Wie weet er toevallig hoe lang je dit mag gebruiken? Ik ben vorige week ontzettend ziek geweest (griep) en ben nog niet hersteld. Nu gebruik ik dus al 8 dagen 2 stuks paracetamol per dag. Het is 500 mg dus op een dag 1000 mg. Kan dit kwaad? Ik wil er mee stoppen maar heb heel veel last van mijn ziekte (zie onderschrift) dus moet nog zeker een week doorgaan denk ik. Ik moet vanmiddag naar de dokter maar een antwoord nu stelt me wat geruster misschien want ik voel me niet lekker
Je mag er 6 op een dag dus 2 valt dan wel mee. Vanwege m'n zwangerschap mag ik geen pijnstillers meer, alleen paracetamol...en dat zou in principe elke dag mogen. Slik er overigens geen 6 elke dag hoor want dan helpt het op een gegeven moment ook niet meer denk ik. Beterschap...
Mij is altijd verteld dat je niet langer dan 5 dagen moet slikken zonder overleg met je arts. Nu weet ik uit ervaring dat je het wel langer kan slikken (heb het ook een langere tijd dagelijks gebruikt toen ik aan t herstellen was van hersenvliesontsteking) maar ik zou t toch wel even overleggen aangezien iedereen weer anders is.
"Hoe lang?" Meestal is paracetamol maar voor enkele dagen nodig. Gebruik het tot de klachten verdwenen zijn. Heeft u het medicijn zonder overleg met uw arts gebruikt? Neem dan in elk geval contact op met uw arts als u na vijf dagen nog altijd een pijnstiller nodig heeft. "Zwangerschap" U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Heeft u meer dan vier tabletten per dag nodig, overleg dan eerst met uw arts. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan ook eerst met uw arts. ---------------------------------------------------- Geen paniek dus
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik moet zowieso met de arts overleggen vanmiddag. Ik denk dat ik over een paar daagjes wel van de paracetamol af mag.
Paracetamol is het beste wat je kan gebruiken (het minst schadelijk). Je mag max 6 tabletten per dag. Natuurlijk moet je het niet langer gebruiken dan nodig is, maar 2 weken kan echt geen kwaad. Zeker niet als je er maar 2 op een dag gebruikt. Er zijn mensen die (op voorschrift van een arts) jaar in jaar uit 6 of 8 paracetamols op een dag gebruiken.
mijn moeder gebruikt al jaren dagelijks paracetamol ivm chronische pijnen.. schijnt beter te zijn dan ibuprofen.. Maar ik zou het wel even overleggen met je ha