Hier regel ingevoerd ene jaar sinterklaas met mijn ouders en dan kerst schoonfamilie En jaar erop andersom Me ouders doen er niet moeilijk om maar schoonouders pff Dit jaar is sinterklaas met ze maar nu al gezeur om de kados
Mijn schoonouders kopen voor ieder kind voor hetzelfde bedrag een aantal cadeautjes. Thuis doen we niks, alleen schoentjes zetten. Maar vorig jaar hadden mijn schoonbroer en schoonzus gevraagd of m'n schoonouders het geld zo wilden geven voor op de spaarrekening want ze hadden al zoveel... Lekker lullig, kregen die van ons cadeautjes en m'n neefjes niks Wij hebben gezegd dat we dat op die manier dus niet meer willen, zooo lullig. Lekker bedacht ook van schoonfamilie, sjonge jonge, kan er nog boos om worden
Kun je met je schoonzus niet afspreken hoeveel cadeau's jullie ieders gaan kopen voor die 50 euro? onder het mom van anders krijgen we scheve gezichten. Wij vieren sinterklaas met m'n schoonouders. Wij krijgen geld van m'n schoonouders en kopen daar zelf wat voor. Onze eigen cadeau's komen daar dan nog bij. Gelukkig zit mijn schoon familie op 1 lijn. Met kerst doen we cadeautjes met mijn familie.
Ts , het kind van 8jr ziet toch alleen de cadeaus bij het gezamenlijk sint vieren bij de schoonfamilie?? Wat jullie kind op een andere dag aan cadeaus krijgt merken de andere kinderen toch niets van?? Hier alleen sint bij de schoonfamilie, het aantal cadeaus is afgesproken zodat elk kind even veel krijgt. Nu vieren mn zwager en schoonzus het ook nog bij haar eigen familie. Dus ja, hun kinderen krijgen nog meer cadeaus. Prima toch! Mijn kids worden genoeg verwend en ze weten niet dat hun nichtjes 2x sint vieren
ik vier alle feestdagen thuis omdat ik chronisch ziek ben zou het teveel van me vragen...wie komt die komt, wie niet dus niet geen verplichtingen of verwijten.
Maar vindt iedereen het dan echt redelijk dat een 8 jarige cadeautjes gaat tellen en dan vervolgens gaat klagen dat een ander meer krijgt?? Ik schrik hier best wel van. Ik heb toch een ander idee over opvoeden..in dit geval zou ik denken: jij krijgt volgend jaar helemaal niks meer en mag kijken hoe de anderen hun cadeautjes uitpakken.
Logisch van het kind. Maar ben het helemaal eens met jou. Ondankbaar wel. En de ouders horen hier op in te spelen.
Daarom besteden wij de 50 euro van mijn ouders aan (de afgesproken) drie cadeaus per kind (want ook niet materialistisch opgevoede kinderen kunnen tellen ) en geven we de rest thuis. Vorig jaar kreeg een nichtje van me een Xoomy tekending (de grote) en mijn neefje een kleine. Leg maar eens uit dat Sinterklaas haar de grote geeft en hem de kleine. Hij was echt een beetje verdrietig want hij had het op zijn lijstje en zij niet eens.... Extra bijgeven kan dus ook minder goed uitpakken.
Wij doen dat inderdaad wel zo ongeveer. Hoe ga je een kind uitleggen dat een nichtje of neefje veel meer cadeaus krijgt? Of iets veel groters? Waarom doet Sinterklaas dat? Nu zit je ook wel met school en als ik hier op het forum lees wat er soms gegeven wordt.... dan krijgen onze kinderen maar weinig en kleine dingen . Gelukkig zijn onze kinderen altijd blij met wat ze ook krijgen. Maar in de familie proberen we het wel een beetje gelijk te houden. En dat gaat gelukkig prima hier! Wij zijn helemaal niet materialistisch trouwens.
Tja waarom..gaat al jaren zo hier...heeft nog niemand over geklaagd. En wij zijn dan wel de meest bescheiden qua cadeautjes. Hier zijn het geen mega cadeaus maar een paar leuke dingetjes. Maar war je zegt..zo gaat ht op school toch ook. Vorig jaar had een klasgenootje een ds in zn schoen! Mijn dochter had toen een mandarijn en sinterklaas stickertjes...dat hoefde ik ook niet uit te leggen..zij is gewiin tevreden met wat ze krijgt en zo ook met de neefjes en nichtjes. Gaf het voorbeeld al haar "grote" cadeau een vloerpuzzel was en van neefje en nichtje een storio. Mijn kind is raar dan zeker...die zal echt niet zeggen dat dat niet eerlijk is hoor.
