Ik zou zeker niet van school veranderen. En weet je, ik zou soms ook eventjes goed nadenken voor je je "eerlijke" mening geeft. Soms kun je die beter voor je houden, al heb je gelijk. Niet iedereen kan daar goed tegen en door je soms in te houden kun je zulke situaties voorkomen. Dat is mijn eerlijke, goedbedoelde mening. Ik hoop dat het vanzelf wegebt. Wees gewoon leuk en lief tegen iedereen, dan gaan hun ogen vast wel open.
Maakt ze vrienden in dat half uurtje dat ze in de bibliotheek is? Knap! Je bedoelt dat ze naar andere kinderen toe trekt, zo zijn kinderen. Het vriendenboekje van mijn zoon zou gauw vol zijn als hij iedere keer als hij in de speeltuin, bieb en supermarkt is, vrienden zou maken. En tweedegroepers 'spelen' niet de hele dag met hun vriendjes uit de klas. Bij vrij spelen buiten wel ja, maar in de klas hebben ze hun werkjes en taakjes en de juf zorgt er juist voor dat vaste vriendenclubjes niet de hele tijd bij elkaar plakken in de klas. Het gekke vind ik nog dat het merendeel van de moeders (ik denk aan dat andere topic) geen vrienden hoeft te maken op het schoolplein, want ze hebben meer dan genoeg aan hun 'eigen' vrienden. Vaak van de lagere en middelbare school nog. Beetje tegenstrijdig. Mijn zoon heeft 3 heel goede vrienden van school. Wij wonen niet in een kindvriendelijke/-rijke buurt, dus buitenspelen op straat gebeurt hier niet. Ik speelde vroeger wel veel met buurkinderen, kwam ook bij de buurmeisjes thuis, maar daar heb ik geen contact meer mee.
Ik heb net het hele topic doorgelezen en wat ik me afvraag is hebben jouw kinderen geen vriendjes in de buurt waar ze na schooltijd mee spelen, die niet op deze school zitten? Of wordt jouw kind in de klas gepest door dit voorval? Hier zijn er namelijk ook een aantal kinderen die nooit met andere kinderen mee mogen of kinderen thuis uit mogen nodigen. Mijn kinderen weten dit en spelen na schooltijd met hun vriendjes en vriendinnetjes in de buurt. Verder kan ik me wel een beetje voorstellen dat er boos gereageerd wordt op jouw opmerking, want sorry dat ik het zeg, maar ik vind hem echt wel grof. Dat zeg je in mijn ogen niet (ook al denk je het wel). Als ik de betreffende moeder zou zijn, dan zou ik ook best wel pissig op je zijn. Niet dat ik dan jouw kinderen zou buitensluiten met spelen o.i.d., maar excuses zou echt wel op zijn plaats zijn. Je zegt ook dat je graag gewoon wil helpen op school. Waarom zou dat niet meer kunnen nu? Bij ons op school geef je je gewoon op voor activiteiten onafhankelijk van welke andere ouder er eventueel opgeeft. Als laatste valt het me op dat er echt ontzettend veel vooroordelen in dit topic zijn zeg. Nederlandse versus 'buitenlandse' moeders... Tokkies... kliekjesvorming...
Ik ben het hier mee eens. Daarnaast; heb je goed onderzoek gedaan naar de school? Ik zit zelf in de onderwijsontwikkeling dus ik let op kwalitatief goed onderwijs. Ik ben erg voor multiculti scholen; het moet een afspiegeling zijn van de maatschappij. Maar als driekwart van de populatie allochtoon is vind ik dat wel wat hoog. En als er dan nog van die NL types rondlopen zoals jij beschrijft; dan vraag ik me af wat voor wijk en school het is. Wat je redelijk vaak ziet is dat scholen met een hoge populatie allochtonen achter lopen met hun onderwijs. Ze richten zich veel op de allochtonen die natuurlijk tweetalig zijn en een taalachterstand kunnen hebben. Dit kan er dan voor zorgen dat NL kindjes dus onder hun niveau onderwijs krijgen aangeboden. Kan he, het hoeft niet. Misschien is het wel een ijzersterke school waar ze zoveel mogelijk zorg op maat bieden. Maar ik zou dit wel willen uitzoeken. Als dit ook het geval is, in combi met je verhaal, zou ik net als bovenstaande reactie wellicht op zoek gaan naar een andere school.
Hoezo is dat tegenstrijdig dan? dat zijn vrienden/vriendinnen die je zelf hebt gemaakt op school. Zelf gekozen. Niet zomaar een stel willekeurige vrouwen die nou eenmaal samen op een schoolplein staan. Als je er een vriendschap aan over houdt is dat hartstikke mooi, maar dat is absoluut mijn insteek niet. Mijn doel is mijn kinderen veilig van en naar school krijgen en als ze eens ergens willen spelen is dat prima, maar dan haal ik ze op en ik ben weer weg. Je hoeft toch geen vriendinnen te worden met iedereen die je toevallig vaker tegenkomt?
Dankjewel. Op zich vond ik mijn gedrag nu niet 123 asociaal. In een andere situatie zou de opmerking over de hypotheek kwetsend kunnen zijn, zeker, maar na al het geklaag over bijstand, geen geld, het ene bewind (wat betekend dat er schulden zijn) na het andere mag ik aan nemen dat echt zelfs de minder snuggere mensen snappen dat een hypotheek er niet inzit. Ik kan me niet goorstellen dat er iemand in Ned. Is die echt gelooft dat je met schulden en een bijstandsuitkering een hypotheek krijgt. Ik ga niet meedoen in een of ander bizar toneelstukje. Natuurlijk was tegengas geven gewoon echt niet handig, niet voor mezelf maar voor mijn zoontje blijkt nu. Aan de andere kant is het een opmerking, ik vind dan zo een aanpak voor mijn zoontje niet terecht. Dit is trouwens wel de eerste keer ever dat iemand vind dat ik danwel mijn gedrag asociaal is. Weet even niet hoe ik dat moet plaatsen.
