Als jou zoon dus niet mee mag, zou ik zeker dat geld terug eisen.. En alleen omdat jou kindje druk zou zijn? Ik vind ook dat een juf dat aan moet kunnen.. Kinderen en vooral van die leeftijd, zitten nu eenmaal niet 7uur (ongeveer?) stil op een stoeltje..
Mee eens. Daarnaast vraag ik me wel af waarom je zoon die week niet op school is maar met schoolreis ineens wel? Geen aanval, zal wel een reden voor zijn, maar ik vind het wel vreemd, kind is 4 dus gaat naar school in mijn beleving. Natuurlijk is het geoorloofd om je kind in het begin af en toe thuis te houden als het nog te vermoeiend is, maar als je kind nog niet volledig naar school gaat lijkt het me ook niet heel raar dat hij niet direct mee gaat op schoolreis.
Misschien is het dan toch tijd om rond te kijken naar iets anders? Wanneer je als ouder negatief tegenover een school staat voelt een kind dat, zeker wanneer jouw zoon zoals jij aangeeft erg gevoelig is voor emoties en stemmingen van zijn omgeving. En dan is het logisch dat een kind niet naar school wil gaan, want: waarom zou brengt mama je naar een plek waar ze zelf negatieve gevoelens over heeft? Dat is heel verwarrend voor een kind. Mama vindt het niet leuk, maar ik moet tóch heen.... Vierjarigen gaan hier overigens ook niet allemaal mee op schoolreis. Soms verloopt de inscholing niet heel vlot en heeft een kind wat meer tijd nodig. En soms zijn ze echt nog te weinig gewend en op een gewone schooldag al bekaf rond een uur of twaalf. Dat de juf jou niet netjes te woord heeft gestaan geloof ik direct, maar heb ook vertrouwen in de deskundigheid van onderwijzend personeel, zij zien zó veel kinderen dat ze het meestal echt wel goed kunnen inschatten. Jij hebt verstand van jouw kind, zij hebben verstand van (kleuter)onderwijs.
Ik moet hier eigenlijk erg om lachen. Zo erg, kan toch niet??!!! Zeker melden bij de directie. Wat een raar mens.
daarom heeft onze school besloten om niet met de kleuters op schoolreis te gaan. Die gaan dan naar de speeltuin op de hoek. Vind niet dat de juf dit had mogen zeggen. Ze had misschien wel aan kunnen geven of jij als moeder misschien mee zou willen gaan.
Nou hoe de juf je te woord heeft gestaan kan natuurlijk echt niet. Onprofessioneel en heel beledigend!! Zou ik niet alleen directie melden maar ook echt met haar het gesprek nog eens aangaan. Zoiets moet wel uitgesproken worden en vindt dat ze excuus moet maken. Je praat zo niet over een kind. Wel denk ik dat ze haar redenen heeft om je zoon thuis te houden. Ik kan me het voorstellen. Ik werk dan met 16-19 jarigen en ook wij sluiten leerlingen uit van dergelijke activiteiten. Bepaald gedrag heeft consequenties en voor een aantal willen en kunnen wij de verantwoordelijkheid niet nemen op schoolreis. Maar dat zijn bijna volwassenen en niet echt te vergelijken met kleuters. Dat doet vooral zo n kindje pijn als het als enige uitgesloten wordt. De school kan een oplossing zoeken. Bovengenoemd vind ik een goede: waarom ga je zelf niet mee?? Is de school zelf niet verantwoordelijk en heeft je zoon een geweldige dag met vriendjes en mama
De schoolreis is hier een verplichting op school vandaar. mijn zoon is niet de enige die druk is in de klas. Ik heb het ook bij pasen gehad dat zijn juf het ook te druk vond voor hem en is hij wel gewoon geweest en niks aan de hand want vaste juf was er toevallig niet. Zo ook met overblijven mocht hij ook niet doen en toch doorgezet en viel mee en hield hij ook gewoon vol. Maandag heb ik gesprek met de directie erover weer de kant van de juf dus kijken wat ze gaat zeggeb erover. Mijn vriend gaat ook mee. Dus ideaal is dit.
