Wat zijn nou de beste/fijnste pannen

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 13 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Omdat we vanaf volgende week op inductie gaan koken wil ik een nieuwe pannenset aanschaffen. Zie alleen door de bomen het bos niet. Ik wil zeker niet bezuinigen op pannen en er zeker van zijn dat ze duurzaam zijn en prettig in gebruik. In ieder geval geen teflon of andere zooi als anti-aanbaklaag.

Wat zijn nou echt goede pannen?

2. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Wij hebben een hapjespan en koekenpan van Greenpan waar we erg tevreden over zijn. Fijne dikke bodem wat goed werkt op inductie en geen zooi in de bodem. Van kookpannen hebben we BK q-linair master. Wel gewacht op een aanbieding, want het is flink aan de prijs. Heerlijk met glas in het deksel zodat je het in de gaten kan houden hoe hard het kookt en met afgieten zó ideaal!

3. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.112
    1.176
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook BK qulinair. Dat afgietsysteem is de uitvinding van de eeuw. Ideaal

Koekenpannen hebben we gewoon van de Ikea en dan gaan ze de vaatwasser in en vervangen we gewoon regelmatig

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Wij ook BK Q-linair, nog steeds erg blij mee. Vind het ook een redelijke prijs voor goede pannen.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier ook 2 wokpannen van Greenpan. Ze worden hier intensief gebruikt, helaas bakken ze nu na zo'n 2 jaartjes wel aan. Ook mijn Tefal koekenpannen zijn niet oké (zwarte laag laat los), dus ik lees vooral even mee. Ik zat zelf aan Le Creuset te denken. Onze kookpannen zijn van BK en hadden we met gas ook al. Ik kon ze gewoon gebruiken en ze doen het ook prima, dus deze houden we lekker.

6. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    BK flow cool!
    Ideaal met het afgietsysteem en de handvaten worden niet heet:thumup:

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb onlangs een koekenpan gekocht via onderstaande link. Kwam via facebook regelmatig voorbij en vond ze wel interessant. Als ze niet bevallen mag je ze terugsturen en krijg je je geld terug. Niet nodig gebleken, want echt een fantastische koekenpan!

https://onyxcookware.nl/products/koekenpan-26cm

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Worden de handgrepen niet heet bij de BK q linair?

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij hebben bijna exact dezelfde combinatie, maar een iets ander type van BK. Inderdaad superfijn, glazen deksels, handig met afgieten en ze zien er nog als nieuw uit. Hij lijkt het meest op BK Simplicity Pannenset.

Stoeptegel vindt dit leuk.
  10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik kook nu nog op gas, maar ben zeer tevreden met mijn Fissler kookpannen met loeizware bodem waar ik al zo'n 20 jaar mee kook :) deze zijn zelfs ook geschikt voor inductie (alhoewel ik me afvraag of dat na 20 jaar gebruik op gas nog geldt :roflmao:)

Dus als ik nieuwe pannen zou kopen, worden het weer Fissler pannen!

11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb BK pannen, al 15 jaar oud en zien er nog als nieuw uit! Blijven er goed uit zien!

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Le Creuset, Sigg, Demeyere en greenpan, allemaal merken waar ik tevreden over ben.

Maar het loont om een goede aanbieding af te wachten, scheelt honderden euro's als je een complete set wil kopen.

13. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

BK ceramic stone bevalt ons erg goed. Hadden ook een keramische Tefal maar die was waardeloos. Kookpannen hebben we ook van BK, behalve mijn soeppan van minstens 15 jaar oud, die is van Le Chef.

Deel Deze Pagina