Vraagje over verzerkering

Discussie in 'De lounge' gestart door mijngeluk1992, 22 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb even een vraagje,

Wij hebben een jaar geleden een stoomcabine met bad gekocht ( op marktplaats wel ) we hebben hem thuis getest en alles was prima dus hebben we in onze badkamer de vloer uit moeten hakken een stuk om de afvoer erin te kunnen plaatsen en aan beide wand kanten ( was een douche) tegels weggehakt om hem precies passend te krijgen. hij is ook gewoon geplaats door een loodgieter ( wel een vriend van ons) allemaal goed en prima maar nou zagen wij van de week bij ons in het trappengat op de muur een hele grote schimmelvlek zitten dus we waren een beetje bang dat er een leiding in de muur kapot was dit allemaal verder onderzocht maar konden niks vinden.
    Toen kwamen we er in een keer achter dat de muur aan de badkamer grenst en hebben we het onderste deel van het bad verwijderd en zagen we tot onze grote schrik dat het bad lekte, weer even de loodgieter erbij gehaald ( dit keer mijn stiefvader) die heeft alles even bekeken en wat bleek hij lekte flink bij een verdeelstuk van het elektriciteit en dit zal al zo geweest zijn vanaf het begin, de mensen waarvan we het gekocht hebben die hebben het zo gemaakt dat je het met het testen niet zag maar zodra er volle druk op zou komen te staan het zou knappen en alsnog ging lekken.

Nou is dus het probleem dat van dat bad geen enkel onderdeel me te krijgen is dus het niet te maken valt maar dat wil dus zeggen dat hij weg moet en wij met muren zonder tegels zitten en een gat in de vloer
    en niet te vergeten de schimmel/natte vlek op de muur

Kan hiervan iets van laten vergoeden door de verzekering dat iemand weet?

het is namelijk niet even een goedkoop iets om alles te laten vervangen, ben er helemaal moedeloos van geworden tot nu toe hebben we alleen nog maar ongeluk gehad de afgelopen jaren ( financieel )en had gehoopt dat dit een beetje een beter jaar zou worden haha

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee. Op je inboedel is alleen gevolgschade gedekt
    Niet het lek zelf. Dus je krijgt alleen de schade aan je muur vergoedt helaas.

Net als met daklekkages. Het lek zelf is niet gedekt tenzij dit door extreme omstandigheden komt maar de gevolgschade is wel gedekt.

Deel Deze Pagina