Schoolmoeders irritatie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kippiekip, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dus als ik niet mee wil doen dan zorg ik ervoor dat de kwaliteit van school achteruit gaat?

zoals ik al eerder zei is het maar goed dat iedereen zijn Eeigen vrijwllige zaken doet. En dat we niet met zn allen op school staan schoon te maken /speelgoed staan schoon te maken.
    Maar ga iemand dan niet ego noemen (zeg niet dat jij dat doet) als iemand er voor kiest om daar niet aan mee te werken/helpen......

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens liever dat de juf haar tijd besteed aan de kinderen door ze te leren klokkijken o.i.d. dan dat ze een dvd aanzet en gaat staan soppen. Dan ga ik daar wel staan met dat emmertje.
    Want dat gebeurt namelijk wel. De juf krijgt niet betaald om tot 11 uur 's avonds door te werken (alhoewel dat wel gebeurt, ik spreek uit ervaring)

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Omdat mijn kinderen onderwijs krijgen op school, vindt ik dat ik af en toe ook wel eens een handje mee kan helpen.
    Mijn kinderen gaan dan toch voor ipv de hulpbehoevende buurman oid.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat nou als alle ouders dat zeggen? Ik help niet mee.
    Ja dan moeten ze voor meer uren een schoonmaakster inhuren wat weer meer geld kost, waardoor er vast weer ergens anders op bezuinigd moet worden!

Wat is het voor moeite om met een paar moeder hooguit een paar uurtjes misschien 2 keer per jaar mee te helpen met een grote schoonmaak?

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik denk dat het er om gaat, dat er weinig moeders op komen dagen als er om gevraagd wordt.
    Natuurlijk hoef je niet elke dag met je emmertje in de klas te gaan zitten, het gaat om jaarlijks terugkerende schoonmaakmomenten waar gewoon heel veel moeders onderuit willen komen.
    Ik kan pas iemand ego noemen als ik weet met welke achterliggende gedachte ze niet willen komen.
    En in mijn ogen ben je ego als je uit luiheid niet komt en als je vindt dat de schoonmakers het maar op moeten knappen.
    Dus, dan weet je denk ik ook wel of je je aangesproken moet voelen...

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik snap de irritatie

Vaak staan er ouders aan de poort die net een krant zijn en van 8.00/11.00 met elkaar staan te beppen en het net gtst lijkt met welke roddels ze nu weer komen ;) en in die tijd zich ook nuttig kunnen maken met een poetsdoek die 1 à 2 keer per JAAR (en kun je ondertussen NOG verder met elkaar beppen ONDER het poetsen)

Kleine moeite om ff mee te helpen als je wel de halve dag staat te lullen aan de poort en dan vind ik het best asociaal als je niet ff mee kan helpen

Moeders die druk zijn en 24/7 werken, etc dat snap ik dat die weinig tijd hebben om mee te werken, maar een thuisblijf mama die verder goed gezond is, kan toch wel ff meehelpen? Is niet teveel gevraagd lijkt mij..

Mij valt ook op dat veel mensen alleen tijd vrijmaken voor de leuke dingen (afsluitdag in de speeltuin met alle mama's, samen eten op school, etc) maar voor de minder leuke dingen hun hoofd wegdraaien en net doen of ze het oh zo druk hebben, maar vervolgens wel uren aan de poort staan lullen (aldus mijn ervaring bij m'n zoontje zijn KDC)

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Ik heb gelukkig niet alles gelezen maar wat ik gelezen heb vind ik wel dat er weer uitgebreid wordt geoordeeld over anderen en wat anderen zouden moeten kunnen en doen, snap dat nooit. Iedereen heeft zijn eigen leven en invulling daarvan niks mis mee toch!!

