Schoolreis naar Movie Park kind 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Carla1980, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen?

1. Ja ik laat mijn kind gewoon meegaan

2. Nee mijn kind blijft dan thuis

3. Anders, namelijk.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Wij zijn wel vaker op schoolreis (ben juf) naar de Efteling gegaan. Ook met kleuters. Wij hadden dan groepjes van 4 kleuters, maar vaak liepen twee begeleiders samen. Dus dan ook 2 op 8. Dat gaat op zich goed hoor, zolang je bij de kleuters maar zorgt voor bekwame hulp (lees voornamelijk leerkrachten en/of oudere jaars stagiaires).
    Het voordeel van twee volwassenen op meer kinderen is wel dat een begeleider met kinderen in een attractie kan en de ander kan wachten met kinderen die niet willen/durven.

Wij hebben nooit echt problemen gehad bij de Efteling. Maar dan letten we bij het samenstellen van het groepje ook wel een beetje op het niveau en leeftijd. Dus kindjes waar je iets rustigers mee wil doen, zet je bij elkaar. Wat meer durfals zet je dan bij elkaar. Zo sta je ook niet steeds op elkaar te wachten.

Moet wel eerlijk zeggen dat nu ik zelf mama ben ik er wel steeds meer moeite mee heb hoor...

2. emmie

emmie Niet meer actief

hoe komen ze erbij!! die van mij zou mooi niet meegaan! dat is tot niks voor 4 jarigen!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

nou dan nog gaan mijn zoontjes op 4-jarige leeftijd absoluut niet mee! Dit zijn toch geen schoolreisjes meer voor kinderen van deze leeftijd.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou me vreselijk ergeren aan het feit dat de school zich zo vastbijt in "we zijn 1 school". En dat dus doorvoert tot het meest onpraktische. Kom op zeg, wat is nou de moeite om voor 4 jarige een andere bestemming te verzinnen? Andere scholen kunnen het ook, maar jullie niet? Belachelijk.

5. tulip

tulip Niet meer actief

eens, dat zou voor mij een reden zijn om niet voor zo'n school te kiezen. Bij ons waren er ook aparte bestemmingen voor de schoolreisjes en kan nu niet zeggen dat het een probleem was ofzo.

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    MOEILIJK HOOR !! Movie park beetje erg ver weg en vind persoonlij kleuters daar wel klein voor ....Je hebt daar wel een nickeledeonpark wat erg leuk is voor de kleintjes ..........

Ik zou er ook ff goed over na moeten denken , maar als ik nee zou zeggen en de rest gaat vind ik het ook wel weer zielig voor mijn kindjes .

Gelukkig is dat hier niet , hier hebben de kleuters dan een kleuterdag en gaan obv ouders spelletjes doen in ons dorp en dan daarna lekker mett zijn allen eten en rond een uur of drie is het weer afgelopen ..

7. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens ja. Op mijn vroegere basisschool ging elke klas (of 2 samen) naar iets wat paste bij de leeftijd.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@tupp: ik kan mij ook herinneren dat bij ons op de school de kleuters (ook de 5jarigen dus) hun eigen schoolreisje hadden..
    naar iets wat gewoon dichterbij was :)

9. Saskia78

En die anderhalf uur in de bus vermaken die kinderen zich heus wel
    maar voor mij persoonlijk zou ik het toch wel ver weg vinden eigenlijk.. dunno
    gewoon geen prettig gevoel denk ik

10. trudi

trudi Nieuw lid

10 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #110 trudi, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
    Hallo...
    Volgens mij ben ik een van de weinige, zou het nl niet zo'n probleem vinden.
    ik zit toevallig in de ouderraad van de school van mijn kids. Heb al eens zo'n schoolreis georganiseerd met de hele school. Het is een hele organisatie ja...Maar een beetje vertrouwen in een dergelijke school mag volgens mij ook wel, zou ik denken.
    Je zou er toch vanuit mogen gaan dat leerkrachten en begeleiding hun verantwoordelijkheid nemen voor zo'n georganiseerde dag uit!
    En bij Moviepark is een apart gedeelte (Nickland) voor de allerkleinste, waar Dora, Diego, Kaylan en noem maar op van Nickelodeon te zien zijn. Is toch geweldig met zulke kids???
    Ik kan me de bezorgdheid goed voorstellen, heb zelf ook 3 kinderen, maar ik persoonlijk vind het nog eens zo verkeerd niet...Ik denk dat je als ouder altijd bezorgd bent over je kind, egaal waar ze op schoolreis gaan en in een speeltuin, kinderboerderij of kermis kun je ook kinderen kwijt raken....
    Blijft uiteindelijk je eigen beslissing natuurlijk,

Succes!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het is zo onoverzichtelijk en ver weg dat ten eerste. Als ik mijn kind 'kwijt' zou raken op een kinderboerderij zou ik minder in paniek raken als in de Efteling of zelfs Movie park ^^ en ten tweede; Ik denk niet dat je het moet zien als negatief reageren, maar rationeel denken ;) en bezorgd zijn. Ik zou mijn kind ook absoluut niet laten gaan. Hier gaat het schoolreisje naar een kleine ballorig.

