Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja natuurlijk.

Maar ik ga in op de reactie dat je egoistisch zou zijn als je niet op school helpt. Dat vind ik onzin. Dus omdat ik 1 ding niet doe en anderen dingen wel ben ik egoistisch?? Lijkt me niet.

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wie zegt dat? Ik heb alleen geschreven dat veel mensen tegenwoordig egoistisch zijn ingesteld en blijkbaar voel jij je daar persoonlijk door aangevallen. Het gaat mij om de reacties van mensen die vinden dat de juffen het maar zelf uit moeten zoeken... En geen tijd hebben is natuurlijk een relatief begrip voor iedereen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik doelde met mijn tekst op de personen die zeggen dat andere moeders dat maar moeten doen en dat de schoonmaakers het maar moeten doen en dat ze er voor betalen bladiebla.

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    +1!!

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    :$:$:$ Ik ga maar even op mijn handen zitten anders ga ik dingen schrijven waar onze Lieve Heer vast niet van gediend is. ;)

Maar wat Kipjekip al zei...wat een achterlijke reactie. ;)

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb ook nooit gezegd geen tijd te hebben;) Tijd en zin zijn 2 verschillende dingen.

Maar goed,iedereen is anders en heeft andere opvattingen. Gelukkig maar.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    De een is egoïstisch, de ander wijst graag met het vingertje.

Raar sfeertje hier.

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    School draagt toch ook bij aan de (algemene) ontwikkeling van je kind?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, hier doet men net voorkomen alsof een school een bedrijf is ofzo, als een soort kinderdagverblijf.

Praktisch alle extra krachten als klassenassistenten zijn wegbezuinigd, kinderen met een achterstand raken weer in de vergetenheid maar ondertussen willen we wel dat het niveau hetzelfde blijft en dat kinderen kunnen genieten van schoolfeesten en andere leuke extra'tjes. Dat gaat gewoon erg lastig worden.

Wij hebben op school erg vaak leerzame leuke activiteiten of uitjes en kreeg toen ook te horen van een andere moeder van een andere school 'nou jullie hebben ook altijd wat leuks, zeker veel subsidie'..

Nou nee helemaal niet, maar er zijn gewoon veel vrijwilligers die dit mogelijk maken voor de kinderen.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja?? en?

nou ja ik zal dan wel een ego zijn!
    prima , ik weet zelf dat ik dat niet ben namelijk!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op de school waar Thirza straks heen gaat, (en nu al de kids van onze gastouder zitten), doen ze het veel handiger: iedereen die mee wil helpen om speelgoed schoon te maken, mag dat de hele zomervakantie lekker meenemen en nadien schoon weer terug komen brengen.
    Heb je er zelf ook nog wat profijt van, als je meehelpt met al dat speelgoed schoonmaken... :)
    Ik werk, maar ook zonder werk zou ik er niet op zitten te wachten om te moeten dweilen enzo op school. Daar hebben ze echt schoonmakers voor, en dat vind ik echt het probleem van school, als ze het zo geregeld hebben dat een vaste kracht al voor de zomervakantie weg is en er pas na de vakantie weer eentje komt.

Al dat speelgoed schoonmaken, snap ik wel dat het fijn is om daar vrijwilligers voor te hebben, dat zit niet echt in het takenpakket van een schoonmaker of van een juf.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Toen mijn zoon in de onderbouw zat hielp ik altijd mee als er een grote schoonmaak was. Ik vind dat meer dan logisch net zo logisch als dat je helpt op de kerstmarkt, schoolreisje,schooltuintjes enz.
    Ik vind dat je als ouder zijnde betrokken hoort te zijn bij de school van je kind! En daar valt dit voor mij ook onder.

13. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    @umm85 school is inderdaad geen onderneming met een winstoogmerk en de (leuke) dingen die georganiseerd worden vallen of staan met de beschikbaarheid van vrijwilligers.