Maar ontopic, nee ik wil veeldoen bijde school/psz van mijn zoontje,voorlezen helpen met computers prima maar nee niet schoonmaken, waarom niet nou simpel dat KAN ik niet, ja ik sta rustig eens ergens te kletsen ( met veel moeite) maar krijg mijn eigen huis amper schoon laat staan dat ik op school schoon ga staan maken, dus soms moeten mensen niet zo snel oordelen je kunt niet in een ander zijn lijf kijken!!,

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

De desbetreffend moeders waar ik op doel hebben niets aan hun lichaam hoor, zijn van die hittepetitjes die bang zijn dat hun kunst nageltjes kapot gaan in een emmertje sop, ze klagen liever dan dat ze iets doen ... ;)

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kipjetok en tulip:

Als je verder niks doet, maar volgens mij is dat helemaal niet aan de orde? Het is eenmanier ja. Maar er zijn toch tig meer manieren om betrokken te zijn?
    Een goed voorbeeld is niet alleen maar helpen schoonmaken. Hoe vaak moet je dat nou eenmaal doen immers? Het topic ging over schoonmaken. Grappig dat het dan al zo snel over heel andere dingen gaat, opvoeding, maatschappij, egoïsme...

Het wordt gelijk weer zo enorm uit z'n verband getrokken. Het is maar een paar uur schoonmaken? So what dat ik daar geen zin in heb, ik draag mijn steentje wel op andere manieren bij hoor. Als dat mag tenminste, want misschien hoor ik dan wel weer bij de "wel de lusten niet de lasten moeders-club" ;)

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hier spreekt en juf... Jarenlang Schoonmaak ervaring op school ;)Ik kan me de irritatie voorstellen. Ieder kind speelt eenjaar lang met alle materialen, best netjes als ieder wat doet. Ouders die niet kunnen qua gezondheid logisch dat ze niet poetsen. Die ouders kregen een zak verkleedkleren mee voor de wasmachine....Het gebeurt ook echt dat ouders staan te dringen om mee te gaan op schoolreis en we moeten leuren om poets ouders. Wij geven inmiddels het speelgoed mee naar huis. Ieder kind maakt een bak schoon thuis. Is nog leuk ook samen met water kliederen. De juffen halen een doekje door de dan lege kasten en klaar is alles. Dan hoef je niet een week lang te poetsen ;) vrijdag alles mee en maandag alles weer terug!!! Klaarrrrr!!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mede daarom werd er op de psz speelgoed meegegeven. Thuisblijfmoeders of parttime werkende ouders kregen het gevoel voor veel vrijwillige taken op te draaien, want ja werkende ouders gooiden het erop dat ze het altijd zo druk hadden met werk. Tja.. Ik ben van mening dat ik het als thuis blijvende moeder niet drukker of minder druk heb als een werkende moeder. Heb het anders druk dat zeker, maar niemand werkt 24/7 dus kleine moeite om in het weekend bijv even iets speelgoed mee te nemen van school en schoon te maken.

Ga ik ook voorstellen bij de oudste in de klas nu. Kan iedereen iets doen en hoeft niemand zich te 'verschuilen' achter het te druk zijn. Vele handen maken licht werk.

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk en blijf werken in de zorg (bijna fulltime) en werk ook de weekenden waardoor ik mijn vrije dagen dus gedeeltelijk doordeweeks heb. Ik weet niet of ik straks puf heb om naast mijn gezin nog te staan schoonmaken maar zou het zeker proberen. Mocht het niet lukken zou ik aanbieden wat speelgoed in mijn wasmachine schoon te laten draaien.

Wel raar dat er wordt gepraat over de moeders waarom worden de vaders niet aangesproken?!

Verder heb ik als stagiaire ook veel geholpen met het opruimen/schoonmaken van de klas.

13. kippiekip

Dus jij zou er voor kiezen om je dochter dan in een vieze omgeving te laten zitten ?? Of jij vind dat de juf / meester na school nog even zijn handen uit de mouwen steekt om alles schoon te maken ?? Neem namelijk aan dat je niet wilt dat het onder schooltijd gebeurd ...

Kan me er zo kwaad om maken, wat is er nou erg aan een uurtje de leerkracht mee helpen ?? Wij hebben hier ook een schoonmaker maar die maakt niet alle bakken en kasten van binnen en buiten schoon hoor ..

