Dochter word eind van de maand 7 en twijfel over hoe haar feestje vorm te gaan geven. Ze heeft een klas waarbij er best wat extra kindjes bij gekomen zijn, ergens lijkt het me leuk om alle meiden uit te nodigen, verwacht dat ik dan (met evt afzeggingen) op zo'n 15 meisjes uit zal komen. Lijkt me leuk voor de meiden zodat ze elkaar ook allemaal wat beter leren kennen, maar goed wat ga je doen dan... Aan de andere kant vind ik het ook een beetje gekkenwerk om zoveel gelijk te hebben en daar wat voor te verzinnen Wat zouden jullie doen/ hoe doen jullie dat? Ze heeft nu wel wat vriendinnetjes waar ze vast mee speelt, dus gewoon bij die laten of wat uitgebreider...
Ik moet er niet aan denken alle meisjes uit te nodigen en zou dus gewoon net als normaal een stuk of 6 a 7 uit laten nodigen. Ze gaat ook niet meet alle meiden om buiten de klas, dus zou haar er niet eens blij mee maken.
Ik zou het niet doen, lekker gewoon haar eigen vriendinnetjes kiezen. Het groepsvormen van de klas doen ze maar gewoon lekker op school. En je mist dan nog steeds alle jongens.
Heb je het al met je dochter besproken? Hoe denkt zij erover en wat voor kinderfeestje heeft ze zelf in gedachten? Hier laten we het altijd bij de kinderen zelf; wat voor activiteit willen ze graag en wat is dan handig qua aantal kinderen.
Ik laat de keuze bij de kinderen zelf. Doe ook niet aan 'terug uitnodigen': omdat je op het feestje van de één bent geweest, je die ook moet uitnodigen voor je eigen feestje. Bij beide kinderen is er inmiddels een aardig vast groepje.
Wat wil je gaan doen? 15 meiden vind ik persoonlijk veel te teveel Maar als je dochter het leuk vind en jullie ook en het kan met hetgeen wat jullie gaan doen dan zou ik zeggen lekker allemaal uitnodigen
Ik laat de uitnodigingen bij de kinderen, maar 15 vind ik echt veel te veel. Hier 3-6 genodigden. Oudste vindt 3 echt genoeg, jongste wisselt een beetje.
Ligt er ook maar net aan wat je wil doen. Een vriendin had een gymzaaltje kunnen huren voor 8 kinderen. Daar kun je ook 15 man in kwijt. Weet alleen niet of je voldoende plek thuis hebt. Anders gewoon een klein groepje.
Nogmaals overlegd, het maakte haar allemaal niet echt veel uit... Dus houden het gewoon lekker bij het vaste groepje
O gelukkig, wilde net reageren dat ik 8 stuks had en dat was druk zat. Ook weinig aandacht voor elkaar was het veel te druk voor.