Schoolpleinen dicht om overlast

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    In ons dorp zijn de schoolpleinen ook dicht na schooltijd.
    Aan de ene kant vindt ik het wel normaal, want er komen altijd veen hangjongeren op af die alles vernielen.
    Maar die reden van die man slaat nergens op.
    Ik vindt het heerlijk als ik speeldende kinderen buiten hoor.
    Ik zie hier bijna geen kinderen buiten spelen.
    Die zitten allemaal binnen achter de pc en de tv.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Tupp, ik heb ook een keer de politie gebeld hoor, er stonden net nieuwe speeltoestellen en tafels en hoe ze het voor elkaar kregen, ik weet het niet (ja, met hockeysticks o.a. dingen lostrekken, kapot rammen), maar ze sloegen alles kapot.
    Toen ik de politie belde heb ik eerst 10 minuten in de wacht gestaan en na een half uur kwam de politie kijken.
    Belt die agent aan 'eeeh, mufrouw, u heeft wel gebeld, maar er is niets te zien'. Nee, als je drie kwartier wacht, zijn ze natuurlijk allang weg en het speeltoestel wat ze gesloopt hebben, is niet meer te zien, want alle onderdelen liggen op het dak van de school'. 'ooh'. Ja, dat was dus de laatste keer dat ik de politie heb gebeld. Een half uur later zag ik die kinderen weer, maar na deze ervaring heb ik echt de politie niet meer gebeld, de groeten. Bovendien deden ze ook nooit wat aan al die moeders die hun auto voor mijn oprit zetten, waardoor ik er niet meer uit kon. Tja, en dan denk je, ach, die 2 minuutjes, maar nee, gerust een half uur, leuk als je een afspraak hebt. En als je vraagt of ze hem weg willen zetten, krijg je een grote bek en een middelvinger. Ooh, ik ga helemaal off-topic, ben blij dat ik niet meer voor een school woon, die kinderen daar heb je weinig last van, maar de ouders en de hangjongeren wel.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Idd wij wonen recht tegen over een school en heb totaal geen last van die kids, in de zomer vind ik het juist lekker al om al die drukte te horen, en tja je weet het van te voren dus niet zeiken ...

Maaaaaar ik irriteer me ook aan de hangjongeren .. Hier zijn dan wel de hekken dicht en mag je ook echt niet op het plein komen maar ja dan gaan ze buiten staan hangen met die irritante scooters en blows

Vind het wel vreemd dat een paar hier zeggen '' Het is toch juist veilig om ze daar te laten spelen vaak is er toch nog wel een leraar in de buurt '' Moeten hun dan op jou kinderen gaan passen ? .. Dat vind ik te ver gaan maar goedf..

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Er zijn helaas tegenwoordig erg veel ouders/mensen die zo denken.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vind het eigenlijk wel normaal. de jeugd laat er van alles slingeren want het zijn niet alleen kindjes maar ook blowende pubers etc die er zonder toezicht enzo kunnen zitten. gevolg is dat elke ochtend heel het schoolplein doorzocht moet worden voor de school begint. wat als jou kleuter een spuit vind, flesje alcohol etc. je stapt dan wel naar de school denk ik.

om het nu te sluiten voor krijsende kinderen vind ik niet oke maar daar kunnen ze makkelijk een openbaar speeltuintje voor maken die onder verantwoording komt te staan van de gemeente en zij zelf een opzichter er voor kunnen aanwijzen.

je hebt trouwens wel een verschil tussen gillen van plezier en gewoon gillen en schreeuwen wat echt onnodig is. dit is meer een kwestie van opvoeding en daarbij maakt het niet uit waar de kindjes spelen. ze kunnen net zo goed onder je raam gaan staan. als je echt niet tegen gillende kids kunt moet je maar op het platteland gaan wonen en niet in een drukke stad waarbij op elke hoek en school zit

zie trouwens hier in de speeltuin (geen schoolplein) heel veel kleine kindjes zonder toezicht van ouders. helaas zijn er veel ouders die alle risico;s nemen en zelf lekker thuis op de bank blijven hangen. zelf naar verschillende pogingen tot ontvoering en verkrachting van jonge meiden en kindjes (tilburg) blijven er jonge kids tot late uurtjes buiten spelen. in de zomer soms wel tot 10 uur. wie let er op de kids, ja wij ouders die wel meegaan met de kleintjes. niet om ze continu op de lip te zitten maar gewoon om ze van een afstandje in de gaten te houden. met jonge kids bedoel ik echt kindjes van tussen de 4 en 8 jaar

Deel Deze Pagina