Mijn zoontje is 4.5 als ze eind juni naar plopsaland in Hasselt gaan. Dit is wel indoor met speeltuin buiten en ook niet zo heel groot. Er gaat 1 volwassene op 5 kinderen mee. Ik vind het wel moeilijk om hem te laten gaan. Stel dat hij ergens niet in wil, de andere kinderen wel. Hoe doen ze dat dan? Er kan maar 1 volwassene of mee gaan of blijven wachten. Of zouden ze dan wisselen van groepjes. Heeft iemand hier ervaring mee op deze leeftijd? Het liefst zou ik zelf mee gaan, maar ik vermoed dat ze wel genoeg mensen zullen hebben, aangezien het maar om totaal iets van 25 a 30 kinderen zal gaan. Ik vind hem best nog wel jong voor zoiets, maar dat is mijn gevoel. Mijn vriend ziet het probleem niet zo.
ik ben er zelf ooit geweest met mijn werk. weliswaar niet met een 4 jarige maar met gehandicapten (met een lager niveau dan een 4 jarige). het is er erg klein en er staat een bankje bij de atracties waar je kindje kan wachten als hij ergens niet in wilt. ook heeft de begeleleider op zo'n klein terrein altijd toezicht op jouw kind en het personeel wat daar werkt ook( bij iedere atractie staat wel iemand) Ik zou hem gewoon laten gaan.
Oh ik snap je gevoel heel goed! Ondanks dat het ongetwijfeld volledig verantwoord is, zou ik het ook liever niet willen. Alleen al het 'weg zijn' zonder jou (mij) lijkt me lastig. Succes (en sterkte )
Ik begrijp je gevoel heel goed. Ik ben zelf leerkracht. Wij hebben altijd 1 volwassene per 4 kinderen. De leerkrachten lopen vrij rond. We vragen ook altijd om met 2 groepjes bij elkaar te blijven. Stel dat er een aantal kinderen in een attractie willen blijft de andere begeleider bij de rest van het groepje. Zo ook met naar de wc gaan. Ik ga ervan uit, dat dit bij jullie op school ook wel op zo'n manier geregeld wordt. Anders vraag je het toch even na. Plopsaland Hasselt is niet zo groot. Dus het zal zeker goed gaan.
ik snap wat je bedoeld. mijn dochter dus 3 dagen op school toen ze op schoolreis gingen. ik dacht dat ik een rolberoerte kreeg. ik ben toen zelf mee gegaan. ze gingen naar de efteling, in totaal ben ik 14 keer meegeweest met 2 kinderen want ik vond het veel te eng om ze aan anderen over te laten. (zijn autistisch) eerst hou je 3 of 4 kinderen bij later worden het er 12 of meer. ik vind dat er op school te makkelijk zijn hierin. op een bepaald moment mochten ze zelf vrij rondlopen, ik vond ze daar nog veel te jong voor eigenlijk. ( groep 7 en 8 ) op die scholen gingen ze vrijwel altijd naar de efteling trouwens. ik deed het meestal zo dat ik meeliep met 1 of meer andere moeders en dat we dus een groot clubje hadden wat we samen in het oog hielden en als een kind ergens niet in wilde bleef 1 van ons bij de achterblijvers. als je dus echt alleen 4/5 kindjes in de gaten moet houden kun je niet anders dan ze allemaal overal in mee nemen. ik kan me nog als de dag van gister herinneren hoe ik me voelde die eerste schoolweek zeg. eerst die schoolreis toen ze amper 3 dagen 4 was.een paar dagen laten had ze luizen en de week erna was ze ziek. man man man wat baalde ik van het fenomeen kleuterschool zeg.
Ik snap je wel hoor. Met mijn zoon zijn eerste schoolreisje heb ik getwijvelt tot het moment van weg gaan. Eerst niet toen wel toen niet toen wel uit eindelijk heb ik hem laten gaan maar mijn god wat een hel van een dag. En zoonlief komt terug en wat kreeg ik een big smily daar deed ik het uiteindelijk voor. Maar snap je wel hoor. Zeker als ze vier zijn ze zijn nog zo klein.
Hier gingen ze op de peuterspeelzaal al op schoolreis, naar een kinderboerderijtje met een klein speeltuintje met genoeg begeleiding. Op de kleuterschool gaan ze hier naar een speeltuin in de buurt, met goed overzicht en omgeven door hekwerk. Heel erg leuk. Een groot park, efteling enz. daar vind ik ze nog te klein voor om op schoolreis te gaan.
Ben ik dan zo makkelijk? Mijn dochter werd in januari 4 en in juni ging ze mee op schoolreisje. Geen moment over getwijfeld, ze had er zelf ook veel te veel zin in. Ze gingen naar een binnenspeeltuin overigens. Tuurlijk is t wel ff slikken, je kleine meisje die zon grote bus in stapt en zichzelf al zo groot vind.
Ik ben zelf mee gegaan vorig jaar... hier gingen ze naar de efteling. Mn dochter was toen 4,5. Hier was het 2 begeleiders op 4 kids... ideaal.
Ik ben er ook heel makkelijk in geweest met Celyn haar eerste schoolreisje, nu moet ik zeggen dat ik ook erg veel vertrouwen in het team op haar school heb maar ik heb haar zonder zorgen laten gaan, zij had er vreselijk veel zin in en daardoor voelde het voor mij ook goed. En ze hebben het gewoon super gehad
hier zijn de schoolreisjes nu nog met ouders en kind. dus iedereen zijn eigen kind in de gatne houden en savonds met zn allen bbqen echt ideaal. wel vond ik laatst het eerste kinderfeestje waarmee ze ergens heengingen ff lastig maar ging goed hoor. ook in binnenspeelplaats en ze vond het super hierna nog al een gehad haha begint nu toch he op die leeftijd
ik zie nog t meest op tegen de busreis die ze gaan maken... ja machtig voor de kids.. maar sommige dingen heb je niet zelf in de hand. ik laat hem gaan maar heb er ook moeite mee. loslaten hoort er bij.. maar nu al snif snif snif
Ik ben blij dat ze hier nog hele simpele schoolreisjes hebben: Met de trein naar de volgende stad en weer terug, en het grote schoolreisje is hier in groep 1 en 2 naar een grote zandvlakte in de buurt, dan zijn ze verkleed, gaan picknicken, ze vinden het geweldig! Er gaan veel ouders mee. Om op je vraag terug te komen, als ze dat hier zouden gaan doen, en dan zo weinig begeleiding, zou ik haar niet mee laten gaan. (ook omdat ze pretparken niet leuk vind, veel te veel lawaai)
Hier gaat mijn dochter (net 7 jaar) in mei op schoolkamp....dus met een overnachting Aan dat idee heb ik wel even moeten wennen, maar ze heeft heel veel zin. Kleine meisjes worden groot.....
Hier zeggen ze dat het met de kosten te maken heeft,dat ze daarom naar de speeltuin lopen.En volgend jaar weer met de bus... Ik vind het zo krom als het maar zijn kan,want de zoon van mijn vriendin zit in groep 5 en gaat naar bobejaanland.Hij betaald 25 euro en mijn dochter,die in groep 1 zit 10 euro.......