schoolreis

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door moes, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    voor de ouders van kindjes op de basisschool.

waar gaat bij jullie de schoolreis naar toe?
    en wat moeten jullie bijbetalen?
    en wat betalen jullie aan jaarlijkse ouderbijdrage?

2. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Bij ons gaan ze naar de Linneaushof, we betalen daar 25 euro voor.
    De ouderbijdrage is 20 eur per jaar.

3. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Schoolgeld ; 45,00
    Schoolreis ; niets, zit in het schoolgeld
    groep 3 ; Drievliet
    groep 4 ; Bobbyjaanland

Weet je genoeg ?
    Mag ik vragen waarom je dit wil weten ?

Groetjes Monique

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

ik zit hier op school in de oudervereniging, ook in de werkgroep 'schoolreis'.
    onze schoolreis voor groep 3 tot en met 7 gaat naar de efteling.
    voor de schoolreis moeten ouders 25 euro bijbetalen.
    daar zit de entree, de bus, frietje+snack bij
    ouderbijdrage is 7,50 euro per jaar.

en toch...
    er zijn zo veel ouders die klagen!
    ze vinden het te duur, ze vinden de kinderen van groep 3-4 niet
    geschikt om naar de efteling te gaan, de dag duurt te lang,
    bla bla bla bla bla.
    vandaar dat ik ook eens bij anderen wou weten hoe het daar wordt gedaan.

ik hoop dus dat nog meer ouders hier antwoorden!

5. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    De ouderbijdrage 7,50 ?????? En dan klagen voor 25 euro voor de schoolreis ?????
    Laat ik er maar niets over zeggen voordat ik rare dingen ga zeggen.....
    Hier gaat de helft van de 45 euro op aan de schoolreis en de rest is voor bijzondere dingen, zoals Sinterklaas, Kerst, sportdag enz. Mijn dochter is dit jaar ook voor een 'studiereis" naar de dierentuin geweest. (zonder extra te betalen)

Vorig jaar zijn de groepen 4 ook naar de Efteling geweest en ik heb niemand horen klagen !! En wat dacht je van dit jaar, Bobbyjaanland ligt nou ook niet om de hoek. (ik woon in de omgeving van Rotterdam) Half negen weg en om half zes weer thuis.

Ach wat een zeurpieten bij jullie op school zeg, volgend jaar gewoon schoolgeld verhogen en daar alles van betalen, willen ze niet, dan maar lopend naar de plaatselijke kinderboerderij als schoolreis ? Wedden dat ze dan nog meer gaan zeuren en dan vanzelf wel betalen ??

Succes ermee meid !!

Greotjes Monique

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Schoolreis. Zat bij mijn zoon in het ouderbijdragen bedrag. 42 per jaar.

Hij zit nu op een andere school en heb nog geen ouder bij dragen gezien.

Ze gaan wel vier dagen verplicht op school kamp noemen ze werk week en dat kost 80 euro:(.

Vorig jaar zijn ze naar koninging julliana toren geweest tijdens die werk week. Hij heeft het reuze naar ze zin gehad.

En dit jaar moet hij weer hoeveel dan te betalen dat horen we nog zal wel weer rond de 80 euro uit komen:(

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

ouderbijdrage is hier 65 euro. ben een beetje beduusd over jullie bedragen. heb er nu dus twee op school. de reisjes zijn gratis, er zijn nooit extra kosten geweest (tot nu toe.;))
    schoolreisje onderbouw is meestal sprookjeswonderland of speeltuin in combi met stoomtrein ofzo.
    middenbouw doe wel een wat leerzamer reisje. boot naar buitenmuseum toe en nog iets, maar dat weet ik nu even niet meer;)...
    eigenlijk vind ik het wel een goed idee om de ouderbijdrage inclusief schoolreisje te doen. en als je bij ons niet betaald mag je kindje wel gewoon mee. (maar ze zitten je wel erg achter de vodde, dus dat komt weinig voor;))

ohja, er is ook elk jaar wel een theatervoorstelling ofzo. gok dat die er ook in zit.

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wij betalen ook zo'n 25 euro per jaar per kind aan ouderbijdrage.
    De bedragen voor een schoolreisje zijn wisselend.
    Eerste "schoolreisje" van mijn dochter was 6 euro.
    Alleen zijn ze toen niet weg geweest maar was het feest op school.
    2e schoolreisje was 12,50 en toen zijn ze met de trein naar sprookjes wonderland geweest in enkhuizen.
    3e schoolreisje zijn ze naar schoorl geweest (was ook iets van 12,50) toen gingen ze met de tourbus.
    Afgelopen maand mei is me dochter met nog 2 andere klassen naar Artis gegaan.
    Dat koste 18,00 euro.
    Mijn zoontje Damiën gaat bijna op zijn eerste schoolreisje.
    Alleen vind ik het bedrag wat ik daar voor moet betalen niet zo logisch.
    We betalen voor hem 12,50.
    Ze gaan naar een grote speeltuin hier in de buurt waarvan de entree 1 euro per kind kost (en dan krijgen ze ook nog groepskorting) en we moeten ze zelf brengen en halen.
    Maar ach....ik klaag verder niet.
    De kinderen hebben het leuk en daar gaat het om :)

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier betalen we 40 euro... incl. schoolreis. groep 7 en 8 gaan ook op kamp en dat moet wel nog apart betaald worden. Dit jaar gaat heel de school naar de efteling. Ik ga als helpmam mee met mn dochter en nog een kindje uit groep 1. 2 kids op 1 ouder.

