Schoolreisje..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miss C, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Hier ook gehad, het leek haar ontzettend leuk, dus geen moment over nagedacht om haar thuis te laten.
    In overleg met juf ben ik zelf als begeleiding mee geweest en dat ging prima. Ze heeft een top dag gehad!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste dochter ging na een week ook meeop schoolreis. Ze had een geweldige juf en door de oudste al bekend met school(reisjes). Het is goed gegaan.
    Maar ik kan het goed begrijpen als je ze niet mee laat gaan.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Toen mijn zoon naar de kleuters ging heb ik precies hetzelfde meegemaakt. Hij begon op maandag en op donderdag was het schoolreisje. Ik wilde in eerste instantie hem alleen laten gaan als ik mee mocht (ik kon de ouders van de klasgenootjes verder nog niet dus wist niet wie toezicht op mijn zoon zou houden). Dit besproken met de juf, maar ik kon niet meer mee want de begeleiding was allang daarvoor geregeld. De juf gaf toen aan dat ze me begreep maar dat het voor mijn zoon echt leuk zou zijn en het voor hem als nieuweling moeilijk was als alle kinderen het nog dagen over de leuke dierentuin zouden hebben en hij niet mee kon praten erover. Dus toen hebben we afgesproken dat hij mee mocht en bij de juf in het groepje ging. De juf heeft me die dag van het schoolreisje nog 3x een foto geappt van een blij kind om me gerust te stellen. Waarschijnlijk had ze door hoe nerveus ik was toen ze mijn mobiele nummer met watervaste stift op zijn arm las :D:D:oops:

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.333
    113
    Vrouw
    Waar gaan ze naartoe? Daar zou het bij mij aan liggen. Geen haar op mijn hoofd die mijn dochter mee zou geven naar Duinrell oid. Hier gingen ze spelletjes op het strand doen, ouders zelf brengen en halen en vanaf het terras waren alle ouders welkom om te kijken.
    Dit jaar gaat ze naar een binnenspeeltuin in Brielle met een bus en dat vind ik al spannend :oops:

Dus ik geloof dat ik in jouw plaats eerder zou kiezen voor een jaartje overslaan. (Mijn dochter is trouwens maar 4 dagen naar school gegaan totaal de herfstvakantie, die redde de vrijdag gewoon echt niet qua vermoeidheid, dus na 3 dagen school zal jouw kindje ook evht wel al moe zijn hoor)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is het ook inclusief wennen pas de 4e dag? Meestal zijn de schoolreisjes van de kleuters toch wel redelijk 'klein', dus afhankelijk van hoe ze het doet op school en wat ze gaan doen zou ik mijn kind wel mee laten gaan.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn zoon was net 2 maanden op school toen ze op schoolreisje gingen. Ik heb hem thuis gehouden omdat hij zelf niet mee wilde :)

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Inderdaad ligt het er aan waarheen. Mijn dochter zat net een paar weken op school en ze gingen naar drievliet. Toevallig stond die dag (al maanden) een afspraak in het oogziekenhuis gepland voor haar, die heb ik dus gewoon door laten gaan, maar dat kwam mij dus wel erg goed uit ;) de plaatselijke speeltuin had ik dan nog wel overwogen zeg maar.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Wij hadden vorig jaar hetzelfde. Dochter begon dinsdags op school en vrijdags was het schoolreisje...
    Maar ze had er veel zin in dus ik had haar sowieso mee laten gaan. Maar de juf vroeg tijdens het proefdraaien al of ik mee wilde op schoolreis. Was nog een ander meisje wat net op school was en die moeder ging ook mee. Achteraf wel een goed idee hoor, ondanks dat ze zich prima vermaakte had ze ook wel steun aan het feit dat ik er ook was. Anders was het wel een lange dag voor haar geweest denk ik.

Ik zou even overleggen met de juf en je twijfel/zorg uitspreken.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou zelf meegaan als begeleider.

Deel Deze Pagina