mijn dochter zit sinds februari op school. ze heeft het er reuze naar haar zin en nu komt zoetjes aan dat kindjes met haar willen afspreken. alleen vind mijn dochter het eng om bij iemand te spelen. de kindjes komen nu dus altijd hier. heeft iemand dit ook gehad met haar kindje en wat deed je eraan? ik heb al met een moeder erover gehad om daar een keer heen te gaan en dat ik dan zelf even mee ga ook maar goed ik wil dat ook niet bij iedere moeder voorstellen, die zitten daar misschien ook niet op te wachten. iemand andere tips
Hier hetzelfde en ik heb er niks aan gedaan. Het komt vanzelf. Wel elke keer voor gesteld om misschien bij een kindje te gaan spelen als die af wilde spreken.. Wilde ze het niet, dan kwam het kindje gewoon bij ons.. Ik heb ook een keer gehad dat een moeder van een vriendinnetje het maar raar vond dat ze niet daar wilde spelen. Ja, zij had een heel vrij kind, wilde overal wel spelen. Nou, Misha dus niet. Jammer dan. Spelen moet leuk zijn en geen "moeten".. En nu wil ze juist elke keer bij vriendinnetjes/vriendjes afspreken Ze is inmiddels 6 en veeeeeeeeeeeeeel vrijer geworden. Komt echt helemaal goed hoor. Blijven stimuleren, niet pushen..
Komt vanzelf goed.. En heel eerlijk? Ik ga regelmatig even mee voor een kopje thee. Ik woon niet al te dicht bij school en vaak zeggen ouders zelf al van "blijf anders even.. Scheelt weer op en neer lopen".
Ik drink altijd even wat voordat ik mijn dochter achter laat, tenminste bij 'nieuwe' speeldates wel. Ik wil gewoon even zien waar ik mijn kind achter laat. Ik zeg ook gewoon als we afspreken, oke, je ziet ons om 13 uur, dan drink ik even wat en dan hoor ik wel wanneer ik haar op moet halen. Mijn dochter vindt het prettig en ik ook
Mijn zoon had dit ook, ben een paar keer met hem mee gegaan toen en heb er idd even een bakje koffie gedronken e.d. Nu is het goed, hij gaat nu alleen weg te spelen maar nog vaak komen de kinderen hier, hij durft wel weg te spelen nu maar speelt toch eigenlijk liever bij Mama thuis haha.
ok. toch wat ik zelf dus ook dacht. punt is alleen dat ik nog twee kleintjes heb en die dus ook mee moet nemen dan. ben altijd bang dat die andere moeders me dan zo zien aankomen met heel de optocht. maar goed dat probeer ik dan wel even te regelen
Ik kan me dit nog wel herinneren van een klasgenootje van mijzelf van vroeger. Zij kreeg een kleine beloning als ze bij iemand anders ging spelen, waardoor ze na een tijdje zelf ging vragen of het misschien bij mij thuis mocht want dan kon ze een nieuw plaatje verdienen. Misschien het proberen waard, dan stimuleer je zonder er een probleem van te maken als ze het niet wil. Ik zie haar overigens nog steeds wel eens en alles is goedgekomen hoor Komt vanzelf wel
Mijn zoontje heeft nu ook even die periode. Terwijl hij in het begin regelmatig mee ging met vriendjes maar nu de laatste 3 maanden is het andersom en wilt hij alleen maar thuis spelen en niet bij hun. Terwijl al die moeders zeggen ja volgende keer bij ons hoor maar meneer zegt gewoon nee ze moeten bij mij spelen. Nu vind ik het niet erg hoor maar ik vind het zelf ook weleens fijn dat hij een keertje bij een vriendje/vriendinnetje eet en niet altijd bij mij. En ja als een kindje al 3 weken achter elkaar bij mij is geweest dan zou het weleens leuk zijn om daarheen te gaan maar nee hoor meneer is liever thuis. Ach ik laat hem maar en maak er geen drama van, komt vast vanzelf wel. Al vind ik het bij mijn zoontje wel apart want dat is een heel sociaal jongentje en nooit bang ofzo dus het is niet dat hij het eng vind maar hij is gewoon liever thuis. Lekker huismusje! haha
Hier ook hetzelfde. Milan is al in augustus begonnen n wil nog steeds (het liefst 3x per week) alleen maar bij ons thuis afspreken. Ik doe er eigenlijk (nog) niks aan, omdat ik vermoed dat het vanzelf wel goedkomt (en omdat ik het eigenlijk veel fijner en gezelliger vind als ze bij ons komen spelen).
Mja ik vond het in het begin ook niks om m'n kind mee te geven met vreemden... Meeste moeders denk ik wel. En soms is het heel verrassend... En 2e keer is het meestal een minder groot probleem
Mijn dochter heeft ook zo`n vriendinnetje, maakt haar ook verder niet uit. Ze spelen gewoon altijd daar. Wel stoer van het meisje was dat ze wel op dochters feestje durfde te komen, want ik had dochter er al voorbereid dat ze dat ook weleens niet zou kunnen durven.