Schoolplein terror

Discussie in 'De lounge' gestart door Grootsgezin, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Juist om wat jij nu meemaakt is mijn rede om vriendschappen buiten school te houden, mijn jongste zit in groep 2.
    Ze speelt de hele dag al met de kinderen uit haar klas, vriendjes maken/hebben in de buurt is leuker uitschool denk ik.
    Wij gaan uitschool zelf veel leuke dingen doen zoals naar de bibliotheek, speeltuin etc daar maakt ze ook vaak snel vrienden in de tijd dat we er zijn

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Aanpassen?

Dus jij zou serieus net zoals die andere moeders dan maar gewoon ja knikken ondanks dat je het er niet mee eens bent?

TS, ik zou mij er niet zo druk om maken, het zijn maar de moeders van die kindjes, het zijn niet je vriendinnen.

Ik snap persoonlijk niet dat mensen er altijd zoveel haarde aan hechten wat andere moeders van elkaar vinden maar goed dat is ieder zijn ding natuurlijk.

Ik zou geen excuses aanbieden, waarom zou je dat moeten doen voor iets wat de waarheid is?

Nee hoor, gewoon met opgeheven hoofd op het schoolplein staan en de eer aan jezelf houden, goedemorgen zeggen en laat ze maar merken dat het je niets kan schelen dat ze zo doen.

Bied jezelf aan bij de juf om te helpen op school en doe gewoon je ding.

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik zou ook geen excuses kunnen maken. Lekker laten gaan, je hoeft niet persé dikke vriendinnen met ze te zijn, toch?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Nou, ik zou mezelf al achter de oren hebben gekrabd nog voor je onenigheid met dat clubje vrouwen kreeg. Ik zou me tussen die vrouwen al niet erg thuis gevoeld hebben, sta gewoon anders in het leven.
    Natuurlijk draait het vooral om de kinderen op school, maar ik moet me daar wel op mijn gemak voelen en ik heb ze ook wel graag op een school met kinderen van mensen die over het algemeen wat meer zoals ik in het leven staan, ik wil dat zelf ook aan mijn kinderen meegeven en dan werkt het wel mee dat dat in de omgeving en het dagelijks leven ook doorwerkt.
    Ja, ik zou dus wel uitkijken naar een nieuwe school en eventueel overstappen volgend schooljaar, dat is dan toch maar voor 1 kind, begrijp ik. Misschien nog zeggen dat je het vervelend vond dat zij zich rot voelde door jouw opmerking ofzo, zodat je de rest van het jaar nog met ze door een deur kan, maar het contact zou ik op een laag pitje zetten.

5. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    De reden dat we begin dit jaar voor deze school gekozen hebben;
    In de wijk, 5 min lopen
    Dalton school
    Goede cito score
    Kleine school, 80 leerlingen totaal, dubbele groepen.

We zijn op gesprek geweest en het beleid sprak ons aan. De directrice gaf aan dat er nogal wat veranderingen zijn geweest, zelfbis ze ook pas een jaar in dienst. Vorgaande jaren is er een uitloop geweest naar scholen in de omgeving (zijn er veel). Zelf gaf ze als reden aan dat ze zelf dacht dat dat te maken had net het feit dat het overgrote deel van de kinderen van "buitenlandse afkomst " is. Sorry wil dat niet steeds benadrukken.
    Daar hebben we natuurlijk geen problemen mee, het is eerlijk nooit in me opgekomen verder te vragen.

Het probleem is eigenlijk dat ik totaal geen aansluiting blijk te hebben met de andere moeders (ik vind ze nogal asociaal dat lijkt me duidelijk) is niet super maar geen onoverkomelijk probleem. Door mijn niet handig geplaatste opmerking is het blijkbaar zo geescaleerd waardoor niet ik maar nu dus vooral mijn zoontje vooral de dupe hiervan is.

6. tuc

tuc Niet meer actief

nou ik heb daar net als jij ook maling aan, maar ben er wel gevoelig voor als mijn kinderen daardoor buitengesloten worden.
    En nee zou dus zeker niet mn excuses aanbieden, maar als dat dan blijkbaar de cultuur op die school is dan zou ik mij wel achter mn oren krabben of ik mijn kinderen daar tussen wil.

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Volgend schooljaar gewoon naar een andere school gaan. Kan je nu vast rond gaan kijken op haal en breng tijden of die mensen wel meer aansluiten bij jullie leven.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Je hebt de school duidelijk om goede redenen gekozen. Als het beleid je aanstaat is de keuze om over te stappen wel moeilijker. Je zou het even aan kunnen kijken en je intussen kunnen oriënteren op andere scholen. Doe wat goed voelt voor de kinderen. Het sociale stuk is voor de kinderen net zo belangrijk voor de toekomst als het cognitieve stuk dus als zij er sociaal onder lijden zou ik stappen ondernemen. Succes!

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou me afvragen of je überhaupt wil dat je kind bij zulk soort mensen thuis komt. Mensen die jou al geen woord meer willen zeggen en waarvan er dus eentje geen geweldig taalgebruik heeft. Je kunt het sneu vinden voor je kind naar persoonlijk zou ik mijn dochter niet eens bij zulke mensen over de vloer willen hebben. Als je zoontje het naar zijn zin heeft in zijn klas dan zou ik inderdaad ook kijken naar dingen buiten school. Vriendjes maken in de buurt of bij een sport.

