Zoals ik al aangaf, alleen de derde heeft er last van nu, de oudste gaat volgend jaar naar de middelbare school. De tweede gaat sowieso naar een andere school. De derde zit in groep 2 en de vierde gaat volgend schooljaar pas naar groep 1.
Je spreekt de niet Nederlandse moeders niet zeg je, dus je weet ook niet of ze wel willen dat jullie kinderen afspreken. Gewoon erop afstappen en vraag of je kind met een van hun kinderen kan spelen na school. Zeker als je kind dit graag zou willen. Nee heb je, ja kun je krijgen. En wat betreft de koffie moeders, waarom spreek je niet een van hun aan dan. Dat je het gevoel hebt dat je wordt ontweken. Dan zul je vanzelf wel de reden krijgen en wie weet een excuus maken dat je het niet zo gemeen bedoelde? Maar je kinderen van school halen omdat jij geen contact hebt met een paar moeders? Nee joh........Genoeg moeders die gewoon hoi en dag zeggen tegen andere ouders en voor de rest niets hebben met de school en/of andere moeders, is geen abnormaal iets.
Mijn dochter gaat naar een Nederlandstalige school maar we wonen in een regio waar veel FRans wordt gesproken. Moeders onderling sprake dus vaak Frans, maar dat houd me niet tegen. Spreek zelf basis Frans maar als ik in het Nederlands begin is er heus contact. Ik zou gewoon andere moeders opzoeken voor een praatje, teruggetrokken zijn is niet negatief, sterker nog, dat zou ik liever hebben dan dat asociale koffiegroepje. Wat een kleuters zeg.
Dit, en dan wel voor je kinderen. Het zijn zeker ware woorden. Sommige mensen hebben dat echt nodig. Maar of jij nou degene bent die dat moest zeggen? Is toch niet jouw probleem? En ik ga er ook vanuit dat je meer mensen om je heen hebt dan alleen schoolmoeders? Maar het klinkt wel als een hele andere school dan voorheen. Is dat ook zo? En wist je dat vooraf niet? Succes, het lijkt me ook echt geen fijne situatie!
Oh meid, dat zou ik ook vinden! Lastig en niet leuk! Hier allemaal leuke moeders hoor, wat jij vertelt acht ik echt onmogelijk hier op school!
Dan zou ik misschien wel overwegen om na dit schooljaar de jongste 2 naar een andere basisschool te doen, tenslotte is het dan maar 1 kind die van school wisselt. Als je derde nu al genegeerd wordt dan wordt je vierde dat volgend jaar ook, dan duren die 8 jaren op de basisschool nog heel erg lang voor je kinderen en voor jezelf.
Ik zou het even aankijken en dan eventueel aan het eind van het schooljaar overstappen. Lijkt me niet leuk als je kindje bij niemand meer mag spelen. Ze betrekken toch alles op zichzelf, zullen niet begrijpen dat het komt doordat de moeders van die kindjes zo kinderachtig reageren. Maar wie weet trekt het ook wel weer over joh, en is iedereen het over een maandje weer vergeten...
Beetje raar om je kind van school te halen als jij niet meer goed met hun overweg kan. Ik zou het lekker laten rusten, eventueel je excuses aanbieden. Snap dat persoonlijk nooit zo goed, die moeder kliekjes op school. Ik heb mijn eigen vriendinnen wel. Vriendinnen worden met de moeders op school hoeft mij niet zo.
Daar gaat het niet om! Een prettige sfeer op school is wel zo prettig! Ik zie sommige moeders met halen en brengen 4x per dag. Da's vaker dan ik mijn vriendinnen zie. Je doet ook dingen met elkaar op school, komt bij elkaar over de vloer met halen/brengen van vriendjes, etc.
Prettige sfeer is zeker belangrijk, ben ik met je eens. Maar als ik mijn zoontjes ophaal van vriendjes of dingen op school doe tegelijkertijd met andere ouders dat wil dan nog niet zeggen dat het vriendinnen zijn of moeten worden. Hier word elkaar gewoon gegroet, en af en toe een praatje.
Hier sluit ik me bij aan. Hopelijk waait het over en kun je alsnog zeggen dat je het niet zo bot had bedoeld (al zou ik ook vrij snel klaar zijn met dat Tokkie volk, maar snap dat je dit contact ook vooral hebt voor je kinderen) Mocht het nu echt zo blijven voor je kind, dan zou ik ook na dit schooljaar overstappen. Gewoon omdat je je kind een hoop vriendjes en speelplezier gunt en niet wilt laten ontnemen door een stel kortzichtige, hypocriete takken trutten. Succes er mee!
