Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Tja dat is jouw mening ... Dat kan..
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    nou er zitten wel wat verwaande prinsesjes tussen hier zeg!!

    Ik kan mij gewoon niet voorstellen wat er zo erg is aan 2 uurtjes per jaar schoonmaken op school.

    En laten we nu niet met het gezeur beginnen: jij weet niet wat iemand mankeert want niet 90% van de ouders uit de klas van ts haar kindje mankeren iets hoor.
    Bij mij op school was het vroeger ook al zo, ja ze konden niet zolang staan e.d. maar een hele dag naar de efteling hielden ze wel vol!!
    Ik geloof dat er mensen zijn die het echt niet kunnen, maar dat geldt niet voor het overgrote deel.
     
  3. Coortje

    Coortje Niet meer actief

    ik deed een poging tot alles lezen maar helaas het is wel heeeeel veel. Ik vind ook dat men wel kan helpen. Ik ben totaal ook niet zo'n iemand die overal bij wil wezen maar vind dit wel belangrijk. Mijn dochter zit nu eerste jaar op de basischool en ze gaan volgende week een avond poetsen. Nu kan ik niet doordat ik in de ziektewet zit door de zwangerschap en het dus niet kan maken om daar te gaan staan schoonmaken maar mijn man gaat nu gewoon. Die zei dat gelijk dat hij dat wel wilde. En ik lees maar heel weinig over mannen die ook weleens helpen vind ik persoonlijk heel raar.

    En nee mijn man zit niet thuis werkt 50/60 uur in de week en heeft thuis genoeg te doen maar dit vind hij belangrijk. Zo ging hij ook met onze dochter mee naar de psz ipv mij eens in de zoveel tijd.
     
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Top!:D daar word ik blij van! petje af!
     
  5. Lysette

    Lysette Actief lid

    22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Die vindt het natuurlijk maar wat leuk tussen al die vrouwen... haha:D

    Maar serieus wel echt goed van hem.. Volgens mij doen niet veel papa's dat!
     
  6. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mee eens!
     
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    er zijn wel steeds meer vaders die helpen. Dat is wel heel fijn en goed! Ook tussen al die kibbelende moeders weleens fijn een man ertussen:)
     
  8. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Deze moeder gaat volgende week ook helpen op de psz om alle speelgoed schoon te maken. Vind het niet meer dan normaal als je het kan doen dat je het doet. De juffen staan altijd voor de kids klaar en doen van alles met ze. Dus vind dit een kleine moeite.
     
  9. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    En iedereen maar klagen dat de samenleving zo verhard is tegenwoordig.
    En maar klagen over de jeugd van tegenwoordig.
    Sorry hoor maar juist deze kleine dingen zijn een belangrijk voorbeeld voor onze kinderen.
    Kinderen zijn slimmer dan wij soms door hebben,en zij zullen het dus ook snel door hebben dat papa/mama geen zin hebben om iets te doen.
    Wat voor voorbeeld geef je je kind dan???
    Als je geen zin hebt dan hoeft het niet??
     
  10. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Is dit onderwerp nu echt 41 pagina's vol nodig?

    De een draagt aan de maatschappij bij door vrijwilligerswerk te doen, de ander door meer betaald te werken (lees: meer verdienen en dus ook meer belasting te betalen wat (ook) flink aan de maatschappij bijdraagt), weer een ander heeft veel kinderen en is daar druk mee en weer een ander is heel actief met op school helpen etc. etc. etc.

    Natuurlijk zijn die twee uurtjes per jaar geen grote opgave, maar dat geldt ook voor een heleboel andere 'nobele' zaken. Vrijwilligerswerk als collecteren doen we ook niet allemaal, we geven ook niet allemaal ons geld weg aan alle goede doelen en doneren ook niet allemaal ons bloed. Uiteindelijk maken de meesten van ons daarin een keuze, afhankelijk van eigen wensen in tijd en geld, en wat je het belangrijkst vindt. Dat hoeft van mij niet helpen op school te zijn, dat kunnen ook andere dingen zijn. Zichtbaar of niet zichtbaar voor de buitenwereld.

    Die moeders die wel tijd hebben om te kletsen op het schoolplein en niet om schoon te maken, pakken daar een moment van sociale interactie. En doen misschien heel andere goede dingen in de vorm van vrijwilligerswerk, boodschappen voor hun zieke buurvrouw of helpen bij de kinderboerderij. En misschien ook wel niet, het is niet aan mij om daar nu zo hard over te oordelen.

    Ik weet oprecht nog niet hoeveel ik later ga helpen. Dat hangt af van hoe leuk ik de mensen daar vindt en hoe belangrijk het is om te doen. En bovenal of mijn kinderen het heel fijn vinden om mij (of mijn man) daar te zien.

