Schoolreis naar Movie Park kind 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Carla1980, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen?

1. Ja ik laat mijn kind gewoon meegaan

2. Nee mijn kind blijft dan thuis

3. Anders, namelijk.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Er is daar blijkbaar een groep ouders die de schoolreis regelen...

2. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    No way dat ik mijn kind van 4 mee zou laten gaan naar een pretpark met school!

Hier hebben de groepen 1 en 2 een kleuterfeest op en rondom school hartstikke leuk voor die kleintjes die hoeven echt nog niet zo nodig op schoolreis.

In groep drie gaan ze wel op schoolreis maar dan naar de spelerij in Dieren ofzo of de julianatoren geloof ik.

3. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Zeker absoluut niet!!

Jeetje, wat een idee! Als ze als 4-jarige dit al doen wat moet je dan in groep 8 nog doen? Met het vliegtuig op stap?

Er zal vast ook een flink kostenplaatje aan vast zitten!

Waar ik werkte gingen we met de kleuters het ene jaar naar de plaatselijke speeltuin, het andere jaar met een grote bus naar Ballorig. Een halve dag, en dan waren ze op de terugweg echt helemaal kapot. Sommigen zelfs tot overgeven toe! Moet je nagaan wat dat wordt als ze 3 uur moeten reizen en dan nog in zo;n enorm park gaan rondlopen. Volgens mij wordt dat echt een klein trauma!

Mijn kleuter zou naar geen enkel pretpark meekomen, tenzij er begeleiding van 1 op 2 is. Je kind zal er maar kwijtraken, afschuwelijk!

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Geen haar op mijn hoofd!
    En ik ben toch echt een ruimdenkende, niet snel in paniek te krijgen moeder. Maar dit is ook niet eens leuk voor de 4 jarigen. Teveel attracties voor oudere kinderen/volwassenen, veel attracties kunnen ze niet in omdat er 1 begeleiding op 1 kind vereist is... nee, echt een vreemde keuze.

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja, als ik mee kon dan zou het mogen. (misschien kun je dat voorstellen? Dat je zelf rijd en zelf meegaat, maar toch actief mee doet?)

alleen, nee

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Nee, mijn kind zou ook zeker niet mogen. Hoe kunnen ze zoiets nou doen voor die kleine kinderen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel simpel: je gaat met de hele school naar dezelfde plek op schoolreis. Er zijn veel scholen die daar bewust voor kiezen; we zijn 1 school en gaan dus met zijn allen samen.

Wij hadden op de school waar ik werk altijd de regeling dat alle vier-jarigen NIET meegingen op schoolreis. Ze zijn nog erg klein, hebben er nog niet veel aan en moeten vaak plassen ;).
    Je moet eens weten hoeveel gezeur we daarover gehad hebben. Niet van de kinderen, maar van de ouders. Want wat moeten zij met een kind dat een hele dag thuis is? Dus nu gaan de vierjarigen mee. Er zijn er best een aantal voor wie het leuk is hoor. Maar de meeste kindjes vinden het toch best eng en zijn werkelijk doodmoe na zo'n dag.

Overigens vind ik een begeleiding van 1 op 8 bij kleuters echt schandalig. Onverantwoord zelfs, zeker als je die begeleiding aan ouders overlaat. (Een eigen leerkracht met 8 kleuters zal misschien nog wel gaan.) Bij ons is de begeleiding bij kleuters 1 op 5. En we ronden het aantal begeleiders naar boven! af. Vijf leerlingen is dus het maximale, het kunnen er ook vier zijn.
    In de bovenbouw loopt dit op; 1 op 6 in groep drie. 1 op 7 in groep vier 1 op 8 in groep vijf. In groep zes zeven en acht mogen de meeste kinderen zonder begeleiding lopen.

8. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ook mijn dochter zou niet mee mogen.
    Ben nog nooit in Movie Park geweest, maar vind de reis erg lang en wat ik van het park heb gezien in de media meer voor grotere kinderen.
    Ben benieuwd welk alternatief ze hebben...

9. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Echt niet dat mijn kleine van 4 daar naartoe meegaat. Daar vind ik hem echt veel te jong voor.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

nooit!

sowieso vind in grote pretparken geen plek voor kleuters op school reisje.

ga naar een tivoli of ballorig een halve dag dan zijn ze klaar. maar niet naar zo iets groots.

en dan heb ik het nog niet eens over het buitenland (waar het is eerste instantie overging)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Nee, mijn kind zou niet meegaan. Wie verzint zoiets zeg?
    Een leuke, grotere speeltuin of kinderboerderij lijkt me al uitdagend genoeg op die leeftijd. En dan 2 moeders op 8 kinderen, je knippert met je ogen en je bent zo'n kleintje kwijt in zo'n enorm park. Lekker geregeld.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben nu toch wel benieuwd hoeveel kinderen er wel meegaan uiteindelijk. en of jou kind bijzit. en ik ben helemaal benieuwd wie dit verzonnen heeft, ik vind het bijna grappig zelfs, een leraar wordt toch geacht inzicht in ( kleine) kinderen te hebben.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat mij betreft is afstand niet zo'n heel groot bezwaar (waar ik opgroeide was het altijd minstens een uur rijden naar de dichtsbijzijnde 'leuke uitstapjes', dus ik weet uit ervaring dat dat niet zo'n punt hoeft te zijn). Wat me wel tegenstaat is dat ik dat park gewoon geen leuk uitje vindt voor kinderen onder de 7 jaar. Ik snap dus ook idd niet waarom de HELE school ernaartoe gaat en zou het zelf ook niet willen hebben.

14. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik zou mijn kinderen echt niet met een gerust hart mee kunnen laten gaan. Twee moeders per acht kinderen? :$ Dat vind ik echt veel te weinig, je bent ze als je even niet oplet zo kwijt. En inderdaad, een veel te groot park. Wat is er idd mis met een grote speeltuin?

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nieuwe bestemming is bekend!

Het wordt nu de Efteling...
    8 kids met 2 ouders.

16. tulip

tulip Niet meer actief

pff, nou ik vind het nog steeds heel heftig voor een stel kleuters hoor, het is toch anders dan met papa en mama. Ik zou hier toch nog heel goed over na moeten denken.

17. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heftig uitje voor zulke jonge kindjes zeg. En dan bedoel ik zowel het Movie Park als de Efteling. Ik denk eigenlijk dat ik mijn zoontje ook niet mee zou laten gaan naar de Efteling. 1 ouder per 4 kinderen vind ik ook heel weinig hoor.

18. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik vind het nogal een heftig schoolreisje voor een kleuterklas.... Mijn dochter zou niet mee mogen.

19. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Mijn kind zou ook niet meemogen naar de efteling.
    Hoe kunnen 2 ouders in hemelsnaam 8 kinderen in zo'n druk park in de gaten houden. De een wil hierin de andere daarin. Dan durven er een paar weer niet. Nee, op die leeftijd lekker naar het bos of de speeltuin vlakbij, dat is al spannend genoeg.

20. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Ik zat even naar de datum te kijken van het eerste bericht...... dacht even dat het een 1 april grap was haha.
    Ik vind het niet normaal om met kleuters naar zo'n groot park te gaan. Ik geloof ook niet dat ze het er zelf nou zo leuk zouden vinden. Bij ons op school (ben ook leerkracht) gaan de kleuters naar een kleine speeltuin waar ze heerlijk zelf kunnen spelen en waar goed overzicht is.
    Ook de andere groepen gaan niet samen, we hebben groep 1/2, groep 3/4/5 en 6/7 die naar verschillende plekken gaan. Groep 8 gaat op kamp.

Deel Deze Pagina