schoolplein perikelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sunnygirl79, 9 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier toen mijn dochter in de onderbouw zat ook te maken gehad met een aanbelmoeder. Die reed zelfs op zaterdag rond om afspraakjes te regelen voor hun kinderen.
    Na één keer ja heb ik twee keer nee gezegd en toen was het afgelopen en kwam ze niet meer.
    Dus een paar keer 'nee' zeggen lost waarschijnlijk al een groot deel van het 'probleem' op. Je dochter is dan nog twee keer hysterisch en daarna niet meer.

Sunnygirl79 vindt dit leuk.
  2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Eh.. wat zijn helicopterouders en curlingouders? :oops:

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Helikopterouder 1.0
    (neologisme, opvoeding)

ouder met een overmatig beschermende opvoedstijl, waarbij hij of zij probeert alles in het leven en de ontwikkeling van het kind te overzien en zo nodig bij te sturen
    Het woord wordt meestal (mild) spottend gebruikt.
    curlingouder 1.0
    (neologisme, opvoeding)

ouder met een overmatig beschermende opvoedstijl, waarbij alle obstakels op het pad van zijn of haar kind zo veel mogelijk worden verwijderd; overbeschermende ouder
    Het woord wordt meestal (mild) spottend gebruikt.

:D

Ik bedoel dus niet qua betekenis maar in t rijtje soorten ouders.

Lies1611 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
  5. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    233
    63
    28
    Vrouw
    bedankt voor je mening. Je zegt dat het niet het probleem is van degene die aanbelt. Tegenwoordig is het vrij normaal om even een appje te sturen voordat je voor de deur staat. Dan kan ik ook aangeven welk moment mij / ons het beste uitkomt zonder dat over en weer teleurstellingen ontstaan. Buurmeisje kan aanbellen en als het niet uitkomt, kunnen we aangeven wanneer het wel kan. Maar als je van een andere wijk komt, dan is het voor degene die aanbelt niet leuk om afgewezen te worden en ik wil wel dat mijn kind met haar kind speelt, maar ik wil ook iets te zeggen hebben over het moment.

6. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    233
    63
    28
    Vrouw
    ik praat ook niet met alle moeders op het schoolplein en dat hoeft ook zeker niet. Met deze dames heb ik in het verleden activiteiten ondernomen, speeltuintjes, proeflessen sport, koffie met elkaar. Dat maakt het dat ik het apart en moeilijk vind om nu genegeerd te worden. Vanmorgen gebeurde het weer. Ik heb uitdrukkelijk 'hooi' gezegd maar er komt niks terug. Tja, dan kan ik ook kinderachtig doen, maar dan doe ik hetzelfde. Ik vind het onvolwassen. En mijn dochter wil haar kind wel op haar feestje. Als je elkaar negeert terwijl je bijna tegen elkaar oploopt en wel kind van elkaar over de vloer. Dat voelt niet fijn. Aan de andere kant, als ze zo blijft doen, vind ik het pijnlijk om wel genegeerd te worden.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dankje.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Misschien moet je exact dit zeggen tegen die aanbelmoeder...

9. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    233
    63
    28
    Vrouw
    ja dat is waar. In het echt zoiets uitspreken vind ik toch misschien enger dan opschrijven. Maar je hebt gelijk, ik zou het, zoals ik het schrijf ook kunnen toelichten.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik zou denk ik even een appje sturen op het moment dat dat kind voor de deur staat en het jou niet uitkomt en je haar dus naar huis moet sturen. Gewoon van "wat leuk dat ... wil komen spelen alleen het komt nu niet goed uit. Wel sneu dat ze nu helemaal voor niks hier naartoe is gekomen, misschien kun je de volgende keer even een appje sturen of het past?"

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    #51 pluk, 15 jun 2020
    Laatst bewerkt: 15 jun 2020
    Hier bellen ze gewoon aan, tja en soms krijg je dan een nee te horen. Zou ook niet weten hoe ik de andere ouders of de andere ouders mij zouden moeten appen, daarvoor heb je toch al snel een telefoon nummer nodig. En die heb ik niet.

Maar als jij liever wil dat iemand eerst appt voordat ze langskomt dan moet je dat gewoon tegen diegene zeggen.
    En in mijn geval even je telefoon nummer doorgeven

Sunnygirl79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina