Schoolreisje, wie draagt de spullen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat basisschool straks dat soort dingen centraal regelt. Lijkt me wel fijn als m'n kleuter straks lekker vrij kan bewegen, zonder rugzak. En dan raakt er ook niks zoek.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat zou ik dan maar eens navragen. Hier moesten ze gewoon hun eigen spulletjes dragen. En ik heb mijn dochter daar niet over gehoord. Ze vond het heel normaal.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat hoor ik over een jaar wel. Ben benieuwd :)
    Onze school is erg praktisch ingesteld. Ik hoef ook niks mee te geven voor lunch of fruit ofzo, regelen zij allemaal (samen met de peuters).

Vind het wel raar dat zo'n moeder denkt dat je spullen voor haar kind in je eigen tas gaat meenemen...

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, dat is wel lekker handig! Zou ik ook wel willen. Maar in zo'n geval zal het met de schoolreis ook wel zo zijn.

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Met kleuters zal er vast een verzamelplaats zijn voor de spullen met een schoolreisje. Neem aan dat het geen Efteling oid is.

Hier geen schoolreisjes in groep 1 en 2. Met boswandelingen etc hebben de kinderen hun eigen tasje mee.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waarom zou je met kleuters niet naar de Efteling kunnen? Gebeurt zo vaak. Lekker het sprookjesbos in, speeltuin, carnaval festival. Hartstikke leuk.

Bij ons moeten de kinderen in principe hun eigen tas dragen. Als het kan, proberen we voor de jongste groepen wel een plek te regelen waar we de tassen kunnen neerleggen. Of soms nemen een paar begeleiden ouders wat 'wielen' meer (opvouwbare bolderkar o.i.d.) Maar dat is een extra service, in principe dragen de kinderen hun eigen spullen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier juist elk jaar met groep 2 naar de efteling.

Ze werken daar helemaal naar toe met een thema.
    En ja, ze mogen zelf hun tasje dragen.

Hier niet elk jaar iets nieuws verzinnen...
    Maar leerjaren gaan naar een vast uitje.
    Zo gaat groep 1 altijd picknicken in het park.
    En groep 2 dus altijd naar de efteling.

Dit jaar, zoals elk jaar, gaat groep 5 3 dagen op kamp...
    Ze hebben er al super zin in.

Deel Deze Pagina