Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dwing ouders echt niet om te helpen, maar ik ben de ouders die willen helpen heel dankbaar. Ik probeer alleen maar aan te geven dat juffen echt niet van 8.30 tot 15.00 uur werken en dan in de zon gaan zitten (en het schoonmaakwerk daarom aan ouders willen overlaten). Ik ben een poetsmiep en vind het heerlijk om te soppen. Alleen red ik niet alles in mijn eentje.
     
  2. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Poetsen zie ik mijn man nog niet doen, maar hij zal zich op andere manieren nuttig maken op school... Hij zit nu in de MR en is aan het kijken wat hij nog meer kan doen.

    Zelf heb ik dit jaar wat spullen mee naar huis genomen om te poetsen. Hier poetsen we veelal onder schooltijd en dan kan ik Jitte niet meenemen. De oppas was op vakantie, dus dan doe ik het zo. Als Jitte straks ook op school zit wil ik wel kijken of ik meer kan gaan doen, al moet ik tegen die tijd wel even kijken of vaste afspraken handig zijn ivm met een wisselend rooster op het werk.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ik ben even afgeslagen na de 3e pagina.. toen ik zag dat het er wel heeeeel veel waren om te lezen
    maar dit vind ik toch echt raar hoor
    overigens hoeven bij ons de ouders niet schoon te maken.. en ik zou mezelf niet zo snel opgeven om overdag op school te helpen.
    gewoon omdat ik nu al niet uitkom qua vrije dage en onder schooltijd altijd werk.

    maar ik snap niet zo goed waarom als je de halve ochtend op het schoolplein kunt blijven plakken met 3 ouders
    diezelfde ouders niet even een sopje ter hand kunnen nemen tegelijkertijd.

    en ik zou zeker niet mopperen als er gewoon een bak speelgoed mee naar huis werd gegeven.. maar dingen onder schooltijd zijn helaas niet voor mij weggelegd.. vind ik wel jammer want ze doen veel leuke dingen onder schooltijd. Ook puur voor de ouders.

    overigens helpen bij ons de kleuters gewoon met alles schoonmaken.. zijn ze heel de week mee bezig en dat vinden ze hartstikke leuk.
    natuurlijk geen houten speelgoed in de boenwas zetten.. maar alles wordt wel goed gesopt en gepoetst.
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Haha, ik heb vorige week op een avond schoongemaakt in het kleuterlokaal. We waren met z'n twaalven, zijn 3 uur bezig geweest, maar het was nóg niet klaar. zo'n lokaal wordt door het jaar heen alleen maar even vlugvlug gedaan, dweil erdoor, doekje over de tafels, klaar. Nu hebben we al het speelgoed schoongemaakt (ja, plakkerig kraaltje voor plakkerig kraaltje ja), de ramen gezeemd (al dat plakband waar de knutsel mee opgehangen worden, grrrrr), de kasten leeggehaald en uitgesopt, alle hoeken leeggehaald en schoongemaakt. Echt een enorme klus. We waren met twaalf, van de 34 moeders/vaders. Gelukkig heeft de rest de volgende dag wel een zak meegenomen om thuis schoon te maken, waar wij niet aan toegekomen waren.

    Verder ben ik ook niet zo'n ijverige hulpmoeder hoor. Veel is hier ook overdag, dan werk ik of ik ben thuis met de jongste die nooit mee mag, dus dat gaat gewoon niet. Maar dit wil ik dan nog wel doen. Bij de psz help ik niet, daar betaal ik gewoon voor, dat lossen ze zelf maar op.
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    oh kraaltjes schoonmaken doe je toch met een emmertje sop en een vergiet?
    tip voor de volgende keer wellicht :)
     
  6. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gooi ook altijd de laatste weken steeds wat speelgoed in de watertafel met wat zeepsop. En dan inderdaad de kindjes laten boenen, :) . Vinden ze heerlijk. Ik heb 1x de fout gemaakt de kleinste kralen er in te gooien. Die gingen vast zitten in het afvoerputje, echt een drama. Maar daar leer je weer van :) .
     
