Voor de corona 8.30 tot 15.00 op de maandag, dinsdag en donderdag. Woensdag 12 uur voor iedereen Vrijdagen groep 1 t/m 4 12 uur en 5t/m8 15.00 Tijdens corona niet heel veel anders. 8.30 tot 14.30 dus iets minder lang pauz3 tussen de middag. Woensdag 12 uur voor iedereen vrijdag 12 uur voor groep 1 t/4 de rest 14.30
De schooltijden zijn maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.45-15:00. Op woensdag van 8.45 tot 12:30 Voor groep 1&2 geldt dat ze alleen de vrijdagen vrij zijn.
Daar zou ik dan weer totaal niet blij mee zijn. Ik ben zo blij dat mijn kleuter gewoon 2 hele middagen vrij is (hele school overigens, dus nog lekkerder). Ik zou het echt te lange dagen vinden en aan de week vakantie heb je nou werkelijk niks als je ook oudere kinderen hebt.
Heb je wel 1-op-1 tijd met je jongste in/om huis (er even vanuit gaande dat je die niet een week bij opa/oma onderbrengt). Ik zie zelf nog liever zo'n zelfde constructie als bij @1986Lynn dan wat ze bij ons hebben: heel veel studiedagen omdat het rooster op woe. van 8.30- 12.15 en de overige dagen van 8.30- 14.15 is. Soms plakken ze zo'n studiedag heel handig aan een andere vrije dag vast: dan zijn ze bijv. de dinsdag na pasen vrij vanwege studiedag. Maar minstens net zo vaak plannen ze het gewoon hap snap in. Zo is ons kind volgende week woensdag vrij en tevens de vrijdag van de week daarop. Beiden vanwege studiedag. Superhandig, not
Een dagdeel vrij kan natuurlijk wel, maar de leerkrachten willen 'alles', dus EN eerder uit EN de woensdagmiddag vrij (kleuters de hele woensdag vrij) EN de vrijdagmiddag vrij. Dan kom je niet meer aan het aantal lesuren dat kinderen moeten volgen.
Vanmorgen gesprek gehad met de directeur. Komend schooljaar (2021-2022) gaat natuurlijk niet lukken, maar dat had ik ook niet verwacht en dat hoeft van mij ook niet. Ze willen het in schooljaar 2021-2022 al wel in week leggen zodat ouders er aan kunnen wennen. Dus er wordt aan gewerkt . Ook weten ze nog niet zo goed hoe ze de uren dan willen. Of meegaan met een heel groot deel van de scholen hier, dus van 8.30-14.00u. Of toch de woensdagmiddag nog wat vrijhouden en dan ma/di/do/vr van 8.30-14.30 en dan woensdag van 8.30-12.00u. Maar ik vind beide opties erg fijn.
Ze eet alles zo langzaam, maakt niet uit wat; pizza, rijstgerechten, pastagerechten, aardappels en groente, patat, brood, snoepjes, koekjes. Voor alles neemt ze uitgebreid de tijd. En ik was vroeger precies zo, en mijn moeder zei ook dat ik door moest eten en ik had geen flauw idee hoe ik nog sneller moest eten. Dus ik probeer er nu maar niet teveel op te letten, want dat helpt toch niet en hoop dat het (net als bij mij) in de pubertijd overgaat.
Wat zijn er veel scholen met een continue rooster ! Hier zijn de tijden: Ma,di,do,vr van 8.30-12.00 en dan 13.15-15.15 Woensdag van 8.30 tot 12.00 Omdat ze veel uren draaien hebben we veel studiedagen.
Begin van het schooljaar is wel heel snel, maar het kan ook halverwege. Einde dit schooljaar al bekend maken hoe het gaat worden en dat het na de kerstvakantie in gaat. Dan heeft iedereen tijd genoeg om het met werk enz te regelen en hoef je niet een compleet schooljaar te wachten.
Hier zijn we met Corona overgegaan op continu rooster. Er is besloten dit zo te houden. Tijden zijn nu aangepast naar: Ma di do 8:30-14:30. (Groep 1 is dinsdagmiddag ook vrij) Wo en vrijdag 8:30-12:15 Groep 5t/m8 vrijdagmiddag tot 14:30 Ik vind het wel gezellig om 2 middagen samen te kunnen lunchen. Voor Corona was het tussen de middag thuis lunchen. Boel heen en weer gerace. En de meeste kinderen bleven al over, dus we hadden eigenlijk al besloten zoon ook standaard te laten overblijven.
Hier altijd al continu rooster. Op maandag, dinsdag en donderdag is het van 8:30-14:45 en op woensdag en vrijdag van 8:30-12u. Vanaf groep 5 is de vrijdag ook een lange dag tot 14:45. Vanwege Corona zijn er gespreide breng en haaltijden. Gr 1 t/m 4 beginnen 5 minuten eerder en zijn 5 minuten eerder uit. De overige groepen beginnen 10 minuten later en zijn 10 minuten later uit.
Waarom niet? Hier kan dat wel! Ma, di en do (lunchen op school) 8.30-14:45 Wo en Vrij (lunchen thuis) 8.30 - 12:30 en dat is voor alle klassen. (1-8). Ik vind dit echt een ideaal rooster!
Hier nu dus twee keer continurooster, maar voor Corona had de oudste dat niet. Wel at ze in de praktijk altijd op school, omdat ik anders de hele dag alleen maar aan het brengen en halen was (verschillende schooltijden en dan tussen de middag ook nog heen en weer) en ook omdat ze een kwartier moet fietsen en er dan niet heel veel tijd overblijft om te eten. Continurooster had ze dus eigenlijk altijd al, alleen dan met een langere eetpauze en later uit.
Er kan best veel, als je maar aan de verplichte onderwijstijd komt: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schooltijden-en-onderwijstijd/vraag-en-antwoord/hoe-regelen-basisscholen-de-schooltijden-en-lesuren#:~:text=Leerlingen van basisscholen moeten minimaal,schooljaren (bovenbouw) 3.760 uur. @2jongensmama: In die optie zit ook niet alles, eerder uit ontbreekt. Mijn oudste heeft dezelfde begintijd, maar haar hele dagen eindigen om 14.15u. De vrije middag op de vrijdag die jouw kinderen hebben, maken ze eigenlijk op de ma, di, do middag. Dat compenseert dus. En en en kan niet, dan haal je die verplichte onderwijstijd niet.
Dat lijkt me dan voor een groot deel van de werkende ouders geen andere optie hebben dan 'onderbrengen bij opa en oma' of andere opvang. Wij hadden dat zelf wel geregeld kunnen krijgen met ons werk ivm man die wel ruim in zijn vrije dagen zat en ikzelf met een parttime aantal uren en onregelmatig werken. Dat had ik dan wel geschoven gekregen. Dus inderdaad dan is het wel gezellig. Maar de meeste mensen hebben maar 5 weken vakantie per jaar en de kinderen normaal gesproken 12 weken per jaar. Een aantal vakantieweken moet dus al opgevuld worden met opvang/oppas, wat nou eenmaal zo is als je beide werkt. Zo'n week extra voor alleen een kleuter klinkt dan wel heel romantisch als 1-op-1 tijd maar lijkt me vooral heel erg onpraktisch bij kinderen in verschillende leeftijden.
Dat is waar, maar onder aan de streep kost bso per uur natuurlijk meer. Maar goed, hier is tegen het continurooster gestemd, dus hoef het niet precies uit te rekenen.