Schoolreisje en niks gegeten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HooyoShimbir, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik vind niet dat die verantwoording bij de juf ligt, een kind van 6 is oud genoeg daar zelf aan te denken. Daarnaast zou ik er zelf geen punt van maken, een dagje niet eten krijgt ze niks van. Als ze zich maar goed vermaakt heeft zou ik al blij zijn dat e een leuke dag heeft gehad!

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    daar sluit ik me bij aan. drinken vind ik wel belangrijk, dat zou een groot punt zijn, maar eten... met 6 jaar zou ze dat echt wel zelf moeten kunnen bedenken :)

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik vind het overdreven. Wat wil je dan, dat ze het er in proppen? Dat is mi al helemaal niet goed! En misschien voelde ze zich wel niet lekker (spanning).
    Wat velen zeggen: let it go!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Dit dus. Laat het los, dit is echt niet belangrijk genoeg om je druk over te maken. Drinken vind ik dan veel belangrijker.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    #25 horselover, 11 jun 2015
    Laatst bewerkt: 11 jun 2015
    Hoe groter de frustratie over haar eten des te minder dat ze gaat eten. Je geeft aan dat dl een slechte eter is, ik zou het eens positief gaan benaderen en zeker een kind wat druk aan het spelen is niet een preek geven dat ze had moeten eten. Van een dag niet eten liggen ze niet om hoor!
    Thuis maar wat lekkers voorzetten ;)

6. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ze heeft toch 's ochtends thuis ontbijt gehad en ze eet ook het avondeten weer thuis. Dan was haar lunch een Twix. Geen flinke lunch inderdaad, maar het is niet zo dat ze de héle dag niks gegeten heeft toch? Pick your battles, ik zou het niet zo groot maken hoor.

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ok nogmaals bedankt voor alle reacties. Even voor de duidelijkheid, we benaderen normaal positief. Papas reactie is helmaal uit bezorgdheid, zo lange intevsieve dag en zo weinig op voor een chronisch ziek meisje, we komen van ver met haar dus dit speelt ook zeker mee. Waarom ik meer van school verwachte is omdat ze weten dat ze een zwakke gezondheid heeft en eten voor extra belangrijk is.

Maar het is geweest we zijn niet meer boos gewordeb op dr en hebben het laten gaan. Papa weet ook dat hij het niet zo slim had aangepakt en ik besef dat dit geen dag was om een hoge verwachting van de juf te hebben.

Deel Deze Pagina