Schoolpleinmoeder netjes afwijzen

Discussion in 'Mama en gezin' started by Magnolia29, Oct 30, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Striae

Striae Fanatiek lid

Jul 16, 2020
    1,567
    1,073
    113
    Hoe ver is het lopen naar school? Je kan aangeven dat je de heenweg lekker met dochter wilt lopen en terug met mevrouw kletsen? Of is het echt zo'n vervelende vrouw dat je haar liever helemaal niet ziet?

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Nee, ik vrees dat ik dit ook niet uit mijn mond zou kunnen krijgen.
    Ik zou de gesprekken gewoon een beetje kort houden, maar wel vriendelijk. Als ze meer contacten opbouwt zal het vanzelf wel minder worden. Het is ook gewoon lastig om ergens nieuw te zijn.

Cindy1977 likes this.
  3. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

May 1, 2017
    588
    500
    93
    Female

Dit dus.
    Als je haar gaat ontlopen zal het al snel voor alle partijen een raar contact worden, en het zou ook kunnen dat ze nog meer haar 'best gaat doen' waardoor het alleen erger wordt.

Als je er op een positieve manier iets van kan zeggen hoeft dat helemaal niet kwetsend te zijn en kunnen jullie elkaar daarna ook gewoon normaal gedag zeggen, of als je daar een keer behoefte aan hebt, wel een praatje maken.

4. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,738
    7,272
    113
    Female
    Ik dacht er vorige week nog aan toen ik 3 moeders samen zag fietsen en heel blij was dat ik dat niet hoef/doe (ze wachten ook op elkaar in de wijk). Stel mijn wandelingetje in mijn eentje naar of terug van school erg op prijs. Als je de boodschap bij jezelf houdt: ik loop graag even in mijn eentje voor de rust (oid) hoeft het misschien helemaal niet zo'n nare boodschap te zijn.

5. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

Jan 27, 2020
    665
    535
    93
    Female
    Ik heb niet echt tips eigenlijk.
    Als je het echt vervelend vindt zou ik het eerlijk tegen haar zeggen. Het is de manier waarop die het verschil maakt natuurlijk.

Ik zou het zelf lastig vinden. Ik zou bang zijn om mensen te kwetsen. En dit soort situaties zijn nou precies de reden waarom ik contact maken op latere leeftijd soms best lastig vind. Je weet nooit wie er op zit te wachten en wie alleen maar uit fatsoen "meelult" :roflmao:

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    En dan zal je zien dat jullie kinderen straks de beste vriendinnen worden ;)

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Nou precies dit dus.. :rolleyes:

Vanochtend riep moeder al van ver; N wil je binnenkort eens bij ons spelen?

Ik; Ja hoor, dat kunnen we wel een keertje afspreken

Moeder; Hoezo een keertje?! Ze kunnen heel vaak samen spelen!

Zucht... :o:

8. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Duidelijk moeder ziet het anders dan jij...

Gelukkig worden ze ook ouder, ik app nml alleen met de ouders van zoons beste vrienden en verder zie ik ze nooit. De ouders van deze twee jongens ken ik wel, ik weet waar zoon uithangt. Zoon zit sinds dit jaar in een andere klas en ouders komen nu niet op school ivm Corona.

Share This Page