Mijn oudste zoontje had 1 allerliefste vriendin op het kdv met wie hij altijd speelde. Vanaf eind april is ze niet meer op het kdv gekomen. De juffen hebben verteld dat het meisje voortaan thuis bij haar papa blijft. Ik ken verder het verhaal niet, maar het lijkt er dus op dat papa zonder werk zit. Nu is mijn zoontje nog steeds iedere dag over het meisje bezig, dat hij haar mist, dat ze zo aardig was, dat hij zo graag met haar wil spelen... Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet, het is hartverscheurend ! Het is nu al een maand geleden dat ze wegging, maar hij kan het niet loslaten. Het probleem is dat ik de ouders van het meisje helemaal niet ken... Ik heb de vader 1x in het voorbijgaan gezien met ophalen.... En het gezin is islamitisch. Ik ben bang dat als het me al lukt ze op te sporen, ze niet echt openstaan voor een playdate met mijn zoon...Wat zouden jullie doen?
Ik zou het toch proberen denk ik, wie weet vinden ze het wel leuk. Misschien kan het kinderdag verblijf je helpen? Alhoewel die waarschijnlijk geen adresgegevens enzo mogen doorspelen. Of misschien weet één van de andere ouders iets?
Misschien aan het KDV vragen of ze de ouders een mailtje willen sturen (of desnoods willen bellen) met jullie gegevens zodat zij met jullie contact op kunnen nemen als ze het leuk vinden om eens af te spreken? En anders heel duidelijk aan je zoontje uitleggen hoe het zit en hem de tijd geven 'afscheid' te nemen van het idee dat hij haar niet meer zal zien...
Ik heb alle kdv moeders die ik ken al gevraagd, maar niemand kent het gezin. Ik heb er al even kort met 1 leidster over gesproken, maar die vond het geloof ik een beetje onzin, ik had het gevoel dat ze het gesprek bewust een andere richting op stuurde. Ik kan rond gaan hangen in het winkelcentrum, ze moeten ooit boodschappen gaan doen of hopen dat het meisje naar dezelfde basisschool gaat straks...
Hij vindt vanzelf wel weer nieuwe vriendjes.. 1 maand is ook nog maar kort, mijn dochter mist haar vriendinnetjes ook in de vakantie. Als je nu contact gaat zoeken, voor af en toe, versterk en verleng je het gemis misschien alleen maar.. Ze zal er niet mee terug komen op het kinderdagverblijf. Wij gaan straks verhuizen en dan moet mijn dochter haar allerbeste vriendin gaan missen. Dat zal in het begin best heftig zijn (voor allebei), maar kinderen zijn flexibel.. Ik denk (hoop!) dat ze er redelijk snel overheen zijn op deze leeftijd (mijn dochter is 5).
Onze zoon heeft dat ook heel sterk met één vriendje. Hij bleef het er na maanden nog over hebben. Ik wist van te voren dat vriendje weg ging en heb via de gastouder mijn nummer aan die moeder gegeven. Helaas nooit wat van gehoord, dan houdt het op. Ik heb het gewoon elke keer uitgelegd. Gelukkig zien ze elkaar nu weer regelmatig op school.