Ik heb ook een hekel aan "groepjes" En vooral om dit soort dingen. Tja en wat betreft jou verhaal...... misschien dat de opmerking niet helemaal correct is, en had je het beter anders kunnen formuleren. Maar ik snap best dat je zoiets denkt. Trouwens.... ik zou mij ook afvragen hoe ze dat wil gaan bekostigen! Daarnaast vind ik dat gedrag van de moeders erg kinderachtig. Lekker goed voorbeeld voor je eigen kind. " Een opmerking staat je niet aan dus ga je de boel maar uitsluiten en negeren " Goed bezig dames..... Ik zou kijken of je kinderen het naar hun zin hebben op school. En of ze nog andere vriendjes hebben dan alleen die van de moeders van het groepje. Zo niet dan kun je het altijd nog overwegen.
Nu hoef ik ook echt geen vriendinnen te hebben op school, sowieso gaat dat niet echt werken omdat ik gewoonweg echt niet aansluit bij hun levenstijl, dat is duidelijk. Maar wil eigenlijk gewoon wel dat de rest gewoon mogelijk is. Dat ik gewoon kan helpen op school (ja ben graag hulpouder) dat de koffieinloop op school gewoon verloopt en dat mijn zoontje gewoon af kan spreken.
Nee maar je weet toch hoe mensen onderling kunnen zijn? Oh... jou mama maakt een rot opmerking? Dan mag jij hier niet komen spelen.
Ik vind het best een hele omschakeling om de kinderen op een andere school te plaatsen om deze reden. Dit is iets wat je van te voren al een beetje in had kunnen schatten door jezelf te verdiepen in de school en de kinderen die er op zitten (en de bijbehorende ouders). Als ik het zo aan hoor, had ik waarschijnlijk deze school niet gekozen voor mijn kinderen.
Jeetje, kunnen sommigen wel lezen? De 'buitenlandse' moeders houden zelf het contact af en die kinderen gaan dus niet of bijna niet bij andere kindjes spelen na schooltijd (of kindjes bij hun). Ts maakt graag met iedereen een praatje en, zoals ze zelf zegt, ze merkt dat de 'buitenlandse' moeders erg op zichzelf zijn. Ze kan zich moeilijk gaan opdringen toch? Bovendien spreken die moeders onderling in hun eigen taal bij activiteiten. Probeer daar maar eens tussen te komen. Ik zou een andere school kiezen. Het is duidelijk dat die ' Nederlandse' moeders niet jouw soort mensen zijn. Belachelijk ook dat jouw kind niet meer met andere kindjes mag spelen omdat jij iets gezegd hebt. Misschien was het geen handig actie van je maar om nu nog jarenlang niet te mogen zeggen wat je denkt en elke keer naar die rare dingen te moeten luisteren die er uitgekraamd worden terwijl iedereen braaf ja zit te knikken.... Nee, zoek een andere leuke school die beter bij jullie past.
Ik zie dat ik een heel andere mening toegedaan ben dan het gros hier. Als jij alleen gezegd hebt: de bank ziet je aankomen, beetje absurd...." nou echt geen haar op mn hoofd die er aan denkt om daar excuses voor aan te bieden. Dat is toch helemaal geen onbeschofte opmerking? In eerste instantie vond ik de kinderen (of eentje dan) hiervoor van school halen ook nogal heftig, maar nu ik erover nadenk: als het echt zo gek is dat die moeders door die opmerking van jou speelafspraken met jouw kinderen afhouden, dan zou ik er ook eens goed over nadenken of ik mijn kinderen wel tussen "dat volk" wil. Ik vind het namelijk verschrikkelijk kinderachtig en ik denk niet dat ik zo'n voorbeeld voor mijn kinderen wil.
Je had het misschien wat subtieler kunnen brengen maar ik snap het wel. Ik ben precies zo, zeg veel te snel wat ik denk. Wat ik me afvraag is waarom jullie voor deze school gekozen hebben. Zo te lezen is het niet echt jullie doelgroep. Nou ben ik erg voor gemengde scholen, dus het hoeft niet allemaal je eigen doelgroep te zijn maar zoals ik het nu lees ben je nogal anders dan de rest. Hoe is dat met de kinderen? Hebben zij wel vriendjes of vallen zij er ook buiten? Als zij ook moeite hebben met erbij horen en wennen zou ik wel overwegen om een andere school te kiezen, die beter aansluit bij wat jullie willen. Beter nu dan wanneer ze er al jaren op zitten. Als de kinderen geen problemen ervaren zou ik het nog even aankijken. Misschien herstelt het contact zich wel weer (wil je dat?) en anders hoef je je ook niks van hen aan te trekken, toch?