  7. Miekje1979

    Miekje1979 Fanatiek lid

    23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    sorry, dit is ook iets waar ik voor pas! Heb niks met schoonmaken. Heb een druk leven met een drukke baan en daarnaast wil ik leuke dingen met m'n kids doen! Kan me echt wel iets leukers bedenken als schoonmaken. Heb thuis hiervoor ook hulp, omdat ik het niet leuk vind en het me kan veroorloven. Een schoolreis, daar zijn je kids ook bij! dat is toch leuk om te zien hoe ze plezier beleven.
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja als het goed is.. beleven ze ook plezier aan school :)

    en daar kotm dan meteen het spreekwoord "vele handen maken licht werk" om de hoek.

    niet ik wel de hele woensdagochtend ga staan schrobben maar dat is gewoon echt omdat het niet kan...
    niet met zo'n verontwaardigde blik als "ik heb wel wat beters te doen" want daarmee zeg je eigenlijk gewoon dat je je er te goed voor voelt :)
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh nou gelukkig, dan sta jij natuurlijk vooraan bij het schoolreisje want ik vind het zo vreselijk om te zien hoe mijn kids plezier beleven en hier dan bij te kunnen zijn. Ik geniet namelijk echt van het schoonmaken, kan echt niks leukers bedenken. ;)

    Gelukkig eerlijk verdeeld zo.
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja maar mama niet, dus laat het lekker andere moeders opknappen :p
     
  11. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Ik zou er ook weinig zin in hebben... Maar over een paar uurtjes wil ik niet lopen mekkeren. Gewoon ff de handen uit de mouwen en poetsen! Misschien is het zelfs ook nog wel gezellig ook.
     
  12. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik help graag mee met dingen op school, en ben héél blij dat de school gewoon betaald wordt schoongemaakt door professionele krachten. Wat erg, dat 'we' hier geen geld meer voor hebben.

    Een schone school is zó belangrijk, daarvoor moet je niet afhankelijk zijn van de welwillendheid van ouders (en al helemaal niet van de juffen, die hebben nl ook een andere baan dan die van schoonmaker).
    Hulde aan de ouders die zich hier druk over maken, en die hier tijd aan besteden. Maar boeoeoeoe voor de schoolbesturen die ervoor kiezen om te bezuinigen op het schoonmaken van de schoolgebouwen.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maken die dan ook al het speelgoed schoon Bri? We hebben het hier namelijk niet over het dweilen van vloeren of de toiletten schoonmaken he.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @umm: lijkt me prima vakantiewerk anders..
    als scholen er voor zouden betalen dus..
    altijd wel liefhbbers.
    natuurlijk brengt het geen gouden bergen op maar dat vakantiewerk tenslotte nooit.
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Sorry, ik kreeg de indruk dat het over regulier schoonmaakwerk ging, zoals een keer het meubilair goed schoonmaken. Ik ken ook scholen waarbij dat zelfs een issue is; daar is de schoonmaak zó oppervlakkig dat belangrijke onderdelen worden geskipt (en vervolgens door juffen en ouders gedaan moeten worden).
    Hoe het precies zit met speelgoed weet ik eerlijk gezegd niet. Het stond namelijk niet op het klussenlijstje-voor-de-zomer waarvoor nog ouders gezocht werden.
    Op het kdv hoeven ouders hier nooit te helpen met speelgoed schoonmaken - en toch ziet het er keurig uit, dus dat is blijkbaar netjes geregeld.
     
  16. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Jaja dames GOED LEZEN is ook een vak he...
    ik bedoel dus kinderen die OP school zitten, daar hoef je dan weer geen oppas voor te zoeken he?
    En ik doe heel erg veel vrijwilligerswerk..zo'n 15 tot 30 uur per maand dus..je kunt niet alles doen...
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    dat is wel heel veel ja.. dat werk ik ongeveer in een week :)
    die meer dan 30 uur dus.

    en ja dat is geen gemopper op het feit dat je vrijwilligerswerk doet (heel goed zelfs!)
    maar qua uren.. valt het natuurlijk in het niet bij een al dan niet fulltime baan.
     
  18. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik werk daarnaast ook gewoon 18 uur hoor, betaald.
     
  19. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    Tjessia; je werkt 18u in de week, doet ong 15 tot 30u in de maand vrijwilligerswerk en je hebt 4 kindjes??
    waar haal je de tijd vandaan!
    petje af hoor! :)
     
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

    Mee eens!!:D
     

Deel Deze Pagina