Elk jaar weer spannend die APK...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ben al 4 jaar lang trotse eigenaar van mijn kleine Cuoretje.
    Maar damn hey, elk jaar krijg ik de zenuwen weer te pakken als het tijd is voor de APK. Dit jaar moet er redelijk wat gebeuren, dus ik hou je mijn hart vast. Autootje ligt nu op de operatietafel ( :) ) en zit mijn tijd nu een beetje uit te zitten...
    Ben blij als er straks gebeld word en krijg te horen dat mijn autootje verder niks mankeert...Op de distributieriem na dan... die moet sowieso vervangen worden.

Brrr... nog meer mensen elk jaar de zenuwen tijdens de APK? :)

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    ja!Die van ons is net geweest!wij zaten ook best in de zenuwen,maar ze is goedgekeurd!Alleen distributieriem moest vervangen ,wat kleine dingen nog....Alleen binnenkort moeten ook de schokbrekers vervangen worden,die zijn niet zo best meer!...Maar we rijden een toyota corrolla 1993 dus daar mag zo onderhand ook wel wat aan gaan mankeren...

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Onze auto (Renault Laguna uit 2004) moeten in november voor de keuring. We weten al dat de distributieriem vervangen moet worden.
    Wij laten de auto van te voren nakijken door iemand die er verstand van heeft.
    Hopelijk heeft de auto verder geen gebreken.
    Vind auto reparaties altijd zo duur

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ja hoor ik helaas ook. Mijn lieve oude wijven autootje uit 2005 is laatst ook geweest. Kennis van ons heeft apk keurings station en ik mocht bij de keuring blijven. Zag op een gegeven moment als aan zijn gezicht dat het niet helemaal in orde was en ja hoor mijn remmen en remschijven moesten vervangen worden. Daaaaaaaaaaag 460 euro :cry: Werd nog wel met een hele grote takelwagen thuis afgezet hihi. Sterkte vandaag meid, ik hoop bij jou op beter nieuws.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Was dat niet laatst bij 'opgelicht' ofzo? Liet hij n auto keuren bij verscheidene garages en bij 3 was het prima maar bij n andere was hij dik 400 euro lichter! :confused:

Onze auto is vrij nieuw nog, dus hier nog geen bibbers bij n apk. Wij laten hem dan nakijken door n vriend van ons.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @Michelle, moet jou auto uit 2005 al gekeurd worden?
    Wij hebben ook een chevrolet matiz uit 2005 en die hoeft pas in 2009 gekeurd te worden.
    Nu hoeven auto's toch pas als ze 4 jaar oud zijn gekeurd te worden, ipv na 3 jaar.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    heb ik ook elk jaar, en wij hebben twee auto's. die van mijn man mankeert vaak niks. is een vw bora, maar die van mij, mazda 121 zo'n bultje uit 1991 die rammelt nu alweer van alle kanten. durf er bekant niet meer in te rijden, tijd voor een andere ben ik bang, ik vind die mazda alleen zo leuk

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    OOOh schaam, ze is uit 2003 :oops:
    Komt omdat deze oude dame nog zo lekker strak in haar carrosserie zit dan schat je haar automatisch jonger hahaha! Sorry, my bad ;)

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb elk jaar ook hetzelfde...ik heb een 'oude' Peugeot 106 uit 1995 en hiervoor heb ik ook alleen maar oude auto's gehad dus er was altijd wel wat en er is er nog nooit eentje 'zomaar' door de APK gekomen

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Pff... ben gelukkig niet de enige! Dacht al dat ik me een klein beetje aan het aanstellen was... :)
    Kben nog niet gebeld. Ga zo maar een paar boodschappies doen met Vigo om de tijd een beetje te doden....

Voorgaande jaren is ze trouwens prima door de keuringen gekomen, toch ben ik bang dat er dit jaar wat aan mankeert.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hadden dit jaar ook een dure keuring.... iets van €450.
    Maar we laten dit door een beunhaas doen, en dan is het toch wat goedkoper.
    Hij heeft zo'n beetje alles vervangen (distributie riem, remschijven, boogies. filters etc.) al met al zijn we toch nog goedkoop uitgeweest.

