Mijn dochter is ziek. Al drie dagen spugen. Bijna niets houdt ze binnen, gisteren ging de kippenbouilion nog oke, maar vandaag ook niet. Wat geven jullie overgevende kindjes te eten? Ik weet het niet meer. Alles komt eruit. Help! Morgen ga ik wel de dokter bellen.
Niks, alleen water of bouillon. Even niet eten door ziekte is niet erg, uitdroging wel. Dus vocht geven is belangrijk evt steeds kleine slokjes. Eten komt dan wel weer. Beterschap voor je dochter! Edit: als het overgeven is gestopt, geef ik licht voedsel zoals beschuit of crackers, appelmoes gaat er hier dan goed in en de aardbeienkwark van mona vinden ze dan ook lekker. Maar dat is pas als het vocht binnen blijft en ze aangeven dat ze iets willen eten.
Niets... een maag die van streek is moet je rust geven. Drinken is veel belangrijker. Elk kwartier een slokje water is echt voldoende. Als dat langzaam beter gaat kun je bouillon en iets suikerrijks proberen, of bijv. iets als sportdrank/AA-Drink. Dat zit boordevol suikers/zouten die je dan kunt aanvullen en smaakt stukken beter als ORS. Vooral niets opdringen. Zelf wil je ook niet eten als je misselijk bent.
Bedankt meiden. IK weet dit ook wrl, maar toch maak je je dan zorgen als ze niets eet. Ze drinkt best aardig. Water en iceteasiroop. Gelukkig slaaot ze nu al 3 uurtjes zonder te spugen. Alle ‘verse’ slaapsetjes liggen al klaar. Hopen op een goede nacht.
Niks tenzij ze wil. Hier was zoontje van 15,9 naar 12,5kg gegaan in 4 dagen. Toevallig dat we hem gewogen hadden net voor hij buikgriep kreeg. Toen hij enkele dagen weer at zat hij zo weer op 15kg. soep is goed. Geroosterde boterham. En heel raar maar chips is ook heel goed. Nog aan de huisarts nagevraagd. Vanwege het zout.
Als hij zelf wat wil dan lu cracker, liga voltarwe cracker, beschuit, zoute stengeltje, maria biscuitje. Meestal neemt hij dan maar een paar hapjes, we bieden af en toe wat aan. Drinken, thee met wat honing, water en/of wat appelsap
Wij kregen als advies van de HAP (telefonisch) toen onze dochter zelfs water uitspuugde, om elke 10 minuten één theelepel water te geven. Vocht is het allerbelangrijkst. Pff. Ik vond het vreselijk om mijn dochter zo ziek te zien. Haar maag was gewoon erg van streek en had rust nodig. Wat ook nog weleens goed kan vallen is vanillevla. Dat kreeg ik namelijk wel te eten na operaties wanneer ik misselijk was. Veel sterkte en beterschap voor je kind.
Niets, alleen water of thee idd. Als ze om eten vragen mogen ze een rijstwafel, witte boterham of boullion idd.
Vanmorgen bij de HA geweest. Ze is verzwakt, maar nog niet uitgedroogd. Aangeraden wordt appelsap met water, wit brood en bouillion. Als het lukt wat yoghurt, zitten de goede bacterien in. Ik heb idd mariakaakjes voor haar, die proberen we vanmiddag. Voor nu gaat het goed...
Ik heb een paar jaar geleden de tip gekregen (van de assistente van de HA) om gewone ongekookte rijst in een beker te doen. Een bodempje. Dan de beker vullen met water, even roeren. En dat water met kleine slokjes geven aan een kind dat steeds moet spugen. Dat werkt hier erg goed. Vocht binnenkrijgen is het allerbelangrijkste. Dat ze een paar dagen niet eten is niet erg, meestal hebben ze hun scha weer snel ingehaald zodra ze beter zijn. Beterschap!
Appelsap met water is inderdaad een hele goede. Dat gaat er hier met bekers tegelijk in. Soms spuugt hij het dan ook weer uit, maar dat is altijd minder dan erin is gegaan.
Een beetje cola met een flinke schep suiker erin (dan verdwijnt het koolzuur) geven. Werkt hier erg goed tegen spugen.
Doe je dit echt bij een kleuter? Ze mag van mij sowieso geen cola en dan zeker niet met een extra schep suiker. Ik snap dat cola de maag rustiger maakt, maar dat doet Gingerale (zit gember in) ook.
Vandaag dag 5. Ze heeft pas één keer gespuugd vandaag en het gaat beter. Ze doet het goed op appelsap met water en vandaag rijstewafels en witbrood met pindakaas.
Als je geen Gingerale in huis hebt omdat je dit niet drinkt, maar wel cola en je zit met een spugende kleuter, ja dan krijgt hij van mij cola met suiker. Een paar slokjes waren over het algemeen genoeg, dus veel heeft hij niet binnengekregen. En als je mij hierdoor een ontaarde moeder vind, omdat ik in dit soort noodgevallen mijn kleuter destijds cola heb gegeven, so be it, hij was in ieder geval van het spugen af. Tot op heden mag hij van mij verder nog steeds geen priklimonade (dus sinas en cola), omdat ik dat niet nodig vind en hij kan slecht tegen koolzuur.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik dacht eigenlijk dat je het over een ouder kind had. Maar als jij jezelf hierdoor een ontaarde moeder vindt?? Ik heb deze woorden niet eens gedacht!!
Ik vind mijzelf helemaal geen ontaarde moeder. Alleen jouw woorden "Doe je dit echt bij een kleuter?" kwamen nogal hard bij mij over. En ja, toen mijn jongens kleuter waren en ze waren een enkele keer heel erg aan het spugen (en dus niet 1 of 2 keer), dan kregen ze bij mij een beetje cola met suiker en dat werkte goed. En nogmaals ben ik verder terughoudend in het geven van priklimonade (cola/sinas). De oudste mag alleen in het weekend zo af en toe een glaasje cola.