longontsteking en veel heel veel slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juffie26, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Gisterenavond met onze dochter bij de hap geweest, daar bleek dat ze een longontsteking heeft. Kuurtje gekregen van 7 dagen 3 keer per dag.
    Ze slaapt echt heel veel is heel moe, ze slaapt nu nog steeds sinds gisteravond. Is dat normaal dat ze bij longontsteking zoveel slapen?

2. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Op zich niet raar dat ze veel slaapt. Haar lichaam is hard aan het werk. Ik zou haar zelf zo wel even wekken, voor de antibiotica en kijken of ze niet suf is.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb zelf een longonsteking gehad en toen de antibiotica eindelijk aansloeg heb ik daaaaagenlang geslapen. Jeetje wat was ik moe.

Kortom ik denk dat het normaal is, maar mocht je twijfelen dan even bellen voor de zekerheid.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Vrijdag zowiezo controle bij eigen huisarts.
    Ze werd om 10.15uur wakker.
    Heeft wat gegeten en gedronken en lijkt fitter dan gisteren. Heb haar vanmorgen uiteraard wakker gemaakt voor medicijnen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier 2 weken geleden een peuter gehad met longontsteking. Hij sliep wel 18 uur per dag ofzo. En bijna 4-5 dagen achter elkaar!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Plus dat een longontsteking zelf ook heel vermoeiend is omdat je structureel te weinig zuurstof hebt.
    En je lichaam is bovendien druk bezig met het wegwerken van die ontsteking. En dat gaat het beste als je slaapt.

Heb het al een paar keer gehad en ik slaap dan ook veel meer dan anders.

Even in de gaten houden.. Als je denkt dat het echt te virtig is gewoon nog even aan de bel trekken.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja! Ons zoontje heeft in december een longontsteking gehad met kerst. Sliep nog maar één keer maar sliep toen ineens weer 2x per dag en dan zo 2-3 uur per keer! Ik wist ook niet wat mij overkwam. Na dik een week ging hij wel weer na één slaapje maar die duurde ook nog heel lang. Het heeft echt 3 a 4 weken geduurd voordat hij weer de ''óude'' was...

8. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier ook met 2 jaar. Maar hd tegelijkertijd ook de griep en ontstoken amandelen en na een week koorts 40-41gr. Is hij opgenomen en aan zuurstof en sonde gelegd hij heeft 2 dagen eigenlijk alleen geslapen soms een uurtje wakker... slapen is alleen maar goed. Zolanf ze wel alert zijn op het moment dat ze wakker zijn werd mij verteld. Dus reageren op wat je zegt. Zolang dat zo is mogen ze zolanf slapen als ze willen ok beter te worden

Deel Deze Pagina