E-reader...snap er niks van

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb van opgespaarde bol.com bonnen een e-reader gekocht, een kobo auro 2. Ik zit er nu 2 dagen mee te stoeien maar ik snap er niks van...
    Ik zal best heel dom zijn omdat er geen handleiding bij zit, zal het vast heel simpel zijn, maar kan iemand me op weg helpen? Ik ben geneigd dat ding nu al onderin de kast te leggen en naar de bibliotheek te gaan...

Ik wilde via de ereader een boek kopen, maar dat kan alleen met een creditcard. Die heb ik geen.
    Vervolgens ben ik naar de site van kobo gegaan en heb ik via mijn bol.com account ingelogd. Ik zag daar mijn wensenlijst met mogelijkheid om het gewenste boek te kopen. Ik wilde betalen via ideal, klikte mijn bank aan en toen kreeg ik een melding dat kobo contact ging maken met mijn bankapp, toen moest ik klikken op "aankoop voltooien" en zag ik heel even het logo van mijn bankapp en toen...floep, ik was weer terug in mijn wensenlijst. Geen boek, geen geld afgeschreven gelukkig. Maar ik kan dus alleen previews lezen, zo'n 12 bladzijdes van een boek.

Wie heeft er een duidelijke handleiding? Op de ereader zit ook een handleiding, maar die zegt "voer uw betaalgegevens (creditcard) in en geniet van uw boek" nou...ik geniet dus even niet van een boek...:(

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb geen kobo, maar koop de boeken ook via de laptop en niet rechtstreeks. Wel wat omslachtiger, maar het werkt wel.

Kun je online geen gebruiksaanwijzing vinden?

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik koop ze meestal via bol; heb mijn kobo-account aan bol gekoppeld en zo sync hij automatisch naar m'n kobo. Ik koop boeken via m'n telefoon ipv via de ereader, vind dat toch sneller. Dan dus even syncen en hij staat er op.

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Er lijkt wel iets van een koppeling te zijn...want als ik de kobo app open zie ik mijn eigen verlanglijst. Maar hoe kun je dat dan koppelen?

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik koop boeken via bol.com en download ze met de computer en zet ze dan via t kabeltje naar mijn ereader. Kan zo ook boeken van andere aanbieders er makkelijk opzetten. Ik ben ook fan van tom kabinet bv.... en boeken die ik daarvandaan koop kan ik niet rechtstreeks naar mijn ereader zetten maar via t kabeltje prima

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik ben op mijn ereader ingelogd met bol.com.
    Op mijn iPad of laptop koop ik een boek op de site, dan synchroniseer ik mijn ereader en staan ze er op (synchroniseren kan via dat ronde pijltje op je ereader homepagina. Geen kabeltjes nodig)

Als dit nog onduidelijk is moet je het even zeggen, dan pak ik boven mijn ereader even en maak ik foto's voor je

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Zo doe ik het ook. Zelf voor deze digibeet appeltje eitje

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Toch een foto gemaakt. Vergeten te zeggen, WiFi moet wel aan staan

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik koop ze via de computer via bol.com en dan synchroniseren.
    Ook een kobo aura 2 heel makkelijk.
    Ik heb nog niet gekocht via de e reader.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ook een kobo.
    Ik heb het ook met het kabeltje gedaan.
    En heel slecht... Ik heb m'n boeken niet gekocht maar gratis gedownload 🙈

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik koop ze ook via bol.com en dan synchroniseren met de kobo, vervolgens staat ze na de betaling dan op je e-reader.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik weet niet of het bij de Kobo ook kan. Maar bij de Kindle kun je ook dingen mailen naar je jezelf. En dan worden ze omgezet en op de Kindle gezet.

Ik zou anders bol.com even bellen.

13. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb daar in het begin ook problemen mee gehad dat ik niet kon synchroniseren met bol omdat ik ingelogd stond bij kobo. Uiteindelijk heeft de man van de bol-klantenservice me er stap voor stap doorheen geloodst en sindsdien geen problemen meer! Ik zou dus even bellen.

Deel Deze Pagina