Nou ja, precies dus! Ik begrijp er ook geen snars van Vorig jaar hebben ze verteld dat Sint niet meer bestaat en uitgelegd hoe of wat. Het was trouwens mijn schoonmoeder die begon over tellen van cadeaus enzo. misschien iets wat zij stiekem al jaren doet?? Ik ben nu wel 2 wat 'grotere' cadeaus waar ik al over twijfelde, aan het omruilen voor twee kleinere, maar dat is puur omdat ik zelf dat gevoel heb. Mijn kind komt niets tekort, maar ze is met alles blij. Geef haar een gratis wuppy van de AH en ze is door het dolle heen! Wat ik al eerder zei, het gaat om het feest, lekker uitpakken, niet meer en niet minder. 8 jarige opsodemieter is trouwens 4 jaar alleen geweest voordat broertje en nichtje kwamen. Je had die zakken toen eens moeten zien!! Werkelijk!! Ik heb mij toen weleens plaatsvervangend zitten schamen, want het was 2 zakken vol voor een kind! En kreeg ook nog eens 2 zakken vol bij de andere opa en oma! Dus broertje en nichtje hebben heel wat in te halen . Nee hoor, dat is gekscherend, maar waarom oma (schoonma) er nu dan zo over doorzanikt Zucht Maar goed, ze heeft me lekker te pakken, de onzekere ik komt keihard naar boven...
Sorry, ben het hier niet helemaal mee eens.Tuurlijk heb je kinderen die alles precies vergelijken en dan nog luidkeels commentaar durven te leveren dat ze niet genoeg hebben gehad. Maar toch horen en zien kinderen het verschil wel hoor. Mijn beste vriendin bijvoorbeeld vierde vroeger Sinterklaas met haar gezin, opa en oma erbij en nog haar oom, tante en nichtje (2 gezinnen met opa en oma erbij dus). Nichtje was enig kind van 2 werkende ouders en bij mijn vriendin hadden ze het iets minder breed. Nichtje kreeg de duurste en grootste cadeaus. Nichtje was dan wel wat jonger en mijn vriendin zei er nooit wat van (en was ook echt wel blij met wat ze kreeg) maar leuk is anders vertelde ze me vaak genoeg. Zij had namelijk ook dat grote barbiehuis wel gewild of het playmobilkasteel... Haar vriend had net zoiets toen hij ongeveer 7-8 jaar was, vertelde hij me laatst. Hij wilde heel graag een of ander duur spel voor de computer. Hij kreeg het niet (want ouders vonden het te duur). Zijn beste vriendje kreeg het wel. Zijn vraag aan mama: Mama, vindt Sinterklaas mij dan niet zo lief? (Zo denken kinderen namelijk ook!) Ga dat maar eens uitleggen aan je kind...
Vorig jaar begon mijn schoonzus in september, ja september al over Sinterklaas. Haar zoon is jonger als onze dochter dus het zal hem worst wezen wanneer en of Sinterklaas komt. Dit jaar heb ik gelukkig nog niks gehoord en hebben we gisteren besloten dat met pakjesavond alleen mijn moeder en mijn zusje en haar vriend komen. Dat zijn de personen die het dichts bij onze dochter staan en dus ook het leukst voor haar. Verder moeten hun zich maar aan ons aanpassen, wat geen probleem is, en maken we er een leuke avond van!
Altijd lastig zulke dingen in de familie. Bij mijn schoonfamilie vieren ze het ook niet samen meer. Ze hadden afgesproken dat er voor elk kind aan 30 aan cadeau's werden gekocht en niet meer. Ene schoonzus hield zich hieraan, andere schoonzus niet en overlade haar kids met dure cadeaus. Tja daar hebben ze twee jaar lang best ruzie over gehad en daarna afgeschaft. Waarin in ik de bescheiden zus groot gelijk geef. Afspraak is afspraak. Ik vind dit heel jammer, want vond het zelf als kind zo leuk om bij opa en oma met de neefjes en nichtjes in spanning de cadeaus uit te pakken! Mijn broer en zus hebben nog geen kind. Dus wij vieren het dit jaar thuis met geld toe geschoven van beide oma's. Voordeel geen gezeur om cadeaus (al zal mijn dochter er toch niet veel van mee krijgen) Maar toch vind ik het jammer!
Wij spreken in de familie, met een stuk of 10 nichtjes en neefjes, wel de aantal.cadeautjes met elkaar af en verder niet. De grootte, het geldbedrag etc, dat bekijkt ieder op zich..
Hemel ik ben toch blij met kinderen die gewoon 1 kado openmaken, zeggen 'bedankt Sint' en daarmee gaan spelen. Wij hebben vorig jaar volle zakken niet uitgepakte kado's meegenomen naar huis van opa en oma. Dit jaar krijgen ze bij opa en oma 1 kado per kind, wellicht iemand meer dan 1 omdat grootouders iets leuks tegenkwamen. Ik ben het echt eens met Tuc. Als ze hier zouden tellen en zeuren om andermans kado's, zou de Sint zijn zak weer komen ophalen. Als ik ergens niet tegen kan is de materialistische jaloezie.