(schoon)familie met compleet andere visie

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 18 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dit gaat echt heel ver! En met hoeveel goede en onderbouwende zaken je ook komt zij zullen alles van tafel vegen.
    Dit doen ze waarschijnlijk onderhet mom van christen zijn, nou als christen kan ik zeggen dat God het zo niet bedoeld heeft. Hij wil dat we elkaar liefhebben.
    Goed terug naar topic, tja ik denk dat je weinig kan doen. Of je erbij neerleggen dat het eenmaal zo is, hoe erg ook. Of contact verbreken.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Helemaal met je eens! Vanaf je 35e is het gewoon klaar, dan ben je oud, versleten, afgeschreven en snap je gewoon niet meer waar de jeugd van tegenwoordig mee bezig is. Mee willen doen aan dingen zoals bv Facebook is eigenlijk gewoon heel zielig. Vandaar dat ik nu al in mijn bloemetjesjurk achter de geraniums zit te wachten totdat ik kan doorverhuizen naar het bejaardenthehuis.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Precies. Dat zou religie móeten zijn. Maar dat is het voor hen niet. Nu is het zo dat mijn grootouders er hetzelfde in stonden. Het is ouderwets voor mijn gevoel. Maar waar zij vandaan komen is de ouderwetse religie nog van toepassing. Terwijl tijden gelukkig veranderen. Mijn oma vond het heel erg dat ik mijn zwangerschap moest afbreken. Niet om onze keuze maar omdat het gewoon hartverscheurend was. Een nicht van mij is lesbisch, daar had mijn andere oma van mij moeite mee. Maar de hele familie vond haar reactie zo stom dat ze snel accepteerde dat het zo was. Van binnen misschien niet, maar ze heeft er nooit meer iets over gezegd. Mijn vaders kant zijn allemaal Katholieken, moeders kant gereformeerd. Dat was ten tijde van hun trouwen echt een probleem. Maar tijden veranderen. In mijn schoonfamilie dus niet. Ze zijn vd pinkstergemeente... Ik vraag mij vaak af hoe mijn man er zo leuk uit is gekomen!

4. Vlinder84

Ah dan heb ik nog maar 2 jaar! :$ ik heb wel wat leuke bloemetjes jurken :D

5. Vlinder84

Ik zag gisteravond dat schoonmoeder mijn man en mij er al afgegooid had. Waarom mijn man? Geen idee. Maar hij is met een heks getrouwd dus dat zal het zijn :D ik heb daarna oom en tante ontvriend. Héérlijk.

Nu gaan we er dus in mei heen. Om schoonzusje en zwager te bezoeken. Ik heb dit niet tegen schoonmoeder gezegd en mijn man is super slecht in communicatie haha dus ik vraag mij af of hij het doet. Ik hoef haar in elk geval niet te zien. Freeeedom!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    En dat komt dan door mensen boven de 35??? Denk dat het er ook vooral aan ligt hoe je fb gebruikt :) Ik vind het vooral leuk en ik gebruik het om nieuwtjes van websites etc bij te houden.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nice! Goed bezig zo! Gewoon lekker met je eigen dingen bezig zijn.

8. Vlinder84

Dank je :) soms vind ik het voor de kinderen wel erg, maar zij hebben het nooit over haar. We zien haar 1x per jaar, soms minder en ze trekken helemaal niet naar haar toe. Het is goed zo. Ik zou graag de hele wereld in harmonie zien :D maar dat kan nu eenmaal niet. Dus ik haal de energiezuigers uit mijn leven en focus mij op mijn mooie gezin :)

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Oh help!!! :D:D:D:D
    En ik ben 38, bijna 39..... ik ga dood!!!

Nee ik hou niet van negatieve berichten op fb, ik had er ook zo'n kennis tussen zitten, telkens erop hameren dat we open en eerlijk moeten zijn over miskramen (alsof de behoefte heb om dat telkens op te rakelen..) en eerst iets positiefs te zeggen en dan negatief te eindigen. Hop ontvolgen lekker rustig!
    Overigens zet ik er ook wel eens iets op wat mij bezighoudt maar niet elke keer.
    Ik hou van fb, zo blijf je van elkaar op de hoogte naast dat we elkaar zien!

Best TS gewoon ontvolgen!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Bij mij werken die dingen heel "simpel".

Als mensen zo ver van mij af staan.
    Als mensen dingen verkondigen waarover ik mij zo vreselijk zou opvreten dat jk er last van heb.
    Als mensen mij of mijn naaste in het verleden hebben mishandeld.
    Als mensen geen toegevoegde waarde hebben en alleen maar energie kosten.
    Zal ik nog even doorgaan?

Dan is het, familie of niet, gewoon klaar. Ik kies mijn eigen geluk en mijn eigen leven.
    En ik weet waar ik voor mezelf over praat. Heb zelf zo'n achterlijke familie.

Dus mijn advies: totaal negeren, blokken op FB, etc. Doei.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    😂😂 Dacht ik óók toen ik het las. Maar goed Pipo26 heeft sowieso een nogal typische kijk op zaken dus ik zal het maar niet serieus nemen. 🙄

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lijkt mij het beste meid. 👏🏼 Je kunt niet de (debiele) acties van anderen beïnvloeden, maar wèl je/jullie manier van reageren daarop. Dus dan is het negeren/ontvrienden op Facebook óf er compleet boven gaan staan. Zonde van je tijd en energie dit soort mensen, wel sneu dat je man van die aso familie heeft.....😞

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Ik heb vanochtend mijn anwb-fleecevest (dezelfde als mijn partner) aangetrokken en daarna mijn amiga laten inbellen op internet om even lekker op zp te struinen. Maar misschien heb ik ook wel wat seniorenbegeleiding nodig met mijn 40 jaar. Zou er ook subsidie voor zijn? Morgen maar even het WMO-loket bellen.😂😂

TS, ontvriend die mensen. Het is familie van je partner en hij heeft er ook geen moeite mee om ze van FB te verwijderen.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ontvolgen, lekker rustig.

15. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Je hoeft niet altijd alles zo serieus te nemen, rustig dames ;) (het zal wel bij jullie stokoude leeftijd horen.... ;)

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ze zegt toch ook dat​ ze jou niet serieus neemt?
    Overigens heb ik die ervaring met 10-20 jarige. Zeker niet allemaal hoor maar een aantal.. denken alles te kunnen plaatsen/zeggen. Man man man zou me kapot schamen 😂

TS. Fijn dat het zichzelf heeft opgelost!!

17. Vlinder84

Ik was gister bloed chagrijnig. Speelden nog wat andere dingen mee. Man bracht de kinderen naar bed en kwam toen bij me zitten met zo'n blik: spit it out :D dus ik ratelen natuurlijk haha. Dat ik het zo ffing oneerlijk vond, dat ik zo boos ben, dat zijn familie echt super stom is en dat ik er mee zat. Voelde me net een kind :D Man hoorde rustig alles aan en zei: ja ik ben het met je eens. Ik ben er ook klaar mee.

Dat wist ik natuurlijk al maar het is fijn dat we samen op 1 lijn zitten. Ik laat het los en hoop dat ze op een dag tot inkeer komen. En anders hoop ik dat deze haat met hen sterft. Schoonmoeder gaan we ook heen contact meer mee opnemen vanuit ons. We blijven beleefd maar op afstand. Voelt als een verlossing!

Deel Deze Pagina