Haha, jahoor, hier ook altijd een snoepje bij het brood. Gewoon 1 fruittoffee. Vind ik helemaal niet raar.
Ik maak een zakje met hun lievelingssnoep en verder broodjes, fruit, koek en water. Snoep in brooddozen mag hier niet, die gaan in de boekentas terug mee naar huis. Volledig onnodig ook in mijn ogen om snoepen in brooddozen te stoppen, maar ja sommige ouders stoppen er net in omdat het niet mag
Ik volg de regels van school, dus als het mag, gaat er een snoepje (inderdaad een rol van iets of een zelf samengesteld snoepzakje zeg 10 snoepjes) mee, anders niet. Snoep in de broodtrommel doe ik niet, hooguit idd een paar pepernoten met Sinterklaas of een paaseitje met Pasen, maar hier hebben we wel elke dag snoepjes-tijd thuis. Dus ze krijgen al elke dag een snoepje en dat is meer dan genoeg
Dat klinkt heel gezellig, maar is het in de praktijk dan niet zo dat wanneer iedereen dit doet je kind alsnog een hele bak snoep eet?
Hier mag er wel snoep mee, geen geld. Vaak wordt ook gevraagd wat te drinken en een tussendoortje, eventueel extra boterham voor naast het patatje tussen de middag. En daar houden we ons aan. Snoep: in elk geval géén Mentos (vroeger zelf meerdere malen bijna in gestikt) of andere ronde gladde snoepjes of lollies. Vaak doe ik een rol fruittella om te delen overdag, daarnaast mogen ze bij het snoepwinkeltje een zakje snoep scheppen, daar delen ze vaak mee in de bus met hun vriendin waar ze naast zitten, maar die doet dat ook Ze krijgen dus snoep zat, maar moet zeggen dat ik ook altijd een appel meegeef en dan vaak zo'n voorverpakte reep ontbijtkoek of een croissantje ofzoiets en dat gaat allemaal op, ook pakje drinken en flesje water. Ze verstoken wat energie op zo'n dag, dan kan een beetje extra suiker i.m.o. geen kwaad, 's avonds even goed tandenpoetsen en de volgende dag doen we weer normaal
Hier gewoon snoep mee. Bakje met verschillende snoepjes. Om te delen. En een kleine verpakking pringles. In de bus mag er niet gegeten worden. Ik ben al heel veel keren meegeweest (3 kinderen die in leeftijd verschillen) en ik zie wat anderen mee hebben. De kinderen die van hun ouders niks of een klein beetje mee krijgen zie ik bij anderen bietsen. Mijn ervaring is dat juist bij hen de focus op snoep, koek en chips ligt.
Hier een kleuter en binnenkort het eerste schooluitje. Als ik dit allemaal lees hoop ik dat we niks mee mogen geven pff. wat ik me van vroeger herinner is snoep mee op schoolreisje, snoep tijdens avondvierdaagse, koeken tijdens de lunch etc. echt een manier om te laten zien wie het leukst en best was (ik was dat nooit want kreeg relatief weinig mee). Ik zou dan liever hebben dat het in de ouderbijdrage zit en school wat lekkers koopt.
Natuurlijk krijgt mijn dochter snoep mee! Het is schoolreis, leuk, met snoep en koek. Al eten ze heel de dag suiker, de dag erna eet ze vast weer een appel en een zak wortels leeg! Ik kan me daar niet druk om maken hoor. Nu is ze van nature geen zoetekauw en zou ze liever een blok kaas meenemen Meestal vraagt ze om sultana’s en meuslirepen.
Haha hier net zo. Maar fruitella is hier ook kerksnoep, dus ook niet speciaal. Ik geef altijd snoep mee op schoolreis. Maar beslist geen grote zakken. Vaak iets van Haribo zakjes oid, een stuk of 3. Of een zakje of bakje met wat losse snoepjes. Snoepjes horen er bij vind ik, maar beslist geen grote zakken.