@ella27 jammer dat je zo fel reageert.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier is het gewoon niet te combineren om op school schoon te gaan maken. Iets meenemen en thuis schoonmaken lijkt me echter een kleine moeite (ook op de psz gedaan). Ga trouwens ook niet mee met schoolreisjes ed. O ja toch wel mijn man heeft een keer als taxi gediend voor een tripje naar de boerderij en mocht dus ook rondneuzen op de boerderij haha.

15. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het niet eens uitmaakt of je nou schoonmaakt, meegaat met uitjes of leesmoeder bent. Het gaat erom dat je betrokken bent bij het schoolleven van je kind, het brengt daar het grootste gedeelte van de dag door. Kinderen van betrokken ouders doen het doorgaans beter op school en kinderen vinden het ontzettend leuk als papa of mama op school komt helpen.
    Ben zelf een 'ex-juf' en ik denk dat 'luie ouders' of ouders die makkelijk over het vak leerkracht praten maar eens een weekje moeten meedraaien in de klas. Het onderwijs is niet meer zoals wij ons dat herinneren van vroeger. Er komt heel veel administratie, registratie, handelingsplannen, toetsen, lesvoorbereidingen, vergaderingen, schoonmaak,commissies voor kerst/pasen/sinterklaas/schoolreis etc. op het bordje van de leerkracht. En dat alles gebeurt buiten de reguliere lestijden, dus voor 8:30 en na 15:30. Tijdens de lestijden proberen ze onze kinderen nog iets te leren en vaak is het helaas ook nog nodig ze op te voeden.
    Het takenpakket van een leerkracht is de laatste jaren verdubbeld, maar er zitten nog steeds evenveel uren in een week.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Maar laten we eerlijk zijn; geen zin om daar schoon te maken staat toch zeker niet gelijk aan niet betrokken zijn bij het schoolleven van je kind! Dat zou toch bizar zijn?

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat heb je liever? Ouders die vrijwillig een paar keer per jaar het speelgoed van de kinderen schoonmaken, of dat ze een schoonmaakster meer moeten inhuren waardoor er op andere punten in de school bezuinigd moet worden waardoor de kwaliteit van de school van jouw kind achteruit kan gaan?

En een school vergelijken met een ziekenhuis? Snap de vergelijking niet!

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zou op school gerust meehelpen schoonmaken hoor. Geen probleem.. Niet dat het mijn favoriete bezigheid is, maar snap best dat de juffen en schoonmakers daar veelal geen tijd voor hebben..

Op de opvang is er binnenkort ook een schoonmaakavond geloof ik..Als ik oppas heb ga ik zeker helpen..

Of nouja, als ik het zo lees kan ik mijn zoon van 2.5 en dochter van 6 maanden wel alleen thuis laten.. heb tenslotte maar 2 kinderen, dus geen oppas nodig :cool:

19. tulip

tulip Niet meer actief

als je verder ook niks op die school doet vind ik dat wel ja. Op zo'n manier kun je laten zien dat de school je interesseert en dus ook de dagelijkse bezigheden van je kind. Ook al is schoonmaken wat anders, het gaat om je betrokkenheid.

Vind het wel triest om te lezen dat sommige ouders zichzelf al bestempelen als luie ouder en het ook nog wel prima vinden ook. Lekker voorbeeld ben je dan voor je kind. Ik wil mijn kinderen graag bijbrengen dat het goed is om een ander te helpen ook al is het soms niet iets dat je leuk vindt...that's life.

Bovendien is het voor een kind heel leuk dat zijn papa of mama met zulk soort dingen op school helpt.

20. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je aan mijn post refereert. Zo ja, dan heb je het niet goed gelezen of begrepen.
    En betrokken zijn bij het schoolleven van je kind houdt meer in dan 's avonds tijdens het eten vragen hoe je kind het heeft gehad op school. Maar dat is mijn mening.

Deel Deze Pagina