'Schoolziek'

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Feye, 7 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zoon had er een handje van om zich "ziek" te melden halverwege de dag (groep 5) en zijn juf ging er in mee.Hij was niet ziek maar miste mij dan en hij moest erg wennen aan de nieuwe school.Ik ben er in het begin niet al te streng in geweest maar wel duidelijk gemaakt dat mama missen geen reden is om je ziek te melden.Eenmaal in groep 6 heeft hij zich 1x namaak ziek gemeld, ik kwam hem ophalen en hij sprong vrolijk op van zijn stoel....ik heb hem gelijk teruggestuurd de klas in en gezegd dat ik hem einde van de dag pas weer ophaal.Vervolgens goede afspraken gemaakt met de leerkracht ,hij mocht alleen bellen als hij echt wit was,koorts had of gespuugd.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Oh wat sneu zeg :( hebben jullie het er op school al eens over gehad?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    We hebben een goed gesprek gehad. Ook gevraagd of wat we meekrijgen van WhatsApp en van zijn verhalen of het echt een onrustige klas is.

Dat was het zeker, is er heel erg mee bezig. De klas heeft heel veel jongens. Veel van die jongens zijn zich dan ook aan het bewijzen. Juf heeft haar handen vol.

Ze heeft de druk van de ketel kunnen halen door aan te geven dat ze kan helpen bij toetsen of hij goed start en hoeveel tijd hij bezig is met de vragen.

Het was in plaats van een half uur een uur maar een goed gesprek.

Ook gekeken wat zijn invloed is op de groep. Hij is heel erg opgelucht!

Dus even een keer goed nieuws. Heeft ook zin om naar school te gaan. Nee niet alles is leuk en het lost niet alles op zoals geen vrienden maar hij wil naar school.

Toen we thuis kwamen was er ook naast minecraft tijd voor wat anders. Hij heeft een dik uur gezeten met diamond painting.
    Die had hij nog liggen en het was elke keer geen tijd/zin/moe etc

Nu zelf besloten om het te maken en hij vond het heerlijk. Het was ontspannen zei hij. Kijken hoe het nu gaat.

Fristi2012 en Spectre vinden dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie een goed gesprek gehad hebben op school! Dat is zo belangrijk.
    Het klinkt een beetje als de klas van mijn zoon, merendeels jongens en dat is te merken. Dan zitten er ook nog een paar kinderen in de klas die extra begeleiding nodig hebben en het is sinds dit jaar een deelklas dus de leerkracht heeft de handen vol. Ook in zijn klas is het momenteel dus wat onrustig.. Vooralsnog gaat zoon graag naar school, op een enkele keer na. Wel nog op gesprek geweest, omdat hij vaak thuis kwam met klachten over pestgedrag.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Vervelend dat je de situatie herkend. Hier zal het er ook mee te maken hebben dat het gr 8 is. Bij ons is het een klas vol hoogbegaafde kinderen dus voldoende rugzakjes aanwezig. Ook is het een groep met een vrij groot leeftijdsverschil. Zo zijn er 10 jarige, het gros is 11 wat 12 gaat worden en een enkeling 13.

Vandaag ziet hij er wel weer tegen op. Ik ben bang dat het voorlopig zo blijft, de ene keer zin en de andere keer niet.

Net gaf hij aan dat sommige dingen echt saai zijn. Tja dat had je gisteren ook bij de juf kunnen zeggen.

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Hier was oudste zoon na de vakantie elke week een dag a 1-2 echt ziek, echt snachts spugen tot in de middag de volgende dag, de week erop weer hele erge hoofdpijn en echt ziek en dan weer uitslag over zn hele lijf en niet lekker, last van zn luchtwegen maar elke keer weer na 2 dagen naar school.
    Toch maar een afspraak gemaakt om ff naar zn longen te luisteren en hij zei tegen die arts mn energie is zoooo snel op op een dag. Ze zegt dat snap ik wel want je hebt gewoon koorts.
    Deze loedermoeder had hem dus weer te vroeg naar school gestuurd omdat hij niet ziek ziek was. Na het bezoekje huisarts heb ik hem een week thuisgehouden en uiteindelijk gaat het weer. Misschien toch volgende keer een dagje extra thuis maar goed bij deze clown Bassie moet je ook niet te snel toegeven want hij zeurt nooit dat hij naar school moet maar leuk vind hij het meestal niet.

Deel Deze Pagina