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

bestemming schoolreisje: voor groep 1 is er een kleuterfeest op school.

voor groep 2/3 is het vaak een speelparadijs
    voor 4/5 vaak een klein attractie park
    voor groep 6/7 een groter attractiepark
    voorstel is nu om volgend jaar ook dierentuinen in het programma op te nemen.

kosten zijn voor groep 1 10,-
    voor de andere groepen hangt het van de bestemming af maar zit zo tussen de 18-22 euro.

bijdrage voor de oudervereniging is 25 euro daar wordt sint, kerst, pasen, zomerfeest etc van georganiseerd.

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    of mijn groep 3 kind naar de efteling mag hangt voor mij af van hoe school het organiseert. Als ik daar met hem kan lopen kan school dat ook. Als ze de veiligheid van mijn kind maar goed regelen.
    maar goed, er is altijd wel wat te zeuren. tot je ze vraagt het zelf te organiseren. dan geven ze geef gehoor. de beste stuurlui he, die staan immers aan wal.

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij ons gaan groep 3, 4 en 5 in groepjes met 2 leiding (ouder en/of leerkracht) door het park.
    groep 6 en 7 gaan in groepjes op eigen houtje door het park.
    goed geregeld dacht ik zo.

wat een verschil in bedragen van ouderbijdragen zeg!
    als we hier de ouderbijdrage zo hoog gaan maken dat de schoolreis er meteen bij-in zit, gaan een heleboel ouders meteen steigeren denk ik! :$:D

en precies wat je zegt jenny, de beste stuurlui....

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Schoolbijdrage is 45 euro per jaar!
    Schoolreis is voor de kleuter, gaan naar een speeltuin in de buurt kost 3,50 geen eten
    Schoolreis groep 3 t/m 5 is 17,50 (Ouwehands Dierenpark) geen eten
    Schoolreis groep 6 t/m 8 is 22,50 (Muiderslot en Linneaushof) patat
    Groep 8 gaat ook nog op kamp, maar weet eerlijk gezegd niet wat dat kost want mijn oudste zit nog in groep 4!
    Ik vind het niet erg duur hoor, peuterspeelzaal kost ruim 30 per maand!! En moet je zelf eens een dag naar de Dierentuin gaan kost het nog veel meer!!
    Het is alleen altijd zo'n rotperiode dat je het moet betalen, je gaat precies je vakantie boeken enzo denk dat mensen daarom klagen!!

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons is de ouderbijdrage 25 euro per jaar, dit is op vrijwillige basis.
    Schoolreisje kost dit jaar 7,50 voor de ouders die de ouderbijdrage hebben betaald, en 45 euro voor de ouders die dit niet hebben gedaan!! Gelukkig had ik betaald:)
    Ze gaan dit jaar naar Toverland... Van de ouderbijdrage worden uiteraard ook Sint, Kerst, carnaval, theatervoorstellingen e.d. betaald...

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier betalen we 165. euro zit ouderbijdrage in en schoolreis daar gaat mijn zoon 3 dagen van op schoolreis vind het zelf wel een grote bedrag maar ja het moet toch betaald worden

16. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    3 dagen schoolreis?
    in welke groep zit je zoon dan?
    en zijn dat dan 3 aaneengesloten dagen en wat gaan ze doen dan?
    165 euro vind ik ook wel veel!

17. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn zoon zit op speciaalonderwijs daar hebben ze groepen a tot k eigenlijk maar op reguliere onderwijs zou hij genaamd groep 6 zitten

ja ze gaan 3 aaneen gesloten dagen weg woensdag om 3 uur komen ze weer in huis

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Weet zo even niet uit mijn hoofd wat de ouderbijdrage per jaar is, maar schoolreisje betalen we dit jaar 19,- p.p voor. Ze gaan naar chimpie Champ in oosterhout. (groep 1 - 2 en 3)
    Ze hebben bij ons om het jaar een schoolreisje. Het andere jaar is er een themadag en worden er allerlei leuke dingen georganiseerd.

19. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Voor 2 kinderen samen 70 euro per jaar. Daar zit alles bij in, van schoolreis tot sinterklaas en allerlei andere activiteiten.

Dit jaar gaat de middelste (groep 2) naar Cobus Speelkasteel in Rheeze.
    En de oudste (groep 4) naar De Spelerij in Dieren.

20. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    kleuters gr 1 en 2 gaan bij ons naar het bos of naar een speeltuin.
    Ene jaar gaan de groepen 3 t/m 6 op schoolreis, in dat jaar 7/8 niet omdat ze op kamp gaan. Het jaar daarop gaan 3 t/m 8 op schoolreis.

schoolreisje was dit jaar 25 euro voor 3 t/m 6, zijn naar spelerij/uitvinderij in Dieren geweest. Eten en drinken zat hierbij in.

Meestal kost schoolreis rond 22 euro, met een max van 25.

Ouders betalen bij ons 10 euro per kind voor ouderbijdrage.

Deel Deze Pagina