Ik hoop dat ik hier wat inspiratie krijg op speelgoed-vlak. Mijn oudste dochter van 6 jaar is niet echt een kind wat lang met speelgoed kan spelen. We hebben een grote familie, 2 dochters, dus ze hebben met verjaardagen / sint al behoorlijk veel gekregen. Ze hebben bijv. playmobil, lego (friends), barbies, poppen, loco, tip toi, veel puzzels , boekjes en knutselspullen. Ze houdt wel van knutselen / tekenen. Maar echt spelen met speelgoed doet ze weinig. Ze is behoorlijk intelligent (getest en tegen HB aan) en vindt t bij vlagen leuk om veel te lezen en werkboekjes te doen. Ze verveelt zich snel, dan vraagt ze om ipad / tv. Dit mag ze maar beperkt op een dag. Nou is vervelen uiteraard niet erg, maar ik zou het fijn vinden als ze iets heeft dat ze echt leuk vindt. Nu voor de Sint wil ze het liefst een furby. Ik ben daar niet zo weg van; ik vind t niet echt speelgoed waar je veel kanten mee op kunt , erg duur en het grootste nadeel is dat je er blijkbaar ook een ipad / smarphone bij moet gebruiken. Mogelijk hebben jullie wat tips qua speelgoed oid? Ik kan ff niks bedenken. Alvast bedankt!
Ik lees even mee mijn dochter is precies hetzelfde als jouw dochter. En wilt ook graag zo een furby hahahaha die krijgt ze niet want weet nu al die ligt binnen no time in de hoek. Ze knutselt wel graag trouwens. Moeilijk he !!
Haha herkenbaar. onze dochter is 6,verdenking van hb. Onze dochter vindt spelletjes heel leuk of van die knutsel paketjes bv kaarsen maken/chocola maken lezen vind ze ook heel leuk maar ze heeft al zoveel boeken.
De interesses van je dochter liggen dicht bij die van mij, alleen is zij 7 jaar oud. Mijn dochter heeft vorig jaar een Furby gekregen. Uiteindelijk heeft ze er een week mee gespeeld. Ze had verwacht dat ze interactief met dat ding kon spelen, maar ze moest er iets meer tijd in steken dan verwacht, dus na een week stond die al in de kast en daarna niet meer aangeraakt... zo'n zonde!!! Gezelschapsspelletjes die niet al te lang duren zijn hier een groot succes. Favoriet is Triominos Junior, ook voor mama leuk om te spelen. Ook boeken verslindt ze bij het leven, sinds een jaar ongeveer. Ze is een actieve lezer (dat is eigenlijk het enige wat ze echt geconcentreerd doet). Dit jaar krijgt ze weer wat exemplaren voor in haar boekenkast erbij (na Dolfje weerwolfje is ze nu gestart met boeken van Roald Dahl). Bij opa en oma krijgt ze een Kidizoom van Vtech, foto's maken, fotobewerking etc. vindt ze ook erg leuk
@Saskia, volgens mij heb je het al eerder gezegd een keer, maar welke smartgames zijn leuk? Denk dat Thijmen dit ook wel erg leuk zou vinden voor zijn verjaardag/sint/kerst, ben dus wel benieuwd!
Hier tzelfde soort kind . Furby heeft ze met haar verjaardag gekregen, heeft ze best wat mee gespeeld en kan idd ook prima zonder tablet/telefoon. Viel me erg mee, want had ook verwacht dat t een dag leuk zou zijn en vervolgens in de hoek zou belanden. Ik had m via MP gekocht trouwens, scheelt toch weer een paar tientjes Mijn dochter is gek op Frozen, dus daar krijgt ze het eea aan gebruiksvoorwerpen van (logeer/zwemtas, schrijfblokje, nieuwe schoolbeker denk ik, puzzle 100+ stukjes misschien). Evt nog pyjama enz. Verder een gezelschapsspel (ze wil antivirus) en ik dacht nog aan misschien zo'n step/space scooter. Kijken of ik die ook via MP goedkoper op de kop kan tikken..
Sorry rosao.. Wij zijn fan Stiekem vind ik het zelf ook leuk. Maar je hebt er heel veel... Hier altijd populair is chickenshuffle. (Daar hebben ze volgens mij ook een angrybirds versie van...) Zelf vind ik chocolate fix erg leuk. Speel het alleen altijd op de iPad want dan kost het hele spel ineens 3 ipv 35. Scheelt maar een beetje. Roadblock is ook leuk maar hebben we ook enkel op de iPad. En je hebt een aantal travelgames ook nog... Ik kocht de 7+ (of 8+?) versie ooit toen ze 4 was ofzo... Omdat de versie met lagere leeftijdsaanduiding niet op voorraad was. (En hij echt belachelijk afgeprijsd was) maar dat was eigenlijk geen enkel probleem omdat de opdrachten toch heel simpel beginnen en langzaam opbouwen. Grappige was dat A er beter in was dan oma Leeftijd zegt duidelijk niet alles over hoe goed je bent in smartgames En toevallig zag ik laatst iq-puzzler in de aanbieding. Spreekt wat minder tot de verbeelding en nam het eigenlijk voor mezelf mee maar vooralsnog vind dochterlief het toch erg leuk. Al zat ze vandeweek te mopperen dat ze de opdracht opbouwen zo lastig vond. (Naleggen van een kaartje..) en legde ze de oplossing zo neer. Dus ze heeft nu de makkelijkere opdrachten overgeslagen en maakt liever de moeilijkere Waar ze overigens wel echt meer moeite mee heeft maar die ze toch wel leuker vind. Goed teken.. Eerst was alles dat moeilijk leek al stom.. Laat staan dat ze het ging proberen