Nog nooit overwogen te gaan doen. Dochter krijgt water in haar Dopper mee en fruit in een stevig bakje. In haar inmiddels 1,5 jarige schoolcarrière hebben we nog geen ranzige tas gehad.
Ja dat dacht ik al maarja het is ook erg smerig. Misschien toch de gok wagen. De lichtjes die gebruikt hij tich niet
met de hand wassen met groene zeep als hij erg vies is, laat ik m een uurtje weken, hij word eigenlijk altijd schoon..
Ik zit ook met verbazing te lezen. Mijn dochter is ondertussen aan haar tweede tas bezig (ze had ook al een rugzak voor de opvang). Haar eerste tas was eerder versleten dan vies. Er ontstonden letterlijk kleine gaten in de bodem.
Hier gaan ook de schoolknutsels mee de tas in. En mijn dochter knutselt echt belachelijk veel(groep 1) en vooral met lijm en glittertjes en nog meer van die vreselijke dat-vind-je-3weken-later-nog-steeds-overal-terug troep. Hier dus echt regelmatig een vieze tas. Nu hadden ze vorige week iets met klei gemaakt, een egel. Met daarin zaadjes als stekels. Opzich niks mis mee maar ze vond dat de egel wel eens honger kon krijgen, dus heeft ze een pannekoek gemaakt van dat zelfde spul. Dat was zo dun, dat brak in 40.000 stukjes in haar tas natuurlijk...
hahah echt in de afwasmachine?! grappig dat dat gewoon werkt. ik zet ze in de badkuip en gooi er flink wat sop bij in. flink weken en dan buiten uit laten druppen. (ook hier van die fijne dure ranzen) Bewaren
Als hij weer eens vies is (mevrouw heeft de gewoonte om haar beker niet goed dicht te doen na de pauze dus het kleine laagje wat erin blijft staan zit dan door de hele tas) gooi ik m onder de hete kraan, beetje dreft erbij, even met de afwasborstel erdoor en omgekeerd op de verwarming. Issie een uurtje later weer glimmend
Dat had de oudste eerst ook. Dacht in het begin van goedkope tassen zijn prima, dus een keer een tas van de Zeeman en een keer van de Wibra oid, allebei binnen een half jaar kapot. Toen ze naar groep 3 ging, heb ik een tas van Zebra gekocht, inmiddels zit ze in groep 5 en het ding is nog altijd prima. Voor de jongste dus meteen een Zebra tas gekocht, daar zat helaas heel snel spocht in, verder was hij nog heel mooi, maar dat ging er dus niet meer uit. Toen een tas van Lief! gekocht, in de aanbieding bij het Kruidvat, die gaat nu ook al ruim een half jaar mee en ziet er nog super mooi uit. Ik koop nu dus alleen nog maar goede tassen.