Hoi meiden, Zijn er hier ook gebruiksters van anti depressiva's en dan in het bijzonder Citalopram of een andere AD die onder een ssri valt? Ik heb een paar vragen hierover..
Lexapro is inderdaad ook een ssri, dus valt in dezelfde groep als Citalopram.. Ik gebruik het nu zo'n 1 1/2 jaar en voel me op zich wel goed qua neerslachtigheid. Alleen merk ik dat ik de laatste tijd meerdere klachten krijg, die ik wijt aan het gebruik van mijn AD.. Zoals snurken (zo erg dat mijn adem stokt en het sterk op slaapapneu lijkt) en hèèl erg zweten 's nachts. Zo erg dat mijn bed echt zeiknat is (BAH).. Door het snurken is mijn man vannacht zelfs op de bank gaan liggen, hierdoor voel ik me schuldig.. Ik weet het, ik kan er niets aan doen. Maar zou graag willen weten of dit bij meer mensen een bijwerking is van de AD. Voor zover ik weet heb ik in mijn verleden namelijk geen last gehad van dit abnormale snurken.. Ik wil ook graag afbouwen. Mijn gevoel is vlak, heb last van concentratie verlies, duizeligheid en nog meer vervelende klachten die ik wijt aan de AD. Ik denk gewoon dat het tijd is om te stoppen, maar ben eerst benieuwd naar ervaringen van anderen...
Hier komt citalopram er nooit weer in gelukkig ook niet meer nodig, maar ik heb enorm vervelende bijwerkingen ervan gehad.
Ben je ook niet aangekomen van de AD ? Want sinds mijn man afgevallen is, snurkt hij amper meer. En ik merk zelf, dat ik ben aangekomen mede door de ad. Afgevlakt ben ik niet. Maar misschien is het sowieso een optie om wat omlaag te gaan met de dosis? Dat helemaal stoppen, misschien niet nodig is (als het kan, natuurlijk fijn!) , maar dat je je ook goed kan voelen, met een lagere dosis en dan zonder bijwerkingen. Het zweten ken ik niet als bijwerking verder. Maar ik heb dan ook weinig tot geen bijwerkingen (wat meer eetbuien en moeilijker afvallen) .
Ik gebruik citalopram. Het zweten herken ik echt helemaal! Verder ben ik wel wat afgevlakt, en ben ik echt heel erg moe. Maar stoppen gaat nog niet lukken, laatst een paar pillen vergeten, maar dat was echt direct te merken.
Athina, ik ben niet veel aangekomen en het laatste halfjaar juist netjes afgevallen. Ik ben wel te zwaar voor mijn lengte (70 kilo bij 1.64), maar dat was ik al vòòr ik aan de AD begon (toen zelfs 76 kilo).. Maar ik heb dus net ook gelezen dat het weke gedeelte van je gehemelte kan verslappen door het gebruik van AD's, waardoor je dus kan gaan snurken.. Een lagere dosis is niet echt een optie, omdat ik al op een milde dosis zit (20mg). Als ik dan al zou willen verlagen, kan ik net zo goed doorgaan tot helemaal stoppen.. En ik denk ook dat ik daaraan toe ben. Mijn leven is na ontzettend veel dalen (denk dan vooral aan een zwager die 7 jaar lang tegen slokdarmkanker heeft gevochten en 1 1/2 jaar geleden uiteindelijk is overleden en wat dit allemaal teweeg heeft gebracht in onze (hechte) familie), langzaam aan weer opgeklommen tot stabiel en rustig. En het gebruik van mijn AD leidt op het moment steeds vaker tot een discussie in mijn hoofd, ik wil er gewoon graag vanaf..
ik heb venlafaxine gebruikt en merkte ook dat ik erg snel ging zweten, verder had ik geen last van bijwerkingen.
Hier ook zo moe.. En als je een paar pillen vergeet, is het logisch dat je je naar voelt, want ook met afbouwen ga je symptomen krijgen die je ook krijgt met het begin van Citalopram.. Dat is normaal Als ik een pil vergeet, krijg ik ook last van bijwerkingen..