Schoolreisstress!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Saskia78, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nous, ik vind het ook niet zo nodig.. Maar ik kan d'r moeilijk verbieden mee te gaan.
    Ze is compleet verliefd op de Efteling.
    En ze gaan elk jaar... Dus juf weet wel waar ze aan begint.

Maar het lost mijn proviand probleem natuurlijk niet op :)

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zou de juf even vragen wat/of ze iets van plan zijn met eten en wat gewenst is om mee te nemen?

3. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Dochter is toevallig vorige week voor het eerst op schoolreisje geweest, ook de hele dag. Ik had haar gewoon 2 boterhammen meegeven, en een beker drinken (ranja). Verder zo'n rolletje koekjes van Lu Prince, mini stars of hoe heten ze en 2 van die Redband fruitrolletjes.

Nou, de koekjes en snoepjes zijn onaangeroerd retour gekomen, haha. Boterhammen en drinken waren wel op. En ze zei dat ze van school een ijsje hadden gekregen.

4. Saskia78

Die rolletjes zijn wel een goed idee... Dat is EN geen berg snoep maar wel heel deelbaar.

Hoop stiekem dat we ook nog een briefje mee krijgen van school...
    En zal maandag op het schoolplein ook even polsen bij de andere groep-2-ouders:)

5. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Wij kregen een briefje mee, s'ochtends iets later naar school brengen, 1 pakje sap en een koek of boterham en verder geen rugzak of tas. Ik zou niet te veel meegeven, ze moet waarschijnlijk zelf dan haar tas dragen.

6. Saskia78

Waar heb je dat dan ingedaan? :)

Hoop stilletjes ook op zo'n briefje :)

Besef me dankzij jouw bericht ook dat ik geen idee heb hoe laat ze terug zijn... Dus dat briefje zal vast komen nog...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier kregen we ook een briefje met de tijden, dat je niet teveel in de rugtas moest stoppen (en dat ze geen eten van school zouden krijgen, wel 2 euro mee mochten nemen voor een ijsje of kleinigheidje), te letten op het weer qua kleding en eventueel ongelukje etc.

Hier had ze trouwens brood mee en drinken, een zakje chips en 2 koekjes.

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hier ook een briefje. Hier moesten ze juist wel een rugzak/tas meenemen met eigen eten, drinken en wat lekkers. Geen geld.

9. flerk

flerk Niet meer actief

ik vraag me af waarom zoveel mensen zeggen dat ze iets mee moeten nemen om te delen? Niet dat ik tegen delen ben maar volgens mij eten die kindjes gewoon hun eigen dingen op. Net als de lunch op school. Ik vrees dat mijn dochter alles zelf op zou eten... En ze is ook nog wagenziek, dus als die op schoolreis gaat zal ik ook gaan stressen!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Hier had ik voor dochter mee:

*beker drinken + 1 extra pakje drinken ( ze kregen daar 2 keer ook nog drinken)
    * banaan ( gezond)
    * pakje koekjes van Oreo ( 4 stuks)
    * rolletje mentos
    *stuk donkere chocolade ( gezond)

Ze kregen een ijsje, patat ( bleh!) en chips

Patat heeft ze niet gehad en ijsje wilde ze ook niet, ha ha. Veel te veel.

Als je geen brief meekrijgt zou ik mijn lijstje aanvullen met 2 boterhammen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Dan moet je dat van te voren even zeggen ( komt er iemand naast haar zitten) en in de bus moet ze dan in het midden gaan zitten ( niet voorin, maar dat weet je misschien ook wel)

Ik ben nu 2 keer meegeweest met schoolreisje en hier worden de kinderen in groepjes geplaatst van 3 a 4 kinderen bij een begeleider die let dus op die kinderen de hele dag.

12. flerk

flerk Niet meer actief

Dank voor de tip, bosi. Ze zit in groep 2 en heeft al een aantal tripjes achter de rug (allemaal met de auto, nog niet met de bus) en het is inmiddels wel bekend dat zij 'de wagenzieke' is omdat ik er altijd voor zorg dat ik vantevoren contact heb met de moeder of vader die rijdt. Ging tot nu toe altijd goed! Wel balen dat ze bij een ritje van meer dan 10 minuten standaard misselijk wordt, vind het altijd wel sneu voor haar.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Er schijnen van die armbandjes te zijn die echt werken....ik heb er geen last van maar dat heb ik wel eens horen zeggen.