Kleine moeite llijkt me..

Ben echt verbaasd over de hoeveelheid moeders hier dit niet de moeite willen nemen om even te helpen ... Godzijdank zijn er nog wel ouders die zich inzetten voor de school.. Zonder dit soort ouders zouden schoolreisjes enzo niet mogelijk zijn ...

14. MiSe

MiSe Niet meer actief

Inderdaad, waar zijn de vaders in dit verhaal??

15. kippiekip

Dan moet je even goed lezen in het eerste berichtje ;)

16. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wat is er nou mis mee een beetje begaan te zijn met de school van je kind?
    Jouw kind speelt toch ook in dat klaslokaal? En jouw kind speelt toch ook met de speelgoed?

Agg ik zie er nooit zo het probleem van in. Als ze hulp nodig hebben kan ik heus wel ff een uurtje vrij maken om te helpen hoor.
    Leuk juist...

17. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Datgene wat Kippiekip aanhaalt, is precies het heikele punt in deze moderne tijd denk ik. Als je het breder trekt, zie je dat overal om je heen: die kleine moeite, die kleine investering, het elkaar helpen verdwijnt langzaam maar zeker.
    Voorrang op de kruising als voetganger moet je afdwingen met het zebrapad onder je, want sjongejonge, even stoppen kan niet. Iemand voorlaten bij de kassa met weinig spulletjes mag niet, want dan zucht de rij diepe zuchten achter je, immers, het scheelt hen wel twee minuten extra. Het gazonnetje aan de voorkant van je buurman ook even meenemen als je toch maait, ben je gek, dat doet 'ie maar lekker zelf.
    Tegenwoordig hebben maar weinig mensen nog écht iets voor elkaar over, het is ikke ikke ikke. En de gekste argumenten komen dan naar voren, die stuk voor stuk even onredelijk zijn als je er wat dieper over nadenkt. Maar ja, zeg dat maar niet, want dat mag niet...

Over juffen en meesters gezegd: ik heb geen ervaring met werken in het basisonderwijs, wel in het voortgezet onderwijs en daar hebben wij minder hulp nodig van ouders. Basisscholen (onderbouw) werken met veel materiaal en dat beetje solidariteit, vertaald in helpen, is niet dodelijk hoor. Doe het desnoods voor jezelf, goede dingen doen maakt gelukkig ;). Ik vind de actie om spullen gewoon te verdelen en het zo af te dwingen, geniaal. Als het zo moet, dan moet het maar zo. Jammer is het wel.

18. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry maar ik vind het dus wel logisch dat er van werkende ouders minder kan worden verwacht. Ik bedoel hier absoluut niet mee dat thuisblijfmoeders niks te doen hebben maar wel dat ouders die beide veel buiten de deur werken daarnaast ook nog het huishouden hebben en alle overige afspraken en boodschappen nog na het werk moeten plannen/doen. Er ís dus gewoon minder tijd over.

Vind als nog wel dat werkende ouders hun steentje moeten bijdragen hoor.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Gelukkig laat ik wel regelmatig mensen voor in de supermarkt, help ik ouderen als ze verward de weg kwijt zijn, geef ik iemand voorrang terwijl dat niet hoeft, laat zelfs een parkeerplek aan m'n neus voorbij gaan (zwaar balen want dat was echt de laatste :p). Ik sta op voor ouderen/zwangeren/mensen slecht ter been in het OV, wil ik me aanmelden voor de oudercommissie op het KDV...

Als we net dan toch breed gaan trekken, volgens mij heb ik mijn afkeer van schoonmaken nu toch wel ruimschoots goed gemaakt ;)

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nog altijd een vrijwillige keus. Dat kun je leuk vinden of niet maar iedereen heeft recht om nee te zeggen. Of ja natuurlijk.

Ik zou ook niet gaan schoonmaken. In alle eerlijkheid. Zou het ook niet eens kunnen lichamelijk maar daarnaast ook niet willen.

Deel Deze Pagina