te doen of omdat ik zelf help bij een leuke activiteit. En aangezien in juf ben weet ik dat de hulp van ouders zoveel kan betekenen! Kleine moeite om een uurtje schoon te maken, bij een creamiddag te helpen o.i.d.

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dames, wat een felheid!

Waarom zetten we niet massaal de vaders in? :D

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We werken vast allemaal heel hard. Het is alleen zo jammer dat er soms zo neer gekeken wordt op het beroep leerkracht. Dat frustreert mij enorm, omdat ik me uit de naad werk voor alle kinderen in mijn klas. Heel vaak maak ik dat extra uurtje in het belang van een kind, en dan is het heel jammer als er maar heel weinig opgave komt voor bijv. Een schoonmaakavond. Ik voel me heel betrokken bij mijn leerlingen en daar verwacht ik dan ook wel een stuk ouderbetrokkenheid bij.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Precies of zoals vanmorgen dat de kleuters moesten gymen en bijna alle ouders plotseling heel snel gevlogen zijn tijdens het omkleden. Ik was er nog en heb de juf ook even geholpen met de kinderen die dingetjes als riemen en veters losmaken etc. zelf niet kunnen. Kleine moeite, groot plezier. En nee, daar hoeft ze niet om te vragen..

En nou niet om mezelf een veer in m'n reet te steken, want ik kan ook niet altijd (ik werk namelijk ook). Maar voor een paar keer per jaar een klein uurtje hulp voel ik me echt niet teveel en zeker niet te lui.. Ik doe het voor mijn kinderen, zodat zij ook gewoon een fijne tijd op school hebben..

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Haha die zit!

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gelukkig zie je die bij ons ook genoeg op de schoonmaakavonden. Compleet met spons en emmertje sop:D

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind ook echt dat er hier een neerbuigende sfeer hangt. Hier zijn de kleuterklassen VOL, bijna 30 van die losgeslagen kleuters.. 1 juf! Ik zou gek worden en help ze graag een handje.

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Helemaal eens met dotty en maggie100!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Laat gaan Dotty, wij juffen zijn gewoon hartstikke zielig. We hebben de mooste baan ter wereld, maar 12,3 weken per jaar mogen we niet werken omdat onze leerlingen niet op komen dagen. Verschrikkelijk sneu!

:D:D:D

14. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @prinses: dat is het ook precies! Het is geen wedstrijd over wie het hardste werkt. Mijn vriend werkt in het bedrijfsleven en mijn moeder in het vo en die werken ook keihard. Alleen krijgen zij nooit te horen dat ze lekker vaak vrij zijn, korte werkdagen hebben en een luizenbaantje hebben. En over die vakanties: in mijn normjaartaak staan veel meer uren dan dat ik daadwerkelijk uitbetaald krijg. En ik heb altijd begrepen dat dat klopt, omdat je meer moet werken om je vakanties zo te "verdienen". Hoe dat precies zit weet ik niet en maakt ook niet uit. Want ik maak met alle liefde veel te veel uren voor mijn kindjes. Leekracht word je niet voor de vakanties of het salaris, dat word je omdat je iets wil betekenen voor kinderen. Dus maak je extra uren. Alleen op een gegeven moment moet je toch naar huis (ook al is de knex nog niet schoon :) ).

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Edit dubbel

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahahaha, ik vind het ook zo jammer dat ze om drie uur naar huis gaan.

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Sorry, maar als het bij het takenpakket van de docent hoort, dan is dat zo. Is het te zwaar, trek je het niet, komen je andere taken in het geding, dan moet je dit aangeven. Beetje assertief voor jezelf opkomen. Niet accepteren dat jouw lesgevende kwaliteiten van vrijwilligerswerk afhangt.

Hoe denk je jonge mensen te interesseren voor het onderwijs (en de aanmeldingen op de pabo lopen terug) als je van vrijwilligers afhankelijk moet zijn?
    Sommige dingen moet je gewoon niet willen accepteren, niet als ouder, niet als docent.
    Denk je dat een chirurg het accepteert als zijn assistenten vrijwillers zouden worden? Mooi niet. Die legt zijn werk dan gewoon neer. En reken maar dat er dan wel opeens voldoende middelen ter beschikking komen.

18. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik dacht, nee he weer een schooNmoeder topic ;)
    Jammer dat het zo'n fel topic met een hoop verwijten wordt.

Ik vind het leuk om de bouwhoek te soppen en de duplo in de wasmachine te kieperen. Het gaat toch om de kinderen, dat zij met schoon en fris speelgoed kunnen spelen en niet om wie zijn taak dat nou eigenlijk is?? Zet je dat ene weekje per jaar eroverheen en kom de moeders die wel altijd klaarstaan ook eens helpen!

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    En straks worden het er 40 en daarna 50, want het draait kennelijk allemaal wel door op vrijwilligers. Maar ergens zul je toch een keer een grens moeten trekken...

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Meen je dit echt serieus? Al die stakingen gemist van de afgelopen jaren?

Beetje assertief voor jezelf opkomen? Sorry maar vind dit haast een belediging.

Deel Deze Pagina