Verder snap ik het onderscheid tussen de buitenlandse en Nederlandse moeders ook niet. Misschien toch wat meer contact zoeken met hen als je het leuk vindt om contacten op school te hebben? De meeste "buitenlandse"mensen zijn doorgaans heel vriendelijk en gastvrij, kan me wel voorstellen dat ze in zo'n kliekjesmentaliteit erg naar elkaar toe trekken maar waarom zou jij niet de eerste zijn om dit te doorbreken?

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja dat is waar, het zou inderdaad niet leuk zijn als de kids er de dupe van zouden zijn maar dan zou ik gewoon eens een kindje uitnodigen van de buitenlandse ouders, gewoon brutaal zijn en vragen of één van die kindjes een keertje mee zou mee mogen.

En inderdaad als iedereen zo is dan zou ik ze dus wel degelijk naar een andere school toe doen, denk dat de kinderen daar gelukkiger van worden dan als ze op een school blijven en genegeerd worden.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Ja, misschien houden die buitenlandse moeders bewust de boot af van die Nederlandse tokkiekliek, dat kan ook.

Als jouw kind wordt buitengesloten, omdat die moeders jou niet mogen, dat is ook wel erg sneu, ook geen goed voorbeeld om te laten zien hoe je normaal met zoiets omgaat.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja absoluut zou ik dat doen.

Uiteindelijk bereik je daar meer mee. Voor de lieve vrede maar ook voor al het sociale wat daar verder nog uit voort komt. Je kinderen, de sfeer....
    Je weten aan te passen in een groep werkt soms juist in je voordeel. Misschien is dat dus nu even slikken en incasseren...maar als je eenmaal in de groep bent opgenomen kun je gewoon jezelf zijn en zelfs meestal wel alles zeggen wat je op je hart hebt.

Dit is mijn manier...en eerlijk...ik maak meestal zomaar vrienden en word makkelijk in een groep opgenomen.

Een situatie naar je hand zetten heet dat.

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    als je het verder leuk vond met hun en het mist misschien een gesprekje aangaan met die moeder 1 op 1?
    zeggen dat als je dus eerlijk voor je mening uitkomt etc en waarom je daarom genegeerd word etc
    het zal misschien niet helpen maar dan heb je toch wel je hart gelucht

maar goed persoonlijk krijg ik altijd kriebels van kliekjes mama's maar je kind van school halen? nou nee
    je hoeft toch niet met de moeders op kunnen schieten? of een band te hebben.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Niet alles gelezen ... maar als dit mij zou overkomen (ik zou namelijk precies zoals jij kunnen reageren), dan zou ik het even aanzien wat voor effect dat heeft op mijn kind ... en dan toch echt serieus op zoek gaan naar een andere school per het nieuwe schooljaar, die wel bij de normen en waarden past die ik belangrijk vind voor ons en mijn kind.

Wat een kleutergedoe zeg, kinderachtig ook. Ik zou dus ook absoluut niet door het stof gaan en excuses aanbieden voor iets waar ik gewoon achter sta. Je hebt aanpassen en je principes overboord gooien.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Idem. Het is niet aan mij om mensen te heropvoeden of zomaar inkijk te geven in mijn gedachten. In oppervlakkig sociaal contact ben ik observerend en vriendelijk, groeit het uit tot meer betekent dat dat er een klik is en je dus ook meer jezelf kunt zijn.

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Belachelijk zeg.. En helemaal dat je kinderen er niet meer kunnen spelen. Ik zou wel een andere school zoeken voor je kinderen.. Je hebt nu al gezeur met ze en daar word je kind de dupe van. Rare ouders heb je erbij zeg. Succes!!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik begrijp wel wat ts met buitenlandse en nederlandse moeders bedoeld. Hier een aantal turkse en marokkaanse kindjes in de klas, moeders super aardig en ik maak er altijd een praatje mee maar zij doen allemaal niet aan feestjes en speelafspraakjes. Dochter al een aantal keer een kindje gevraagd maar ze doen dat liever niet, bij niemand trouwens hoor.

18. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou echt niet meeknikken om dingen die me niet zinnen of me belachelijk lijken hoor. Jij en je kids moeten zich goed voelen bij een school. Dus ja ik zou mijn kids wel vsn school halen als ze het mindrr leuk hebben op school etc en als er besloten kliekjes gevormd worden door moeders. Jij wilt ook betrokken zijn op school van je kind. Als j bij de ene groep er niet echt bij kan komen en ook niet bij de andere groep oprecht welkom bent. Sorry ga weg daar. En vind n plekj waar allereerst je kids en jezelf lekker in jullie vel zitten hoor.

19. Deliana

Deliana Niet meer actief

Voor mij zou het vetgedrukte het belangrijkste zijn en ik denk dat het daar ook bij jou om draait.

Ik lees:
    aso ouders, geen speelvriendjes en ongemakkelijke situatie voor jou.
    Je 4e gaat sowieso naar een andere school, dus ja ik zou zeker overwegen om je zoontje naar een andere school te doen. Hij zit in groep 2 en moet nog een lange en leuke schooltijd tegemoet.

20. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Snap op zich wel dat je ''uitgekotst'' bent.

Je hebt waarschijnlijk gelijk wat betreft krijgen van een hypotheek. Alleen de manier waarop je het brengt is niet echt tactisch.

Mee knikken hoeft zeker niet, misschien iets genuanceerder je mening geven? Je bent jezelf al bewust van je ''probleem'', zou daar toch iets mee doen. Je zult daar in te toekomst vaker tegen aan gaan lopen. Het is nu vooral vervelend dat jou kinderen de dupe zijn van je imo toch ook wel aso gedrag.

Deel Deze Pagina