Ik vind je gedrag niet asociaal. Je had het wellicht op een andere manier kunnen zeggen Maar goed recht om er wat van te zeggen na al dat geklaag. Besides that; zulke types zullen mijn "vrienden" niet zijn. Daar zou ik binnen de kortste keren ruzie mee hebben omdat ik totaal anders denk en in het leven sta dan dat zij dat doen... Denk dat je beter af bent zonder dat mens dan met De mentaliteit van die vrouw en haar gezin; dát vind ik geen goed voorbeeld voor kinderen. Niet jouw eerlijke mening daarop.
Je bemoeien met andermans zaken als een hypotheek vind ik nooit netjes. En Imensa verwoord het minder subtiel, maar je ziet dat ik haar mening deel, zonder dat ik haar reactie had gelezen. En kyra was het geloof ik ook al met haar eens. Ik zal niet zeggen dat ik je aso vind, maar je reactie was niet netjes. Je had je mening ook voor je kunnen houden.
Ja, zelf gekozen. Maar als je omdat de moeders elkaar niet mogen nooit met elkaar af mag spreken, wordt een vriendschap opbouwen en onderhouden wel heel moeilijk!
Nee ... want inderdaad het kleuterschool niveau wat de andere moeders vertonen is niet aso Sorry hoor, maar dat soort gedrag geeft doorgaans af op de kinderen en dat is niet bepaald het soort gedrag waar ik mijn dochter dan mee in aanraking wil laten komen. In het kader van "doe wat ik wil, want anders ...." ... riekt een beetje naar dictatoriaal gedrag ..
Waarom zou je niet aan een bizar toneelstukje meedoen, als het ervoor zorgt dat je kinderen gewoon leuk naar school gaan en kunnen afspreken? Het zijn je vriendinnen niet, en blijkens hoe je over hun denkt zullen ze dat ook niet worden. Waarom moet je iemand die ze blijkbaar niet helemaal op een rijtje heeft ergens op wijzen? Getuige de manier waarop zij met zaken omgaat, had je kunnen bedenken dat jouw opmerking niet goed opgepakt zou worden. Daarbij zou ik mijn kind niet graag bij zulke mensen laten spelen, want haar gedrag zal ze thuis niet inhouden. Wil je echt je kind laten spelen bij zo'n iemand, want ik denk niet dat jij haar of haar denkwijze aanvaardt danwel respecteert? Ik zou op zoek gaan naar andere speelmaatjes.
Dan moet je je jou dochter niet mee in aanmerking laten komen. Geeft jou dat dan een vrijbrief om ook zo te reageren? Wil je jezelf dan verlagen tot hetzelfde gedrag ?
En dat is inderdaad ook echt te gek. Ts had zich beter stil kunnen houden, maar wat die andere moeders doen is zo kinderachtig. En dan een kind de dupe laten worden is echt sneu.
Tja je reactie over die hypotheek was misschien niet zo handig (niet aso, gewoon niet zo handig ). Maar hun reactie daarop vind ik echt aso en ik zie dat soort mensen echt als aso volk. Als dat blijkbaar de cultuur is onderling tussen de moeders, denk ik dat de kinderen daar ook veel van mee krijgen en de vraag is of je je kinderen in zo'n cultuur naar school wil laten gaan. Denk je dat je kinderen zich er thuis zullen voelen? Vooral als ze wat groter zijn? Ik geloof bijvoorbeeld niet dat Eva daar zou aarden als ik het zo lees. Ben ook wel benieuwd welke school het is, heb wel een vermoeden maar of dat klopt
Dus je waffel houden en met de kudde mee lopen is het devies? Dan geen vriendjes, ik hoef namelijk echt niet besties met iedereen te zijn, maar het is werkelijk te kinderachtig om dat af te schuiven op het kind. Wees dan ook zo "volwassen" om dat erbuiten te laten. Om de dooie dood dat ik mijn excuses zou aanbieden. Mijn dochter zal op zo'n school niet terecht komen. Dat zegt niet dat dat soort moeders op andere scholen er niet zijn hoor, maar de kans zal kleiner zijn.
Nogmaals je hoeft niet altijd alles te zeggen. Als iemand jou iets komt later zien waarmee ze ontzettend blij is wie ben jij dan om dat de grond in te boren en iemands deugt doen verpesten? Ik ben bvb ook vrienden kwijt geraakt. En mijn zoontje vraagt ook wel eens naar de kinderen van hun. Maar ik ga mijn kind daar ook niet heen brengen om te spelen en net doen of er niets aan de hand is. Dus heel gek vind ik het ook niet dat de kinderen onderling niet meer spelen.
Ieder voor zich natuurlijk maar ik zou mij nooit anders voor gaan doen dan dat ik ben. Dat is toch niet leuk? MOet je altijd maar mee praten met andere terwijl je er zelf anders over nadenkt, dat lijkt mij niet fijn Ik heb dan gewoon zoiets van als mensen het niet kunnen hebben dat ik gewoon ik ben dan hoef ik ze ook niet als kennis/vriend mensen moeten mij nemen zoals ik ben en niet zoals andere willen dat ik zou zijn.
Hier een bijna volledige 'zwarte' school en niemand gaat inderdaad bij elkaar spelen of feestjes vieren. We spreken wel regelmatig in een speeltuin af (als het wat beter weer is).