12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik zou m'n dochter van 4 niet laten mee gaan. Vind zo'n pretpark veel te groot en te ver voor zo'n kleintjes.
    Hier gaan ze naar een binnenspeeltuin op schoolreis. Is 5 min van hier.

13. Saskia78

@trudi: wellicht zouden ze dan voor de kleintjes erbij kunnen zetten "Voor de kleintjes is er Nickland, dit is een afgesloten deel van moviepark speciaal voor de allerkleinsten. Hier zullen wij met de kleuters de dag doorbrengen"
    dan zijn er vast veel minder ouders die het een beetje eng vinden.

Het is natuurlijk maar net hoe je het verpakt :)

14. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Idem

15. Pimmetje Limbur

Pimmetje Limbur Nieuw lid

17 mei 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons gaan ze met de hele school naar Movie Park in het kader van het 25-jarig bestaan van de school.
    Na alle voors en tegens te hebben gehoord, heb ik er absoluut geen probleem mee dat mijn dochtertje van 4 mee gaat.
    Alle kinderen en begeleiders hebben een herkenbaar t-shirt, er is een apart gedeelte speciaal voor de kleinste kinderen en er gaat voldoende begeleiding mee. Buiten 2 ouders per 6 of 7 kinderen, lopen er her en der nog mensen van de school op het park.

Ik begrijp de ouders die hier moeite mee hebben goed, maar een beetje vertrouwen in je kind en vooral in de school mag ook wel.
    Het is ook een feit dat kinderen naar een "vreemde" veel beter luisteren als naar hun eigen ouders, dus ook wat dat betreft maak ik me geen zorgen.

Op het schoolplein gaat het de laatste weken over niets anders dan dit, ik wordt er een beetje moe van. Dat je het er niet mee eens bent ok, maar blijf daar niet over doorzeuren alsjeblieft! Deze ouders zeuren nog harder dan een kind van 4.

Ook wordt er vaak gezegd "die kinderen spreken ook helemaal geen woord Duits", waar waren deze ouders een paar jaar geleden toen ze naar Irrland gingen? Is toch ook in Duitsland?! Toen werd er totaal niet geklaagd. Zo extreem als dit jaar is nog nooit voorgekomen. Ik vindt het ook heel erg sneu voor de ouders!! die dit hebben georganiseerd. Steken een hoop tijd en energie in veel activiteiten op school en krijgen nu de strontkar over zich heen van vooral ouders die zich nog nooit hebben ingezet voor de school. Deze ouders zouden zich diep, heel diep moeten schamen!

Om een lang verhaal kort te maken: mijn dochter gaat lekker mee, en ik sta er voor 200% achter!!

16. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    mijn kids blijven dan echt wel thuis..wat een achterlijk idee zeg om met 4-jarigen daarheen te gaan. Ga lekker naar plopsaland! In overijssel dan he.. en niet in belgie.
    nee, ik vind t echt heel stom.

17. Alita

Alita Niet meer actief

nee vindt haar echt te jong hoor!

18. trudi

trudi Nieuw lid

10 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #118 trudi, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    @Pimmetje Limbur: Ik sluit me hier volledig bij aan! Wat een gezeur allemaal over een schoolreisje! Wat moet dat nog worden gedurende de schoolperiode!? En oke, als je besluit je kind niet mee te laten gaan, Prima! Maar sommige mensen kunnen er idd zooo enorm over blijven zaniken, dat het voor anderen op het schoolplein wel errug vervelend gaat worden, zeker voor ouders die het mee hebben georganiseerd, jammer is dat! Kan me voorstellen dat je er moe van wordt! Goed idee trouwens van de t-shirts in dezelfde kleur! Ik zou zeggen, wens je dochter een super leuke dag!!!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als ze met de school gaan en iets willen wat voor iedereen leuk is, ga dan naar de efteling..

Ik ben een enorm pretpark fanaat en ken alle pretparken uit de omgeving. Movie world is echt niet geschikt voor die kleintjes! idd een lange reis, en daarna een teleurstelling: de rijen zijn mega lang (langer dan ik elders heb gezien!) en veel voor die ukkies is er niet. movie world heeft een hoog kermis gehalte, het ziet er slecht uit, heeft geen sfeer en is vooral voor oudere kinderen die wat durven leuk.

dus nee, mijn kind zou niet meegaan.

20. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Ik vind het persoonlijk ook veel te ver, die anderhalf uur in de bus wordt al ee hele onderneming voor ze. Hier hebben we een cyclus van drie jaar speeltuintje met atracties op de hand, dierntuintje (in epe) en sprrokjesbos in enkehuizen. En mijn dochter gaat gewoon naar de speeltuin in de woonplaats. En halen en brengen ook zelf doen.

ik vind het wel onverantwoord.

Deel Deze Pagina