Mijn oudste zoon heeft een vernauwde voorhuid, vrijdag moeten we hiervoor naar de uroloog. Het zit wat bij ons in beide families. Mijn broertje is op dezelfde leeftijd als mijn oudste zoon geopereerd aan hetzelfde euvel en mijn man ook maar dan later op 16 jarige leeftijd. Ik weet niet in hoeverre zoiets erfelijk kan zijn maar dat terzijde. Nu zat ik alvast even te kijken naar de vergoeding van mijn verzekering. Wij zitten bij Menzis en ik ben het hoogst verzekerd. Ik zag dat besnijden tot maximaal 750 vergoed wordt met medische indicatie. Wat betekent dat? Dat je de rest zelf mag betalen? Een opname met narcose kost toch veel meer? Zijn hier ouders die hier ervaring mee hebben? Daarnaast hoe is de ingreep gegaan en het herstel? Alvast bedankt!
Hij is 4,5, ik denk dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen hoor. Daarnaast wil ik geen trauma hiermee veroorzaken. Hij is al hooggevoelig en heeft moeite met prikkels. Het is voor hem echt beter als hij er niks van mee krijgt. Ik heb nog niet gebeld, omdat het op het website overduidelijk staat dat het tot 750 vergoed wordt, maar dacht vraag hier even. Misschien zijn er speciale regels of uitzonderingen.
Dat was wel zo, maar dat is niet meer overal zo omdat er zoveel mee gefraudeerd werd. Dit staat er op de website van Menzis:http://www.menzis.nl/web/Zorgverzekeraar/Consumenten/Vergoedingen1/Vergoedingen/Besnijdenis.htm?detail=true&year=2015&productline=jcr:63E3DA5E-29C6-4C57-983F-4E188619E0EE
Ik denk dat je alles boven de 750,- inderdaad zelf moet betalen. Is het misschien een optie om de operatie nog een half jaar uit te stellen zodat je in december een andere aanvullende verzekering kan kiezen?
Klopt inderdaad. Ligt aan je verzekering. Mijn neefje heeft het om medische redenen ook gehad. Maar zelfs met een brief van de arts, werd het niet vergoed. Was zo'n 1000-1500 geloof ik. En in december veranderen van verzekering, geldt niet. Veel verzekeringen hebben bij zo'n ingreep vaak een minimale tijd dat je verzekerd moet zijn, voordat ze willen betalen. Net als met een beugel bijvoorbeeld. Weet je nu dat je een beugel moet, maar heb je geen goede verzekering en pas je deze in dec aan, dan gaan ze in januari niet ineens alles vergoeden wat er in de voorwaarden staat, maar een deel ervan.
Als hij plast is het dan ook echt een ballonnetje en heeft hij ook last van ontstekingen? Voor je je druk gaat maken, er wordt namelijk lang niet zo vaak meer direct besneden namelijk. Mijn oudste heeft ook een nauwer voorhuidje en man ook trouwens (maar daar hebben ze nooit wat aan gedaan). Hier doen ze nog niets zolang hij er nog geen last van heeft, er kan nog heel veel gebeuren. Verder lees ik inderdaad dat je het wel zelf zult moeten betalen. Maar de narcose valt wel mee denk ik qua prijs, het verblijf in het ziekenhuis is ook vaak erg duur, maar hiervoor hoeven ze niet te overnachten denk ik.
Dit is absoluut niet bij elke verzekeraar zo, dat je eerst moet wachten tot je een vergoeding krijgt. Mijn advies om even te bellen met je verzekeraar voor de afspraak wat je precies vergoed krijgt en ook naar welk ziekenhuis je mag. Omdat een besnijdenis op medische indicatie niet meer vergoed wordt uit de basisverzekering maar uit eventuele aanvullende verzekering gelden er mogelijk andere eisen betreft contracten. Je kunt dam vrijdag tijdens het consult een prijsopgave vragen, en daarna een afweging maken of je het dit jaar laat doen of uit stelt naar januari.. Nog een kleine tip mocht je uitstellen, vraag dan goed na in het ziekenhuis of ze de startdatum van de behandeling in 2016 willen zetten want anders krijg je het alsnog vergoed op voorwaarden 2015, de startdatum is namelijk meestal de datum waarop je de afspraak maakt..
Ik zou even bellen met de menzis want vorig jaar en jaar ervoor werd het volledig vergoed vanuit de aanvulling, alleen wel maar eenmalig , daar heb ik met ene vriendin nog hartelijk om gelachen, haar zoontje was vorig jaar aan de beurt en die van mij jaar ervoor, en toen werd het wel vergoed. Dus vreemd dat het er nu af is, heb ik ook niet zien staan in de wijziging van de polis.
Vatankliniek, heb je kosten zijn 280euro en wil je algehele narcose betaal je daar 200euro extra voor, kijk anders op hun site. Dit is een hele goede aangeschreven kliniek. Ik vind de prijzen die ik hier lees 1000-1500 euro echt belachelijk hoog.
Mijn zoontje os in december geholpen aan zijn voorhuidje. Had constant blaasontstekingen echt drama.. Ik heb ook een hele tijd in de onzekerheid gezeten van wat moet ik nou. Het heeft volgens zorg en zekerheid met bepaalde codes te maken. Die ,let de artsdoorgeven. Ik heb tot nu toe nog geen rekening gehad maar ik juich nog niet te vroeg...
Met een roesje krijgt hij er ook weinig van mee, en ook al is hij niet helemaal weg, hij herinnert zich niets achteraf. Ik sprak laatst een patient die een ingreepje had ondergaan bij een collega. Hij had de neusspray gekregen en de dokter zou zo terugkomen voor de procedure. Na anderhalf uur vroeg hij zich tot hilariteit van zijn vrouw af wanneer de dokter nou terugkwam 😜
Hier vorige week woensdag geholpen.. Paar dagen last gehad met plassen en de hechtingen maar was dezelfde dag savonds alweer het mannetje en als hij plaste was het even 2 min drama dat was na 3 dagen voorbij nu 1 week verder al bijna genezen zit nog 1 hechting in. Hij heeft trouwens een verwijderingsplastiek gehad. Ik ben verzekerd bij cz en heb er over gebeld en werd 100% vergoed. Je zou ook eerst zalf kunnen proberen dat heeft hier wel geholpen maar helaas voor ons niet voor lang maar wie weet zou het bij jullie voldoende kunnen zijn.. Hier had ons zoontje constant ontstekingen en hij plaste ook als een ballonnetje..