Maar ik heb ook elke keer weer de zenuwen
    :)

12. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Remmen en remschijven voor 460 euro? datzelfde heb ik pas ook laten doen, maar bij mij kostte het 202 Euro!

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee, mn auto is net voor de 1e x gekeurd, was alleen zenuwachtig omdat ie niet standaard meer is en of ie erdoor zou komen met xenonverlichting etc.

maar is goedgekomen :p

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Misschien een tip, je kan ook eerst vragen of ze het op een lijst willen schrijven wat er mankeert aan de auto, hem dan weer meenemen en kijken wat die onderdelen kosten. brezan.nl, quickfit.nl, meedere auto onderdelen zaken en misschien is er wel iemand in de buurt die het voor je kan maken. Wij doen dit zelf altijd aangezien mijn man alle auto's zelf maakt.

Binnen (meestal) 2 weken terug voor herkeuring (kost maar 1 x keurgeld, ong 40,- eur.)

Moet er dan toch het een en ander door garage gedaan worden kan je vragen wat de prijzen van de onderdelen zijn. Aangezien jij dan weet wat ze verkoop! prijs kosten bij een andere partij. Kan je aangeven of iets duur is of niet. Doen ze heel moeilijk kan je zelf aangeven ik wil dat onderdeel zelf wel kopen, kost het alleen manuren. (hier zijn ze NIET blij mee natuurlijk, maar die belachelijke garage rekeningen zijn jullie niet blij mee).

P.s. Ik las een verschil in prijs van remmen vervangen, dit kan kloppen! ligt aan wat voor auto, wat voor remsysteem en hoe moeilijk te verwijderen.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

wij hebben een splinternieuwe leaseauto die gaat voor een nieuw lampje nog naar de garage geen omkijken aan HEERLIJK!
    En ik heb een hele leuke ford ka van 2003 en daar is nooit iets mee (even afkloppen)
    Nieuwe banden enz legt een vriend eronder die is ford monteur altijd handig.
    Dus nee ik zie niet op tegen een apk keuring

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik had ook een hele leuke ford ka uit 2002, heb ik dit jaar weggedaan omdat hij begon te roesten!
    Een auto van net 6 jaar oud die al begon te roesten...pfff
    Schijnt een kwaaltje te zijn van de ford ka

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ja dat kan je goed hebben met een ford ka. Maar ik heb met deze heel erg veel geluk want er zit geen roestplekje aan en als dat komt wordt dat gelijk weggewerkt door die vriend van ons.
    Die kijkt mijn ka zeker eens in de maand of 2 even helemaal na. Roest geen kans bij mijn super gave sportieve ka ;)

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    JOEPIE! Autootje is door de APK gekomen! It's a miracle!
    Moesten alleen een paar lampjes vervangen worden en en de distibutieriem (maar dat wist ik al) Dus al met al 100% meegevallen...
    Nu de rekening nog afwachten... *IEKS*

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onzin, schijfremmen zijn schijfremmen en trommelremmen zijn trommelremmen, bijna alle autos hebben pleumatische gestuurde remsystemen(oliedruk) vrachtwagens gaan op hydrolische remmen (lucht) en soms ook pleumatisch.

er kan verschil in de remmen zitten inderdaad, maar niet zo drastisch dat het 100en euros scheelt.

20. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Nou, dat kan zeker wel. Maar ligt eraan wat je er zelf onder wil hebben. Als ik sportschijven onder mijn auto wil ben ik heel veel honderden euro's kwijt zelfs, maar daar kies je zelf voor natuurlijk ;)

En Mimi83 heeft toch wel degelijk gelijk dat de prijs inderdaad ook te maken heeft met het type auto wat je hebt en wat voor remsysteem...
    En wat betreft het moeilijk te verwijderen, dat is een leuk trucje om als garage zijnde extra geld te vangen, maar is dus eigenlijk wel onzin.

En om even op het topic terug te komen. Ik ben niet zo bang dat mijn auto niet door de keuring komt. Weet gewoon zeker dat het goedkomt. Moeten alleen nieuwe remblokjes op.

Deel Deze Pagina