Mensen, HELP! Ik woon hier nu twee maanden, en heb al een aantal keer de keuken schoongemaakt, alleen ik krijg het niet voor elkaar.. Wij hebben hier een schoonmaker, ik woon met andere studenten en volwassenen, maar die schoonmaker maakt de keuken nooit schoon.. Waarom niet? Geen idee, maar ze doet het niet.. Nu ben ik net begonnen met alles in te spuiten met spul dat vet oplost, alles plakt, het is echt een gore bende.. Nu heb ik genoeg tijd om het te doen, en wil hier dus ook echt mee bezig deze week.. Aan het eind van de week hoop ik dat de keuken blinkt! Hebben jullie tips om bijvoorbeeld van schimmel af te komen? {zit in de keukenkastjes, niet mijn kastjes, die is helemaal schoon } Hoe kan ik van alle plakrandjes, vieze ramen, vetaanslag afkomen? Ik zit met mijn handen in het haar, hoe moet ik dit nou doen? Ik dacht dat ie redelijk schoon was, totdat ik alle kastjes opengetrokken heb en bezig was met het gasfornuis.. Het enige wat ik kan zeggen is, GEDVERDERRIE.. Sorry voor het lange verhaal.. Nouja, alvast bedankt voor alle tips! Liefs, Laura
ik zag dit laatst op een van de tv programmas (volgens mij hoe schoon is jouw huis o.i.d.) soda 4 scheppen zuiveringszout 4 scheppen wasmiddel vuile was 4 scheppen handzeep 4 pompjes (4x pompen) ze kregen er de meest vieze dingen mee schoon. Heb het meteen opgeschreven, moet het nog even uitproberen hihi.
Ik gebruik Witte Reus keukenontvetter en dat werk super! Heb ook eens die van Mussel gebruikt, maar dat was bocht, dat ontvette voor geen meter...
Ik heb hier een super tip tegen klakaanslag. Heb 2 hele lieve zindelijke konijnen die netjes in hun wc bak de behoeften doen. Het grote nadeel van konijnenpies (en de reden dat ik zoooo blij ben dat ze zindelijk zijn!) is dat het teveel aan kalk wat die beestjes binnenkrijgen (en in elk konijnenvoer zit eigenlijk al te veel kalk) via de urine er weer uit gaat. Die toiletten hebben na een week (waarin ik ze wel 3 keer verschoon) een laag kalk onderin zitten waar je neit goed van wordt, en die stinkt. Ik schrob ze uit met afwasmiddel, daarna gat er een flinke scheut azijn in. Azijn lost alle kalk op (gaat zelfs bruisen) en mijn konijnentoiletten zien er altijd als nieuw uit. In navolging: ik maak de spiegels schoon met een beetje azijn op een doekje en de kalk krijg ik uit de wc door de pot in te spuiten met azijn. Mijn kranen en wasbakken zijn ook weer helemaal glanzend en zelfs de hardnekkige kalkplek onder de door lief (voor ik erbij kwam) nooit schoongemaakte kraan in de toilet is weg na 2 keer rustig laten inwerken en poetsen! Super goedkoop en het werkt fantastisch!
een geparfumeerde versie van amoniak! Het is puur verif dus wel uitkijken met inademen,handschoenen aan en goed luchten als je er mee bezig bent. Ik gebruik het sinds kort de keuken met een sopje warm water van geparfumeerde amoniak en het resultaat is echt geweldig en het maakt ECHT goed en makkelijk schoon! Ook de rolluiken, glazen douche deur etc geweldig resultaat!
Als het echt goor is dan gebruik ik Quick & Brite. En verder werkt alles van HG super!! Is wel wat duurder, maar dat merk je ook.. Met de ontkalker hoef je niet eens te boenen gaat er zo af, etc. Allebei super spul!! Gr. Carlien
Voor de schimmel HG werkt echt superrrrrr, ik spoot het erop in de badkamer en het droop er zo af! Ik gebruik voor de keuken muscle en dat werkt voor mij wel prima!
Ik weet niet hoe je het schrijft maar Cilit bang spray krijgt het meest vette nog schoon. Even laten intrekken en een hete doek erover. Het is een klus maar het lukt uiteindelijk wel.
Voor schimmel werkt chloor ideaal. Beetje chloor (of zelfs glorix) erop spuiten of op een sponsje op de schimmelplekken deppen, even laten intrekken en de schimmel is weg. Voor kalk werkt azijn ideaal en voor vettigheid is Dasty van de Wibra mijn favoriet.
voor de magnetron (binnenkant) een bakje water met citroensap een paar minuten aanzetten en dan met een vochtige doek afnemen..
Super! Dankjullie wel voor alle tips! Het is nog steeds niet klaar, maar ga straks weer heerlijk bezig.. -_- Ik baal alleen wel dat mijn huisgenoten me eigenlijk niet willen helpen..
hihi, sorry maar ik moest ontzettend lachen toen ik de titel van dit topic zag en krijg gelijk flashbacks naar mn studententijd. Toen was onze strategie altijd de keuken gedurende een maand of 5 zo ranzig laten worden als maar kon (en dan bedoel ik dus ook echt heeeeel erg goor, lees: aangekoekte en beschimmelde etensresten in de hoeken, dode muizen onder de tafel en meer van die heerlijkheden) en dan iemands moeder uitnodigen om hem weer schoon te maken. Maar ik vrees dat dit voor jou niet gaat werken . Helaas ben ik nog steeds geen schoonmaakwonder dus van mij geen gouden tips, maar gelukkig heb je er al genoeg gehad zie ik
Gewoon ordinaire ammoiniak gebruiken, verdunnen met water. Alleen moet je de lucht niet opsnuiven. Wat er niet goed af gaat, puur ammoniak gebruiken.