Schoolreisje - geef jij snoep mee en zo ja hoeveel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Feye, 18 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Hier een rol fruitella (ieuw ieuw ieuw) en zo'n mini zakje haribo. De fruitella wordt doorgaans uitgedeeld.

Ze gaan er niet stuk van, ik overleefde de combinatie: fruitella, stophoest, pepermunt (3 rollen dus) ook prima en heb nog altijd een keurig gewicht.

Die stophoest haalde de bestemming al niet op de heenweg overigens.

Traktatie voor verjaardag van poolse klasgenootje was heel wat extremer dan alle schoolreis/activiteitendag dingen bij elkaar opgeteld.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik geef normaal nooit snoep mee. We kopen eigenlijk nooit snoep, maar de snoeppot zit altijd vol van traktaties ed. Het wordt gewoon niet zoveel gegeten eigenlijk.
    Dit jaar wilden ze wel snoep mee op schoolreis dus ik heb een uitzondering gemaakt. Ze hebben allebei een soort uitgekozen en ik heb een zakje gevuld om mee te nemen en uit te delen.
    Oudste kwam terug met zn lunch en fruit nog compleet en alle snoep was op :D
    Voor een keer vind ik dat geen probleem. Hij heeft het thuis alsnog op gegeten en ook het avondeten ging er gelijk achteraan naar binnen.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Maar waarom is mentos de bedoeling? Sowieso vind ik dat doodenge snoepjes op een schoolreis. Ze zijn allemaal hyper en die dingen vliegen zo je keel in. Mentos is hier overigens echt 'kerksnoep' dus niet bijzonder voor ze op een schoolreis, en ik vind dat er dan ook best wat anders meegegeven kan en mag worden. Ik zou dan kiezen voor een rol fruitella ;) Maar ik zou daarnaast dus ook nog wel wat ander lekkers meegeven.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn zoons hebben vorige week beide een zak van 350 gram geschept bij de Candyshop.

5. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113

Haha, ik bedoelde niet mentos op zich. Ik bedoelde meer de hoeveelheid van mentos. Gewoon een paar snoepjes. Dat mag ook fruittella of losse snoepjes of weet ik wat zijn

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Haha, ja zo stom. Met dat ik mn bericht geplaatst had dacht ik; het wordt natuurlijk helemaal niet zo letterlijk bedoeld :p Excuus;)

owly en Vinexkindje vinden dit leuk.
  7. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Zie je wel, toch ASS! :roflmao:

TotalBella en Bloempjelief vinden dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Oh shit:eek::| Kan ik me online ergens laten testen?:p

Zuremat vindt dit leuk.
  9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Dit jaar was het verzoek gekomen om niks mee te geven. Daar heb ik me aan gehouden. Anderen niet. Met als gevolg dat mijn kind de hele tijd heeft lopen bietsen. Ik vind het niet erg als ze een keer teveel snoep eten, mag ook best op zo’n dag. Maar dat zijboord hadden kunnen uitdelen had ik wel wat leuker gevonden. Volgende keer zal ik dus wel wat meegeven

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hier ging hij vorige week en had een gangmaker mee en gewoon een bakje fruit. Vind het echt onzin zoveel snoep.

tuc vindt dit leuk.
  11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ook bij de Kruidvat voor €2 snoep uitzoeken

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    #32 evaleana, 18 sep 2023
    Laatst bewerkt: 18 sep 2023
    Ik gaf gewoon 1 iets lekkers mee, want ik wist dat ze ook van school ijs en frietjes zouden krijgen. En andere kinderen kregen echt bérgen snoep mee… die deelden overigens ook uit aan iedereen die maar wilde, dus mijn kind kwam niks te kort. Maar ‘t was voor mij wel wat te veel ;)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gaat er altijd een snoepzak mee.
    Een schoolreisje is nu eenmaal een feestelijk uitje en daar hoort wat lekkers bij.
    Een rolletje mentos vind ik wel heel karig.
    Beetje saai ook.
    Is toch leuk om een zak met verschillende snoepjes te hebben?
    Ben daar nooit moeilijk mee geweest.

Cin85, NiVa0230, sidmick en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Sommige kinderen hebben echt veel bij zich… :oops: En wat uit kunnen delen is ook wel leuk. Hier dus vaak iets meer dan voor één kind. En aangezien iedereen dat doet, hebben ze alsnog meer dan genoeg.

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Dat is flauw dat andere ouders het negeerden. Omdat ze geen snoep mee mochten nemen hier, deelde school zelf snoepjes uit. Stond ook in de brief. Dat werkte prima, niemand had snoep meegegeven :thumup: kun je dat niet voorstellen aan de oudercommissie?

(Hij mocht van mij 3 bakjes gesneden fruit uitkiezen. 3 voor 5 euro bij de appie.)

tuc vindt dit leuk.
  16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Als school zegt liever geen zak snoep, dan doe ik dat niet meer.
    Maar hier is toch wel traditie dat ze de dag voor het schoolreisje naar het Kruidvat fietsen en daar een zak snoep scheppen. Dat mag alleen van opa 1 of 2 keer per jaar als ze daar een dagje zijn, en dus die ene keer in het jaar van mij. Groot feest, de dag voor vertrek dus al.
    En dan gaat er zo'n 150 s 200 gram in, wat ze delen met vriendjes.
    Maar nogmaals, als school zou zeggen dat het niet meer mag, dan doe ik dat natuurlijk niet meer

Zuremat vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Daar valt mijn mond van open. Op een positieve manier hoor.
    Maar dat zou hier nooit werken. Voor een deel van de ouders wel hoor, maar een flink deel blijft gewoon snoep meegeven.
    Hier is het al zeker 5 jaar de regel dat je geen snoep mee mag geven voor de lunch (echt...dat zo'n regel überhaupt nodig is) maar nog elke dag vissen de leerkrachten zakjes snoep uit de lunchtrommels.

18. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier mag geen snoep meegegeven worden. Ze krijgen van school een ijsje en een snoepje, en tussendoor nog patat met snack en limonade. Zelf krijgt ze dan nog fruit en water mee. Dat is voor de jongste echt voldoende. Geen idee of andere ouders wel snoep mee geven, daar trek ik mij nooit zoveel van aan.

nienek vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Snoep in de lunchtrommel? O wow! Gaat hier juist zo goed dat ze de regels hebben versoepeld omdat ouders geen gekke dingen doen. Trakteren op chips of snoep? Gedoogd sinds corona: ze mogen 1 ding eten op school, de rest mee naar huis en dan heb je t over normale hoeveelheden zoals bv een haribo zakje.
    Deel recalcitrante ouders is echt zo minimaal dat ze geen voet aan de grond krijgen :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Joh, hier kwam een kind bij zoon in de kleuterklas voor het tienuurtje met een frikandel. Er waren natuurlijk zat kinderen die wel eens een paaseitje of in december 4 kruidnootjes in de trommel hadden (waaronder mijn kinderen) maar genoeg kinderen die puntzakken snoep mee hadden en een keer leftover happy mealo_O.
    Daarom de regels heel strak nu hier. En nog zijn er genoeg recalcitrante ouders over: " ik bepaal zelf wat ik mijn kind mee geef".
    Kinderen lunchen thuis ook met Haribo zeker?:rolleyes:

Deel Deze Pagina