(schoon)familie en Sinterklaas...

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Pfff gelukkig is het overal hetzelfde hahaha. Ik kreeg van mijn zus te horen dat ze dit jaar sinterklaas met z'n vieren thuis gingen doen. Haar kinderen zijn 12 en 9. Ik heb dus 12 jaar lang daar sinterklaas gevierd met opa en oma en haar kinderen verwend met cadeaus. Ook toen ik zelf vrijgezel en kinderloos was. Maar jah die van mijn zus geloven nu niet meer. Mijn dochter is 4 en voor haar begint het nu net leuk te worden maar dat is voor mijn zus en ouders blijkbaar niet interessant genoeg. ik ga geen discussie meer aan, ben er ZO klaar mee. Ik vier het ook thuis met mijn gezin en kerst ook.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat een heisa bij sommigen.

Mijn man riep gelijk al, Sinterklaas word bij ons gevierd en wie komen wil die komt, ik deel die mening en daar blijven wij ook bij. :D

Zijn ouders hielden zich daar gelijk het eerste jaar niet aan. Ze konden niet, en daarom mocht ze het dus erna uitpakken. Man heeft ze gelijk duidelijk gemaakt dat dit eens maar nooit weer is. ;)

Dit jaar komen beide oma's en opa's gezellig hier.

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit dus! Zou zo mijn zus kunnen zijn!! Ook wij hebben jaren sint gevierd met haar twee kinderen,die nu 14 en 11 zijn. Altijd kregen ze cadeaus. En sinds vorig jaar viert ze geen sint meer met ons. Tenminste... Als het bij mijn ouders is,als ze wat voor mijn dochter van bijna 4 en mijn nichtje van 2, moet kopen. Want daar heeft ze geen zin in...
    Ik heb het al eerder gezegd,het is hard,maar de buit is binnen,dus ja...

Ik heb het allemaal laten rusten. Ik hoor via mijn moeder wel wat we met mijn familie doen. Het is bij ons,dan wil zus wel(zonder cadeaus),maar ze kan het rustig een dag ervoor afzeggen.

En bij mijn schoonouders zie ik het ook wel. De dag was geen probleem,wel het aantal,maar daar heeft man over gepraat met zijn moeder. Dat ze moeilijk doet ;).

Inmiddels wat cadeaus binnen voor Sint,vandaag kwam een playdoh keukentje. Zo leuk! Heb nu al zin in dat bekkie van mijn dochter. Want ja... Daar doe ik het voor!

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

O wat ben ik blij dat ik nog geen Sinterklaas hoef te vieren... Als ik het zo lees bij sommige zou ik er gelijk klaar mee zijn..

Niemand verplicht ons iets, schoonvader niet en mijn ouders niet..

Persoonlijk vind ik trouwens dat de kados van tegenwoordig meer voor de buitenwereld is als voor het kind zelf..
    Zo kreeg ik vroeg veel knutselspullen want dat vond ik leuk. Kosten nog geen €20 voor mij.. Zuslief daarentegen tegen had een duurdere 'hobby' dus voor haar was het ongeveer €40? Nog nooit hebben wij daar over geklaagd of überhaupt gemerkt.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat ongelooflijk lullig zeg. Eigenlijk gewoon een walgelijke stunt van je zus. Ik denk dat ik haar medegedeeld had dat ze weg kon blijven. Bah!

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier lekker simpel: schoonouders doen er niet aan. Is bij hun geen traditie. Ze hadden er nooit geld voor. (wat echt hun eigen schuld is)

Mijn ouders doen al aan sinterklaas sinds ik en mijn zusjes klein waren. Ook toen we alle drie er niet meer in geloofde zijn we sinterklaas blijven vieren. En nu doet mijn dochter van bijna ook 2. Vorig jaar nog onbewust maar dit jaar is ze al erg met sinterklaas bezig. Wij ook, gewoon omdat ik zulke leuke herinneringen aan sinterklaas heb. Dat wil ik haar ook mee geven.

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn schoonouders komen niet, hoeft ook niet.. jaren sint gevierd en nu E. Er is,.doen ze het niet meer.. nja dan hoef je hier ook biet te komen als ze onze kado's krijgt..

Mijn ouders komen 5 dec. Savonds.. mijn vader zet de zak voor de deur en komen dan toevallig op de koffie.. ;) dag erna komt sint bij hun . En dat is altijd uitgebreid lekker eten enz. :)

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Niet dat schoonouders kados moeten geven, maar andere nichtjes / neefjes wel eb E. Niet, schiet in het verkeerde keelgat ;)

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja,het is eigenlijk bizar..
    Ik weet, ze heeft weinig te besteden, maar dat hoeft ook niet, echt niet! Het gaat gewoon om de gedachte…
    Ook voor mijn ouders is het echt niet leuk, het is zo'n geregel, dat het van mijn vader allemaal niet hoeft. Maar hee, ik heb een meisje bij wie dit nu echt leeft, dus dat zeg ik dan ook gewoon tegen ze!

