Overigens, wie zegt dat die andere moeders niet iets anders doen om de school te helpen? Voorlezen of knutselen of weet ik wat.
Ik vind het dus ook niet kunnen. Ik ben dus ook 1 van de weinige moeders die op school schoonmaakt. Ik vind mijn kinderen zitten er op school en als ik tijd heb en niet hoef te werken help ik graag!
ik ga vanavond niet schoonmaken vanwege de beperking die ik heb maar ben dit jaar wel weer spelletjesmoeder geweest. en we nemen ook een bak met speelgoed mee naar huis om schoon te boenen. Hubbie heeft op de pietendag geholpen. Vond ie prachtig. Als iedereen 1 taak op zich neemt in een schooljaar dan komt het best wel goed. Lekker makkelijk om te zeggen dat je het al druk genoeg hebt. Er is altijd wel iets te doen wat je kan inplannen
Mijn zoon zit sinds januari dit jaar op de basisschool. Op de psz werd het maar zelden gevraagd of je met iets kon helpen als activiteiten, maar dat deed ik ook niet. Ten eerste omdat ik fulltime werkte in die tijd en daar geen vrij voor vraag, die schaarse dagen kan ik beter gebruiken. En ten tweede omdat ik daar ook flink voor betaalde. Nu dat mijn zoon op de basisschool zit probeer ik zeker wel te helpen en mijn man ook. Erg vaak wordt het niet gevraagd, maar laatst heb ik toevallig geholpen met schoonmaken, toevallig omdat ik mn schoonzus tegenkwam in het gebouw en zij zou helpen, toen heb ik haar maar gelijk geholpen. En mijn man doet elke woensdag na een vakantie de luizencontrole. Hij doet dat omdat hij kapper is en dat dus ook heel snel en makkelijk nagaat, en toevallig ook op woensdag vrij is. Uiteindelijk is het hier ook zo dat je altijd dezelfde mensen ziet helpen, en ook dezelfde ouders hoort mopperen over wat niet goed of schoon is op school. Zelfde met de vrijwillige bijdrage, die wordt hier netjes besteedt aan Pasen, Sinterklaas, Kerst etc. Maar bijna niemand die het betaald, en dan wel klagen dat het dit jaar tegenvalt met de paasviering! Ik werk zelf tegenwoordig 24 uur en probeer daar waar het kan en ook uitkomt te helpen, vrij zal ik er nog steeds niet voor vragen. Maar hetzelfde geldt voor de uitjes, daar ga ik dan ook niet ineens vrij voor vragen. Kleine moeite, maar iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten, wij kunnen ook niet in andermans agenda en leven kijken.
Ik ben van mening dat iedereen zeker zijn steentje bij kan dragen op de school waar je kinderen zitten. Je verwacht toch ook van de school dat ze je kinderen goed onderwijzen, dan kun je ook iets terug doen vind ik. Er is gewoonweg niet genoeg tijd voor de leraren en leraresen om naast hun werk ook nog eens de boel te poetsen. Als iedereen 1 uur per jaar zou helpen op school dan was dit probleem er helemaal niet. En wees eerlijk, of je nu werkt of niet, lichamelijk niet 100 punten bent of niet, geen zin heb of het niet leuk vind om te poetsen, wat is 1 uur per jaar nou eigenlijk. Op die manier kunnen de leraren doen wat ze moeten doen, het onderwijzen van je kind. Anders komt het straks zo ver dat we allemaal zullen moeten gaan betalen voor onderwijs (basisschool) zodat ze mensen in kunnen gaan huren om deze klusjes te gaan doen. Vind het dus eerlijk gezegt een beetje vreemd dat sommigen verwachten dat hun kinderen de best mogelijke scholing krijgen maar daar zelf niks voor willen doen als het erop aan komt.
Zal ik je eerlijk zeggen dat ik het ook not done vind, als jij er gewoon tijd voor hebt maar geen zin omdat je niets met schoonmaken hebt ( bijvoorbeeld ) dan vind ik dat not done ... Zoals al eerder is gezegd, het is niet zo dat hier iedere week moet worden schoongemaakt, daar hebben ze inderdaad een schoonmaker voor, bij de eenmalige grote schoonmaak vragen ze wel om hulp en vind ik het als ouder geen punt om mee te helpen, ik vind het namelijk ook fijn dat mijn kinderen straks met schone spullen werken/spelen. En ook al ben ik nu een huismoeder, ik heb genoeg te doen maar voor dit soort dingen maak ik gewoon tijd..
Ik ben dus ook 1 van de errug weinige moeders (en vaders) die dus ieder jaar met de poetsdoeken aan komt zetten....en ik irriteer me er ook mateloos aan! Dan denk ik:volgend jaar maar eens een ander hoor,maaer dan zie ik dat er weer niemand zich opgeeft en dan doe ik het toch maar weer. En de juffen zijn hier ook erg blij mee hoor, en ze brengen gebak mee op de poetsavond. Als we dan klaar zijn uiteindelijk, heb ik ook weer een prima gevoel. En dat was vorige week op donderdagavond (mn vrije avond), en ik ben woensdagochtens ook wezen poetsen. Ach, vele handen maken licht werk.
Allemaal luie krengen hierzo... (grappie hoor), maar kan geen plaatje gebruiken. Doe Snel Reageren, want ben te lui om normaal te antwoorden..
Nou eerlijk..: ik weet niet of ik t zou doen hoor... En nee ik mankeer niks maar op de een of andere manier vind ik het al Moeilijk om m eigen huis oP orde te houden(wat het regelmatig dus ook niet is) Daarbij werk ik zelf nog in de huishoudelijke hulp... Dus ik vind dat ik genoe schoonmaak./ En dan denk k dat ik niet nog meer schoon zou willen makrn
Maar hoe zou jij het vinden als je kinderen straks na de zomervakantie met smerige puzzels spelen en uit vieze bakken spullen moeten pakken ?
Ik denk dat het hopeloos is Ik ga morgen denk ik ook maar niet helpen bij het helpen met het klaar maken van een nieuw kleuterlokaal en het verhuizen van spullen.. ik heb namelijk vandaag ook al op lopen ruimen, heb 3 kinderen, en naja.. gewoon moeilijk
Gelijk heb je hoor, waarom zouden we ook mee helpen toch, de kinderen kunnen na de vakantie gewoon lekker stofhappen, goed voor de weerstand zullen we maar zeggen
Op school tenminste he... Thuis iets doen voor de school oets wassen ood zou ik niet erg vinden.. En tsjaa... Denken jullie lekker wat jullie willen, moet ik toch helemaal zelf weten
En btw die spullen zijn na een half jaar al vies... Niet ineens zo poef! Paar weken voor de vakantie En je vroeg toch of hier nog meer luie moeders waren... Nou here i am! (als je et tenminste lui kan noemen om niet te poetsen op een school maar ik misshien genoeg andere dingen doe waar jij geen weet van heb)