Omdat we vanaf volgende week op inductie gaan koken wil ik een nieuwe pannenset aanschaffen. Zie alleen door de bomen het bos niet. Ik wil zeker niet bezuinigen op pannen en er zeker van zijn dat ze duurzaam zijn en prettig in gebruik. In ieder geval geen teflon of andere zooi als anti-aanbaklaag. Wat zijn nou echt goede pannen?
Wij hebben een hapjespan en koekenpan van Greenpan waar we erg tevreden over zijn. Fijne dikke bodem wat goed werkt op inductie en geen zooi in de bodem. Van kookpannen hebben we BK q-linair master. Wel gewacht op een aanbieding, want het is flink aan de prijs. Heerlijk met glas in het deksel zodat je het in de gaten kan houden hoe hard het kookt en met afgieten zó ideaal!
Wij hebben ook BK qulinair. Dat afgietsysteem is de uitvinding van de eeuw. Ideaal Koekenpannen hebben we gewoon van de Ikea en dan gaan ze de vaatwasser in en vervangen we gewoon regelmatig
Hier ook 2 wokpannen van Greenpan. Ze worden hier intensief gebruikt, helaas bakken ze nu na zo'n 2 jaartjes wel aan. Ook mijn Tefal koekenpannen zijn niet oké (zwarte laag laat los), dus ik lees vooral even mee. Ik zat zelf aan Le Creuset te denken. Onze kookpannen zijn van BK en hadden we met gas ook al. Ik kon ze gewoon gebruiken en ze doen het ook prima, dus deze houden we lekker.
Ik heb onlangs een koekenpan gekocht via onderstaande link. Kwam via facebook regelmatig voorbij en vond ze wel interessant. Als ze niet bevallen mag je ze terugsturen en krijg je je geld terug. Niet nodig gebleken, want echt een fantastische koekenpan! https://onyxcookware.nl/products/koekenpan-26cm
Wij hebben bijna exact dezelfde combinatie, maar een iets ander type van BK. Inderdaad superfijn, glazen deksels, handig met afgieten en ze zien er nog als nieuw uit. Hij lijkt het meest op BK Simplicity Pannenset.
Ik kook nu nog op gas, maar ben zeer tevreden met mijn Fissler kookpannen met loeizware bodem waar ik al zo'n 20 jaar mee kook deze zijn zelfs ook geschikt voor inductie (alhoewel ik me afvraag of dat na 20 jaar gebruik op gas nog geldt ) Dus als ik nieuwe pannen zou kopen, worden het weer Fissler pannen!
Le Creuset, Sigg, Demeyere en greenpan, allemaal merken waar ik tevreden over ben. Maar het loont om een goede aanbieding af te wachten, scheelt honderden euro's als je een complete set wil kopen.
BK ceramic stone bevalt ons erg goed. Hadden ook een keramische Tefal maar die was waardeloos. Kookpannen hebben we ook van BK, behalve mijn soeppan van minstens 15 jaar oud, die is van Le Chef.