En Sint is nog niet eens geweest of schoonzus heeft ook een leuke actie met kerst… vorig jaar afgesproken om te rouleren om ergens lekker te eten. Zo organiseren we het eens in de drie jaar. Hebben ze geen zin in, we zijn allemaal in de ochtend welkom, voor koffie en wat lekkers.

Ik heb net tegen mijn man gezegd dat we met kerst misschien maar ons eigen plan moeten trekken ;), we hadden het laatst over gezellig wat dagen weg of vragen aan de buren, waar we veel mee optrekken, misschien moeten we één van die twee opties maar moeten gaan doen :D

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Gelukkig heb ik dat niet.. Het word gewoon bij ons thuis gevierd de Sint komt hier.. Afgesproken zelfde aantal kadootjes en het is goed zo.. Ook kerst 1 dag naar mijn ouders wn. 1 dag naar schoonouders.. Kerstavond is voor ons gezin .. Lekker eten met gezin.. Muziekje aan .. Eerste ketst ochtend heerlijk ontbijten net gezin en kadootjes uitpakken wat de kerstman voor de kids heeft neergelegd :) makkelijk zat.. Oud en nieuw vorig jaar bij ons.. Ik denk dit jaar ook.. Kunnen 2 van de 3 kids gewoon in eigen bed slapen tot 23:00 uur

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    :$:$

Zo hè dubbel walgelijk. Het zal me niks verbazen als ze zonder morren volgend jaar bij jullie gewoon aanschuift.

Wij hebben ook niet veel te besteden, maar hebben dit jaar toch beide ouders en beide broers (is nog niet bekend of ze komen en hoeveel dagen) uitgenodigd. Met weinig kan je namelijk ook een heerlijke maaltijd op tafel zetten.

Misschien inderdaad gewoon gezellig met zijn 4en lekker weg gaan of met de buren een gezellig avondje. Ik hoop dat haar houding het niet teveel voor jullie verpest.

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, dat roepen vriendinnen van mij ook "en dan volgend jaar zeker gewoon bij jullie aanschuiven?!" Maar man en ik hebben al aangegeven dat we volgend jaar dus hetzelfde doen als schoonzus.
    Trouwens, niet alleen schoonzus is zo hoor, mijn eigen zus kan er ook wat van… Die vult ook overal haar buik en die van haar pubers, maar zelf zijn we niet welkom.
    En op één of andere manier is het voor ons nu wel klaar. We trekken ons eigen plan en wie zich daar niet in kan vinden, jammer.

Maar dacht ik alles gehad te hebben, meld mijn andere zus dat als wij met elkaar Sint vieren, zij zelf 2 pakjes doet, en de rest op 5 dec.
    Man en ik keken elkaar eens aan, want zoals eerder beschreven, wij vinden 3x(ouders,schoonouders,thuis…en dan nog kdv ook trouwens) teveel van het goede.
    Ik heb tegen mijn zus gezegd dat ons meisje dan echt wel meer gaat krijgen, totdat ik hoorde wat mijn nichtje gaat krijgen…. toen was het voor mij klaar. Alles wat wij aan ons meisje zouden geven is dan al teveel….
    En dus hebben we gisteren besloten dat we het zelf gaan doen 5 dec. Hoe we het verder aanpakken zien we wel, in ieder geval zullen er mensen teleurgesteld worden, maar het is dan maar zo.
    Uiteindelijk doen mijn zus en schoonzus dit ook, dus ja, waarom zouden wij dan ook niet ons eigen plan trekken?

13. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Inmiddels is het hier lekker aan het escaleren. Aan de kant van mijn familie!
    Dus hebben man en ik besloten om het 5 december zelf te doen. We vieren het nog wel met de schoonfamilie, maar met mijn familie heb ik het zelf gecancelled. Gek genoeg begreep mijn moeder het heel goed. Zij vond ook dat we moeten besluiten in het belang van ons meisje.
    En vlak na het afzeggen doet mijn zusje ineens water bij de wijn. Ja, te laat.Ze was continue haar eigen plan aan het trekken, wat haar goed recht is, maar weigerde ook maar om wat te bedenken of iets toe te geven. En toen ik er dus klaar mee was en alles had afgezegd, draaide ze 100% om. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan!

Het is een wijze les dit jaar… ;)

Deel Deze Pagina