Geen idee, zou best kunnen. Dochter vorig jaar (groep 2) niet, had ook vergeten te delen etc. dus bakje kwam weer vol mee terug. Zoon (groep 6 toen) had wel gedeeld en uiteraard ook van anderen wat gegeten. Ik vind dat geen probleem op zo'n dag als schoolreisje. Sowieso denk ik dat ik best makkelijk ben wat snoep betreft als ik sommige reacties hier lees. Ze krijgen hier dagelijks snoepje/chocolade en als dat op bepaalde (feestelijke/speciale) dagen wat meer is vind ik dat geen probleem. De dag erna doen we weer normaal. Hier verder trouwens nooit snoep mee naar school. Alleen rondom feestdagen soms een chocolade muntje of een paaseitje bijv.
Hier bij de kleuters wel eens een kitkat in de 10-uur bak zien liggen. Viel mijn mond wel van open. Op woensdag is het koekjes dag maar een KitKat (grote) is dan niet helemaal de bedoeling.
Een frikandel Ik hoor nooit iets erover. Hier fruit en groente voor 10 uur en hier is het maandag en vrijdag een gezonde koek wat dat ook mag zijn. Hier krijgen ze die dagen ook gewoon fruit en daarbij zelfgebakken Bananenbrood of een rijstwafel ofzo. Soms een biscuitje. Als ze jarig zijn inderdaad een chocolaatje of ander bijzonder koekje of rond Sinterklaas een paar pepernoten. Lunch is hier boterhammen (ik heb wraps en alles meermaals geprobeerd maar ze willen gewoon 2 boterhammen ) en dan doe ik er meestal rauwkost of een ei of wat noten of blokje kaas ofzo erbij. En ze hebben altijd water mee ( behalve met hun verjaardag dan limo ) Ik hoor wel eens dat een kind snoep mee had inderdaad. Of toen ik pasgeleden dus een chocolaatje had gedaan bij de oudste omdat ie jarig was kwam hij helemaal verbaasd thuis Kleuters mogen we niks meegeven met schoolreisje. Ging prima. Oudsten wel maar ze geven dan aan een SnoepJE dat ging wel anders hoorde ik van mijn zoontje. Overigens zag ik dat ook bij de avondvierdaagse wel echt kinderen die echt zoveel snoep mee hadden. Vond ik dus heel bizar voor een uurtje lopen Trakteren hoeft hier niet gezond te zijn maar geven ze wel als suggestie. Ik ben zelf niet van het snoep meegeven dus doe dat niet maar ik vind het prima om met schoolreisje of avondvierdaagse een snoepJE mee te geven. Maar daar krijg je gelijk het probleem: sommige kinderen krijgen zo achterlijk veel mee dat ik dan eer denk: doe maar helemaal niet. Trakteren vind ik verder niet zo boeiend. Die 19 keer per jaar dat ze dan een traktatie krijgen een koekje of popcorn ofzo vind ik best. Overigens zou ik het ook prima vinden als het niet meer was of als het alleen gezond mocht zijn. ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier kinderen frikandellen mee krijgen
Leren ze snel genoeg hun lesje van als ze daarna groen van misselijkheid in de bus terug zitten. Doen ze dat geen 2e keer meer. Kinderen mogen zelf ook wel leren maat te houden.
Jongste groep 1 mag niks mee school regelt alles de oudste 2 krijgen een zakje snoep en koekjes mee wat ze met hun vrienden en vriendinnen delen
op t voetbal veld zag ik zaterdag een 7 jarige met een fles fanta om 08.45 s ochtends. Mijn kinderen krijgen genoeg snoep maar dit vond ik wel erg verbazingwekkend
Hier al jonge kinderen met energy-drank en frikandelbroodjes bij voetbal ‘s ochtends (club waar mijn neefje van 8 tegen speelde - bij zijn club delen ze fruit uit en bekertjes slappe ranja, was best een groot contrast ).
Ik Haha, heel toevallig vorige week een keer. Ik had ene frikandelbroodje over en dochter vind die koud schijnbaar ook erg lekker, dus die had ik in dr trommel gedaan. Maar ze zit in groep 8 en dat was de eerste keer hoor
Overigens kan ik daar best nog in komen! Ik zou meer verbaasd zijn als je hem met curry mayonaise en uitjes in haar bakje had gedaan