Ik vind niet dat die verantwoording bij de juf ligt, een kind van 6 is oud genoeg daar zelf aan te denken. Daarnaast zou ik er zelf geen punt van maken, een dagje niet eten krijgt ze niks van. Als ze zich maar goed vermaakt heeft zou ik al blij zijn dat e een leuke dag heeft gehad!
daar sluit ik me bij aan. drinken vind ik wel belangrijk, dat zou een groot punt zijn, maar eten... met 6 jaar zou ze dat echt wel zelf moeten kunnen bedenken
Ik vind het overdreven. Wat wil je dan, dat ze het er in proppen? Dat is mi al helemaal niet goed! En misschien voelde ze zich wel niet lekker (spanning). Wat velen zeggen: let it go!
Dit dus. Laat het los, dit is echt niet belangrijk genoeg om je druk over te maken. Drinken vind ik dan veel belangrijker.
Hoe groter de frustratie over haar eten des te minder dat ze gaat eten. Je geeft aan dat dl een slechte eter is, ik zou het eens positief gaan benaderen en zeker een kind wat druk aan het spelen is niet een preek geven dat ze had moeten eten. Van een dag niet eten liggen ze niet om hoor! Thuis maar wat lekkers voorzetten
Ze heeft toch 's ochtends thuis ontbijt gehad en ze eet ook het avondeten weer thuis. Dan was haar lunch een Twix. Geen flinke lunch inderdaad, maar het is niet zo dat ze de héle dag niks gegeten heeft toch? Pick your battles, ik zou het niet zo groot maken hoor.
Ok nogmaals bedankt voor alle reacties. Even voor de duidelijkheid, we benaderen normaal positief. Papas reactie is helmaal uit bezorgdheid, zo lange intevsieve dag en zo weinig op voor een chronisch ziek meisje, we komen van ver met haar dus dit speelt ook zeker mee. Waarom ik meer van school verwachte is omdat ze weten dat ze een zwakke gezondheid heeft en eten voor extra belangrijk is. Maar het is geweest we zijn niet meer boos gewordeb op dr en hebben het laten gaan. Papa weet ook dat hij het niet zo slim had aangepakt en ik besef dat dit geen dag was om een hoge verwachting van de juf te hebben.