Ik vraag me ook na je laatste bericht gewoon af of je je kind nog wel bij haar in de klas wilt hebben? Hoe doet ze tegen je kind als jij er niet bij bent?!?
Hij zou toch overgeplaatst naar een andere klas, is dat ondertussen al gebeurt? Vind dat de juf zich vreemd uitdrukt, kijk het kan altijd dat een schoolreisje nog te veel is voor een kind van 4 maar dat kun je dan op een normale manier bespreken lijkt me
Inderdaad, ook vanuit het belang van het kind, sommige kinderen zijn er echt nog niet aan toe. Maar goed, ze zou dan al veel eerder jou op gesprek moeten hebben gehad, om zijn gedrag te bespreken en haar zorgen uit te moeten spreken.
N Volgens mij komt dit niet helemaal uit de lucht vallen, vorige maand had ze het erover dat hij wellicht naar een andere klas zou gaan en dat ze in gesprek ging met de ib' er.
Mijn zoontje was in het begin ook echt nog niet 'geschikt' om mee op doordat te gaan. De juf heeft dat op een normale manier met ons besproken en wij hebben haar advies ter harte genomen. Neemt niet weg dat ze het wel normaal kunnen vragen of vertellen. Gelukkig was dat bij ons zeker het geval.
Idd en er spelen nog een hoop dingen. Ik denk dat het advies van de juf er niet alleen was voor haar maar ook voor het zoontje van ts. Een kindje wat mishandeld en angstig is en veel huilt op school moet je als ouder zijnde niet eens op schoolreis mee willen laten gaan. Een kindje wat zich zo onveilig voelt moet eerst het vertrouwen in mensen terug krijgen. Ts ik hoop dat je de juiste beslissing maakt.
Toch geeft het niet echt een vertrouwelijk signaal af als juf op deze manier breng dat ze hem niet mee wil nemen op schoolreis.
De juf heeft zich misschien niet tactisch genoeg uitgelaten. Maar ik vind het niet kunnen om een kind onder zulke omstandigheden op schoolreis te laten gaan. Ik vind het ook niet kunnen om een kind een hele week niet naar school te laten gaan, maar in die week wel op schoolreis te laten gaan. Ik vind dat niet kunnen met de pet op van moeder, en ik vind dat niet kunnen met de pet op van juf.
Weet je wat ik raar vind. Je zegt dat het schoolreisje verplicht is. Maar als kinderen vier jaar zijn is het nog helemaal niet verplicht omdat je kind van vier jaar gewoon thuis kunt houden. dat vind ik dus vreemd en apart. En heb het niet vaak mee gemaakt in mijn omgeving maar kan mij voorstellen als een kind er niet aan toe is om mee te gaan dat de juf dat zegt. In het belang van jou kind en in het belang van school. Over twee weken gaan ze hier op schoolreisje gewoon naar een leuke speeltuin. Ze gaan naar de Kieviet. In Berkel en Rodenrijs. Buiten school geld heb ik apart moeten betalen voor schoolreisje. Heb mij zelf op gegeven als hulp moeder. Hopelijk kiezen ze mij ook uit. Waarom stel je niet voor om mee te gaan. Ze hebben meestal wel hulp ouders nodig. Of als het te doen is dat jij met je kind samen gaat en als het niet goed gaat je eerder weg kan, Mogelijkheden moet je samen creëren. En ik zou denk als het echt niet kan mijn eigen schoolreisje maken die dag met mijn kind maar ja zo ben ik.
Wij ook Maar verder zou ik er als ouder evengoed niet blij mee zijn Het leeft toch in de klas en dus sluit je daarmee een kind uit van de groep. Ik zou dus denken dat een juf er alles aan doet om iedereen mee te laten gaan. Maarja, als ze echt bang is dat het mis haat is ze wel verantwoordelijk... De vraag is of je die verantwoording dan kan en wil dragen. Lastige situatie... Simpelste oplossing lijkt me dat inderdaad 1 van de ouders mee gaat. Juf blij, kind blij. En daarmee is mams dan ook blij.