Verder gaan mijn kindjes morgen ook op schoolreisje en dan hoeven we ook niks extra mee te geven dan normaal. Gewoon fruit en drinken en dan brood en drinken. Ik denk dat ik ze wel een extra pakje drinken mee geef want het wordt best warm morgen en misschien nog een "gezonde" koek.

14. Saskia78

Mja. Ik besefte me vandaag dus dat ik mij een week vergiste.. Dus ik heb de "help, ik heb geen briefje"-stress een beetje uitgesteld vooralsnog.
    Maat ik zat inderdaad te denken aan de normale proviand met een beetje extra omdat ze vaak na school toch wel trek heeft.
    De ene keer is het een lolly (lekkere trek niemen we dat)...De andere keer eet ze het liefst de hele fruitschaal leeg omdat ze echt trek heeft.

Maar wat betreft delen.. Hier wordt altijd gedeeld eigenlijk.
    Ook bij het overblijven verwisseld er vanalles van lunchtrommeltje.
    Zowel boterhammen als koek.. Alleen drinken ruilt ze niet want ze vindt het vies om uit andermans beker of rietje te drinken :)

Dus vandaar dat ik wel iets mee durf te geven om te delen.
    Geen zak vol koeken voor de hele klas maar wel voor een vriendinnetje iets extra. (Dus stel ze zou het zelf opsnoepen... Dan is er nog weinig aan de hand)

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Niet voorin? Mijn eigen ervaring is juist dat ik het beste wél voorin kon gaan zitten (ben zelf ook tot ver in de pubertijd wagenziek geweest). Als ik door de voorruit naar buiten kon kijken, had ik er beduidend minder last van dan wanneer ik door een zijruit naar buiten moest kijken (of helemaal niet naar buiten keek).
    Maar misschien dat dit van kind tot kind verschilt?

16. Saskia78

Dat klopt wel... En het is ook handig om niet perse voor of achter te zitten... Maar boven de wielen.
    Dat schommelt minder :)
    En hier doet de voorruit ook wonderen.
    En goed eten voor je weggaat...
    Dat vonden hoop mensen altijd vreemd.. Als je misselijk wordt is het juist fijn om een lege mag te hebben.. Maar met een volle maag wordt je gewoon inder snel misselijk :)

En een buschauffeur die gewoon rustig rijdt ipv remmen/optrekken om de 10 seconden scheelt ook heel erg veel.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Het heeft met de beweging van de bus te maken. In het midden is dat het meest in balans?

Nou ja, de buschauffeurs raden het aan.

18. Saskia78

Mja maar als het schommelt draait vervolgens wel meteen je hele maag om :)
    Het schokkerige boven een band... Waar je gewoon met de straat meehobbelt.. Verkoos ik altijd boven het midden.

Althans.. Dat is mijn ervaring :)
    (Ook als je helemaal achterin zit trouwens)

Wellicht dat het niet bij iedereen hetzelfde werkt.

En bij een personenauto had ik hetzelfde als jvtje.. Voorin ging veel beter.
    Niet perfect.. Maar achterin redde ik het ongeveer tot einde van de straat.

Enneh.. Primatour kopen.
    Ontzettend smerig maar wel effectief

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Een auto is wel anders dan een bus.

Ik ben verder niet misselijk dus ik heb geen idee

Misschien is het meer psychisch..dat je denkt dat het voorin beter voelt omdat dit altijd is gezegd

20. Saskia78

In een personenauto zit je ook nooit in het midden :)

En ik weet vrij zeker dat dat niet komt doordat het je te vaak vertelt is.
    De truc is namelijk dat je je op een vast punt moet concentreren
    Dat is nogal lastig uit het zijraam :)
    Recht vooruit naar de weg kijken gaat daarentegen prima.

Deel Deze Pagina