MP: verzendkosten, ook betalen voor de doos??

Discussie in 'De lounge' gestart door juenco, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik heb iets gekocht op MP. Nu zijn de verzendkosten voor een pakket atijd 6,75 en dat heb ik ook overgemaakt. Nu zegt de verkoper dat ze een speciale doos heeft besteld bij het postkantoor en dat die doos 2,95 kost.

Ze vraagt nu aan mij of ik dat ook wel even wil overmaken. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje raar...je kunt het toch zelf in een doos verpakken en opsturen?

Of is dit normaal?

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Euh.... ik vind het persoonlijk een beetje vreemd.
    Heb 2x iets verkocht via MP en toen zelf de kosten voor de doos die ik had gekocht 'gedragen'. Had zo niets in huis dus maar wat gehaald. Maar zou dat zelf nooit op de koper verhalen eerlijk gezegd, tenzij het echt een speciale (dure) verpakking zou zijn...

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    bij de supermarkt kan je gewoon dozen pakken dat doen wij altijd
    ik zou t lullig vinden om de koper voor de gekochte dozen te betalen

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ze had toch een doos uit de supermarkt gratis kunnen halen...ik zou het dus niet willen betalen..

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

heel apart.. je kan toch gewoon een doos halen in de supermarkt.. jij hebt er toch niet om gevraagt zei heeft er voor gekozen dat ding te kopen hoor probleem...

zo ie zo vind ik het stom om iets te vragen voor verpakking.. op mp zie je ook wel eens staan ik bereken extra geld vanwege het inpakken en inpakmatriaal.. nou je krijgt gewoon een gebruikte tas van de ah of een doos waar wijnflessen inzaten (dus gehaald bij de supermarkt...

6. tulip

tulip Niet meer actief

nee, ik verpak het zelf ook altijd in een pamperdoos ofzo, daar reken ik niks voor.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb nog nooit iets gevraagd voor de verpakking en heb daar ook nog nooit voor hoeven te betalen, beetje raar wel ja...

8. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank voor de reacties. Ik wil haar nu een mail sturen dat ik niet bereid ben om de doos te betalen. Ik ben alleen een beetje bang dat ze het product gaat terughalen bij het postkantoor (daar ligt het pakket nu en het wordt maandag verzonden)

Mwah, trouwens dat kan vast niet, want ze heeft de verzendkosten, die 6,75 vast al betaald.

Ze moet het maar accepteren hoor vind ik. De advertentie stond er al lang op en toch ging ze alleen akkoord met een bod van 30 euro (ik had 25 geboden) hebben we nu dus beiden wat te lijden ;)

9. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal dan even wachten met mailen totdat je pakket binnen is ;)

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Uhm das een goeie...ware het niet dat ik de mail net heb verzonden :$

Haha, muts dat ik ben :cool:

11. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik zou het ook niet betalen. Wat een onzin. Had ze dan maar van te voren moeten melden.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb trouwens laatst 1 keer de verpakking wel doorgerekend, maar dat ging over mn buggy. Die wilde ik eigenlijk alleen laten ophalen, omdat het anders zo'n gedoe is, maar iemand ver weg had wel een super mooi bod. Aangezien ik niet zulke grote dozen heb liggen heb ik dat toen netjes gestuurd: ik wil de buggy wel opsturen, maar dan moet ik wel de verpakking doorrekenen. Vond diegene geen probleem. Maar ik heb dat dus wel eerst aangeven voor de deal rond was zeg maar.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja maar als er als verzendstkosten 6,95 is afgesproken dan is dat toch voldoende, anders brengt ze die doos maar terug en stopt ze het in een plastic zak :)
    Wat een onzin zeg, ze had ook een kartonnen doos van de winkel mee kunnen nemen e.d.!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik zou het ook niet betalen hoor !!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ze het vantevoren aangeeft, is het prima. Maar als ze er achteraf mee komt, vind ik het raar!

16. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze al van plan was om een doos te kopen had ze dat van te voren toch ook kunnen zeggen als ze geen zin had om een gratis doos bij de super te scoren!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ze kan de doos niet meer terughalen bij het postkantoor

18. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets overmaken hoor. Had ze van tevoren moeten bedenken. Jij hebt immers niet om een speciale doos gevraagd en elke supermarkt heeft gratis lege dozen. Bovendien was de koop al rond op basis van jouw bod en de eerder vermeldde verzendkosten en dan moet ze niet even later met een naheffing komen.

19. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mooi zo ;)

20. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Inderdaad ze had met jou moeten overleggen over het verzenden. Dus met 6,75 ben je akkoord gegaan. En ook bij ons worden gewone dozen van de krantenbak gebruikt.

Deel Deze Pagina