    Kortom, wees trots op de zaken die je zelf oppakt, en besteed niet zo veel energie aan het oordelen of anderen wel genoeg doen in jouw ogen.
    En laten we eerlijk zijn, zolang we allemaal nog zoveel tijd aan zp kunnen besteden (nee, dat is meestal niet heel erg nuttig, maar meer entertainment en sociale interactie ;) ), zouden we ook allemaal nog veel meer kunnen doen om de wereld een betere plaats te maken. En dat geldt ook voor mij!
     
  11. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Eigenlijk heb jij best gelijk.
    Dus bij deze neem ik mijn oordeel terug en kap met deze discussie ;)
     
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    tuurlijk heb jij ook een punt, maar als je nog niet in dat leventje van de basisschool zit is het oordelen erover ook moeilijker en vind ik dat je niet in alle dingen gelijk hebt.

    Maar ja, ieder zijn ding! Dat zeg ik ook niet, maar om dan te zeggen (jij niet, maar het komt voorbij) dat de juf het dan moet doen, naja daar is gewoon geen tijd voor. Dus ieder zijn ding, maar het is wel fijn als er ouders zijn die het wel doen! En die zijn er gelukkig ook!
     
  13. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    MIjn kleine gaat nu nog naar het KDV maar hebben ze hulp nodig dan help ik ze graag JUIST omdat ik op een kdv werk en weet hoeveel werk het is voor een leidster.
    Dus als ze later hulp nodig hebben op dagen dat ik vrij ben dan help ik graag. Als is het maar dat ik betrokken wil zijn met mijn kind en haar activiteiten en daar horen ook minder leuke dingen bij.
    Dus bij uitjes voorlees mama enz enz wil ik mee doen
    WIl waarschijnlijk zelfs in de oudercommisie .

    En ik ga echt niet zeggen hadden ze maar geen juf of meester moeten worden of daar zijn stagiares schoonmaaksters enz voor als ze die al hadden daarvoor hadden ze geen hulp gevraagt.

    ( ach bij ons op het kdv krijgen we ouders niet eens zover om mee naar uitjes te gaan)
     
  14. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Niet eens mee op uitjes? Wat erg!! Dat is wel heel apart. Qua schoolreisje enzo staan ouders vaak als eerste in de rij, schoonmaken is anders, dat snap ik ook wel:):p
     
  15. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik vind het ook super dat er ouders zijn die het oppakken! En je hoort mij zeker ook niet zeggen dat de lerares alles maar moet oppakken. Absoluut niet.

    Ik kan alleen niet kijken in iemands hoofd wat iemand allemaal al oppakt, of wat de reden is dat iemand iets niet oppakt. Voor mijzelf weet ik wat ik oppak, en ja, ik zou ook meer vrije tijd kunnen opofferen om nog meer te doen/geven. Maar voor nu heb ik deze grens.

    Overigens vermoed ik dat ik best veel ga helpen. Ik vond het vroeger heerlijk toen mijn moeder een balletoptreden voor mij en mijn vriendinnetjes choreografeerde (trots!!! :) ), en als ik haar zag bij het helpen oversteken over de drukke weg naar school. Dus als mijn boys dat ook voelen, dan zou ik zelfs geld geven om te mogen helpen :p
     
  16. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Precies wat ik duidelijk probeerde te maken, alleen ben jij er duidelijk iets beter in :)
    Er zullen ongetwijfeld weer een hoop "ja maar's..." komen, maar dat is dan gewoon zeuren om het zeuren en spijkers op laag water zoeken vind ik.
    Mooie samengevat en wat mij betreft de meest zinvolle bijdragen in dit hele topic!
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, maar er zijn wel mensen die dat noemen:)

    Het lijkt mij ook heerlijk om veel te helpen, dat ben ik ook van plan op de dagen dat ik niet werk. Helaas zal ik nooit klassenmoeder kunnen zijn. Omdat ik op al die momenten zelf in mijn klas moet zijn, dat vind ik al heel jammer.

    Maar je weet nooit hoe je er in die tijd instaat!:)
     
  18. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    @Troetelbeertjes, eens!
     
  19. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Verplaatst naar schoolkinderen en pubers.
     
  20. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @debby82: ik maak al veel meer uren dan mijn normjaartaak. Ik werk gemiddeld van 7.30 uur tot 17.00 uur met een half uur pauze. En dan ook nog in de weekenden en vakanties. Ik maak constant uurtjes extra om werk af te maken. En al het materiaal krijg je echt niet schoon in een half uurtje extra. Zeker in die laatste weken school is er altijd al veel extra te doen.
     

Deel Deze Pagina