Schoolverlater en krijg geen werk ergens recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MICH18, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Beste,

Ik vraag me af als ik ergens recht op heb als ik stop met school (heb niveau 3 gehaald) ga niveau 4 doen maar misschien dat het toch te hoog gegrepen is.... Ik ben dan altijd bang wat als ik dan geen werk vind waar heb ik dan in godsnaam recht op?

Hopelijk kunt u mij hierop antwoord geven! (jaarinkomen van vriend is minimum) Krijg ook volledige zorgtoeslag/kindgebondenbudget/huurtoeslag.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt: 21 jul 2014
    Beste MICH18,

Je wilt weten of je ergens recht op hebt als je stopt met school.

Om in aanmerking te komen voor een uitkering dien je verzekerd te zijn. Dit ben je als je werkt.

Op basis van wat je schrijft ben ik bang dat je geen recht hebt op een uitkering van UWV. Mogelijk heb je wel recht op een Bijstandsuitkering (WWB). Dit is echter wel afhankelijk van het totale gezinsinkomen.

De WWB kun je aanvragen via werk.nl. De beoordeling en uitvoering van de WWB doet de gemeente. Heb je hier vragen over? Dan kan je deze stellen aan jouw gemeente.

Ook kan je op berekenuwrecht.nl kijken of jij en je partner nog in aanmerking komen voor andere regelingen.

Ik wens je heel veel succes met niveau 4!

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina